علوم ورزشی 6 نمونه از منابع گیاهی که باعث افزایش تستوسترون می شوند


آیا تا به حال در مورد غذاهای فوق العاده یا غذاهای عالی شنیده اید؟ هیچ چیزی برای ورزشکاری که وزنه های سنگین بلند می کند بهتر از غذاهایی نیست که به ساخت تستوسترون کمک می کنند! و اگر فکر می کنید تنها گزینه شما گوشت است ، کمی بیشتر فکر کنید! زیرا در این مقاله منابع گیاهی تقویت تستوسترون را معرفی می کنیم.

ما می دانیم که تستوسترون برای استفاده بیشتر از تمرینات ضروری است. همانطور که می دانید ، تستوسترون مهمترین هورمون آنابولیک در بدن است. هرچه این هورمون در بدن شما بیشتر گردش کند ، بدست آوردن اندامی لاغر و عضلانی راحت تر خواهد بود. اگرچه بدن زنان نسبت به مردان تستوسترون کمتری تولید می کند ، اما یافتن راه های طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون هم برای مردان و هم برای زنان مفید خواهد بود.

خوشبختانه ، برای علاقه مندان به باشگاه ، شروع به عضله سازی بهتر از پیاده روی کوتاه به سوپرمارکت نیست. دلیل آن در نتایج مطالعه نهفته است. مطالعات نشان داده است که برخی غذاها حاوی تقویت کننده طبیعی تستوسترون هستند که برای ماهیچه های شما بسیار مفید است. در اینجا لیستی از منابع گیاهی تقویت کننده تستوسترون آمده است!

1. تخم مرغ منبع گیاهی است که باعث افزایش تستوسترون می شود.

مدتها پیش ، قبل از بحث همه جانبه بین کراس فیت ، بدنسازی و وزنه برداری در فضای مجازی ، مشکل دیگری در جامعه تناسب اندام بر سر زبان ها افتاد. آیا زرده تخم مرغ می خورید؟

این بحث “خوردن سفیده تخم مرغ و دور انداختن زرده” به دلیل چربی اشباع ، کلسترول یا به طور کلی چربی بود. طرفداران مصرف زرده تخم مرغ به تحقیقی اشاره می کنند که خوردن تخم مرغ کامل باعث افزایش عضله و قدرت می شود. طبق یک مطالعه ، این مقدار تا سه برابر بیشتر است.

در یک ویدیو با عنوان “اهمیت تخم مرغ” ، “مزایای تخم مرغ کامل ممکن است به دلیل کلسترول باشد.” جیم استفانی توضیح می دهد. اما اگر هدف شما کمک به تولید تستوسترون به طور طبیعی است ، پس زرده تخم مرغ قطعاً برای شما مفید است.

2. دانه کدو تنبل

تخمه کدو منبع خوبی از روی است. روی یک ماده معدنی است که در هزاران واکنش مختلف آنزیمی بدن ، از جمله واکنش های مربوط به تولید تستوسترون ، نقش اساسی دارد. بنابراین تعجبی ندارد که مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شد نشان داد مردانی که روی کافی دریافت نمی کنند ، سطح تستوسترون کمتری دارند.

منابع گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که با افزودن دانه های کدو تنبل به جو دوسر ، ماست ، سالاد یا مخلوط کردن آنها در شیک های پروتئینی ، تستوسترون را افزایش می دهند.

3. نارگیل

شاید تعجب کنید که بدانید نارگیل یک منبع گیاهی است که باعث افزایش تستوسترون می شود. نارگیل نه تنها به رژیم غذایی شما طعم گرمسیری می دهد ، بلکه به حفظ سطح تستوسترون نیز کمک می کند. این به این دلیل است که این مغز بزرگ منبع چربی اشباع شده است که نقش مهمی در تولید تستوسترون دارد.

مطالعه ای که در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است. در این مطالعه ، محققان دریافتند مردان سالم که از رژیم غذایی پرچرب (13 درصد چربی اشباع) به رژیم کم چرب (5 درصد چربی اشباع) تغییر یافته اند ، سطح تستوسترون آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کسانی که به اندام خود اهمیت می دهند می توانند 10 درصد کالری خود را از چربی اشباع مصرف کنند تا تستوسترون خود را در بالاترین سطح نگه دارند بدون اینکه نگران افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر باشید.

4. سبوس

چه کسی فکر می کرد سبوس منبع گیاهی تقویت کننده تستوسترون است؟ با این حال ، سبوس ، که غنی از فیبر گندم است ، منبع عالی معدنی منیزیم است. مطالعه ای که توسط دانشمندان ترک انجام شد نشان داد افرادی که منیزیم بیشتری مصرف می کردند تستوسترون بیشتری داشتند.

همچنین شایان ذکر است که نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف منیزیم در ترکیب با تمرینات شدید شدت بیشتری بر افزایش تستوسترون دارد. تمرینات با وزنه در حال حاضر روشی متداول برای افزایش تستوسترون است ، اما این افزایش هورمون ها به قدرت و حجم مربوط می شود و به در دسترس بودن مواد مغذی مربوط نمی شود.

منیزیم یک ویتامین ضروری برای صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن است که تولید تستوسترون یکی از آنهاست. با مخلوط کردن سبوس با جو دوسر ، خمیر پنکیک و شیک پروتئینی ، مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

5. پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا ، ماده اصلی موجود در لازانیا ، یکی از بهترین منابع پروتئین در گروه لبنیات است و وجود این پروتئین باعث می شود که ریکوتا به عنوان غذایی مفید برای طرفداران ماهیچه ها شناخته شود. محققان دانشگاه کانکتیکات دریافتند که میزان هورمون استرس کورتیزول در افرادی که در طول بازیابی وزن پروتئین مصرف می کنند کمتر است.

این یک نوع پروتئین شیر است که به ویژه در اسیدهای آمینه زنجیره ای یافت می شود و به کاهش پاسخ به هورمون کورتیزول در حین ورزش شدید کمک می کند. با توجه به اینکه کورتیزول تولید هورمون جنسی را مهار می کند ، این عملکرد پروتئین آن بسیار مهم است زیرا آن را به محرک تستوسترون تبدیل می کند که می تواند ذخیره چربی را افزایش دهد.

البته اگر از طرفداران قرص های غذایی ایتالیایی هستید ، پنیر ریکوتا ساده ترین راه برای تهیه آن است. در غیر این صورت ، بهترین راه برای دریافت پروتئین وی استفاده از شیک پروتئین است. این یکی از بهترین راه ها برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی بدون گوشت است.

6. توت فرنگی و سایر میوه های بره

این گلبرگ ها منبع اصلی ویتامین C هستند. همراه با توت فرنگی ، فلفل ، مرکبات و بسیاری از میوه های دیگر نیز منابع این ویتامین هستند. (آیا می دانید فلفل قرمز نیز میوه است؟)

این خبر خوبی برای عضله سازی است. مصرف بیشتر این آنتی اکسیدان قوی در پاسخ به ورزش های سنگین سطح هورمون محرک تستوسترون کورتیزول را کاهش می دهد. همچنین در فرایندهای متعددی در بدن شرکت می کند که برای اشاره به آنها در اینجا بسیار طولانی است مگر اینکه بتوانید ظروف را روشن کنید.

کورتیزول یک هورمون کاتابولیک است که توسط غدد فوق کلیوی در پاسخ به شرایط استرس زا مانند ورزش شدید ترشح می شود. متأسفانه ، کورتیزول با تستوسترون در تضاد است ، بنابراین سطوح بالای کورتیزول می تواند تستوسترون را تجزیه کرده و اثر آنابولیک آن را کاهش دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید