غذاهایی که دندان ها را تمیز مصرف می کنند – دکتر رویا خادمیان


14571292 739 - غذاهایی که دندان ها را تمیز مصرف می کنند

غذایی که دندان های تمیز می خورد

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. غذاهایی وجود دارند که برای دندان های شما مضر هستند و برخی برای دندان های شما مفید هستند ، اما آیا می دانستید که غذاهایی نیز وجود دارند که هنگام خوردن دندان ها را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به تمیز و مرتب شدن دندان های شما و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. محتوای فیبر سیب به عنوان مسواک عمل می کند و نقش مهمی در پاکسازی پلاک از دندان ها و از بین بردن بقایای غذا دارد. اسید موجود در سیب باکتری های بد را از بین می برد و بنابراین در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مثر است. بهتر است سیب را پوست کنده بخورید زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان است که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، درست مانند سیب ، پر از فیبر است و با شستن پلاک هنگام غذا خوردن ، دندان ها را تمیز می کند. هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند. هویج علاوه بر تمیز کردن دندان ها حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر و کالری کمی هستند که همین امر آنها را به سبزی خوبی برای دندان ها تبدیل می کند! فیبر موجود در سبزیجات برگ مانند سیب و هویج به پاکسازی مواد زائد و پلاک غذا در هنگام مصرف کمک می کند. اما آیا می دانستید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب بیماری لثه نامیده می شود ، کمک می کند. به جای سالاد ، سعی کنید مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده را به ساندویچ فرزند خود اضافه کنید ، یا از کلم پیچ با هویج برای تمیز کردن قوی دندان های خود استفاده کنید!

پنیر

خود پنیر به طور مستقیم نقشی در تمیز کردن دندان ها ندارد ، اما از خوردن غذاهای دیگر در هنگام مصرف جلوگیری می کند. پنیر سرشار از کلسیم است که دندان ها را قوی می کند ، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از ایجاد حفره جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب اسید به مینای دندان جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودکتان اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید