غذای بی معنی؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است.

خوردن بی فکر زمانی است که شما از تجربه غذا و بدن خود جدا هستید ، و لذت بردن از آنچه می خورید را برای شما دشوار می کند و بدن خود را برای اطلاع از سیری و سیری خود سخت می کند.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم.

شاید ما هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام بعد از ظهر غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هر بار که غذا می خوریم 100 درصد توجه نمی کنیم ، اما مشکل خوردن بدون فکر این است که می تواند منجر به چندین نتیجه ناخواسته شود. از خوردن غذا تا سیری ، ایجاد سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی فکر هرگز به خوبی به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا ممکن است بخواهید غذا خوردن را در نظر بگیرید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 علت رایج غذای بدون فکر

درک بهتر دقیقاً از آنچه باعث می شود بدون فکر غذا بخورید می تواند به شما کمک کند تا بهتر تشخیص دهید که چه اتفاقی رخ می دهد و حتی برای جلوگیری از آن قدم بردارید.

1. برای راحتی غذا بخورید

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه ، این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

این غذا خوشمزه و دلپذیر است و به همین دلیل باید از آن لذت برد! اما آنچه ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان یک آرامش یا به عنوان یک مکانیسم مقابله با سایر قسمتهای زندگی که سرگرم کننده نیستند ، نگاه کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی بدنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما بعد از کار بسیار استرس دارید. شاید وقتی می توانید به خانه برسید واقعاً نتوانید احساس اضطراب را از بین ببرید ، بنابراین به دنبال کیک شکلاتی مورد علاقه خود بروید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند تا استرسی که احساس کرده اید را فراموش کنید.

این باعث می شود بدون فکر غذا بخورید.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از هر تکه لذت ببرید و از همان چیزی که هست لذت ببرید! در عوض ، به دنبال کیک برای راحتی ، برای فرار باشید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات افزایش یابد – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی.

2. سرنخ های زیست محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها بروید و میل خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که درباره آن می شنوم سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

حالا فقط باید به نوعی شرمسار بود که فقط از یک غذا لذت برد! غذا باید هم مغذی و هم لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما بی فکری زمانی به وجود می آید که ما با وجود گرسنگی غذا بخواهیم. اگر در نتیجه برچسب زیست محیطی کاملاً سیر شده ایم و به سادگی غذا می خوریم ، نمی توانیم به سیگنال های گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا میزان و زمان خوردن را کنترل کنیم. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیش از آنچه تصور می کردیم احساس سیری ، نفخ و شاید کمی پشیمانی کنیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج برچسب های زیست محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این شرایط ، غالباً غذای طعمه مانند کاسه چیپس یا یک تخته کلوچه تهیه می شود. این به سادگی می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که به طور معمول نمی گفتید برای شما رضایت بخش هستند. همچنین می تواند منجر به بزرگنمایی شما شود زیرا هر بار چیزی را که از کنار آن عبور می کنید می برید یا به دلیل اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از دلایل رایج عدم خوردن افکار است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه غذا پرت می کند.

وقتی حواس شما پرت می شود که غذا بخورید ، احساس رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت دراز کشیده اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا کرده اید؟ قبل از اینکه بفهمید ، بسیار بیشتر از آنچه می خوردید احتمالاً می خوردید اگر پشت میز بنشینید و متوجه آنچه می خورید باشید.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب Netflix و خوردن مقداری چیپس در حین تماشا است. اما اگر این بخشی از برنامه معمول روزانه شما است ، می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. غذای بی معنی در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا عضو خانواده را دارند ، “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “من می دانم که شما گفتید که نمی خواهید ، اما لطفاً کمی با من بیاورید!”.

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً تشنه غذا نیستیم ، یا اگر واقعاً آن غذا را دوست نداریم ، اما همچنان آن را می خوریم ، بی فکر می خوریم.

ما فقط برای خوردن دوباره غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر مزه دار است ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، ما به جای اینکه کسی به ما بگوید غذا می خوریم ، غذا می خوریم.

5. غم و اندوه

در حال حاضر این بسیار شبیه به غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری بر اساس عادت است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در مواقع ضروری از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند این است که گاهی اوقات ما را مجبور می کند وقتی در نزدیکی غذا هستیم ، ناخواسته یا بی فکر عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی بزرگ می شدید ، همیشه وقتی به تکالیف خود پایان می دادید و مشغول بازی نبودید یا کار خاصی انجام نمی دادید ، به آشپزخانه می رفتید. حوصله ات سر رفته بود! شما عادت کرده اید که در انباری قایقرانی کنید و آنچه را در آنجا وجود دارد ، بگیرید.

خوب ، حالا که حوصله تان سر رفته است ، مغز شما می تواند بلافاصله به سراغ غذا برود. یک عادت شکل گرفت.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا را آگاهانه تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز دیگری غذا می خوریم که متأسفانه واقعاً نمی تواند برآورده کند.

6. برنامه های غذا خوردن باعث خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید نگه داشتن به

آنها هر روز در ساعت معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا می توانید بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که خواهند کرد.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما مجدداً علامت های گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای اینکه به بدن گوش دهیم و بعد از آن واکنش نشان دهیم ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی با نحوه غذا خوردن ما وادار نمی شویم ، دوباره بی فکر غذا می خوریم.

چگونه می توان بدون فکر خوردن را متوقف کرد

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه باشیم. آیا اغلب برای راحتی به غذا نگاه می کنید؟ منحنی برای فشار همسالان؟ به برنامه غذایی پایبند باشید؟ یا شاید تحت تأثیر خستگی یا محیط اطراف خود باشید؟

هنگامی که از آنچه اغلب باعث می شود بی فکر غذا بخورید آگاه شوید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید ، به اشتراک بگذارید تا تعادل بیشتری با انتخاب غذای امروز خود داشته باشید ، به علاوه مراحل حفظ عادات متعادل غذا خوردن مادام العمر.

غذای آگاهانه تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین عمدی غذای آگاهانه را بیاموزید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. دور شدن از خوردن بی فکر و ورود به دنیای تغذیه آگاهانه به شما امکان می دهد کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما قادر خواهید بود نکات درد ، اهداف و بلندپروازی های خود را مورد بحث قرار دهید و تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید