فواید فیبر محلول برای سم زدایی ، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر


بسیاری از ما از فیبر زیاد هیجان زده نیستیم. این احتمالاً به این دلیل است که بارها و بارها به ما گفته شده است که فیبر محلول فواید زیادی دارد و یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی سالم است. درسته. خوردن فیبر کافی می تواند به کنترل سطح قند خون ، کاهش سطح کلسترول و هضم بهتر کمک کند. همچنین یکی از بهترین مواد مغذی است که توسط متخصصان برای حفظ وزن سالم توصیه می شود.

اما بسیاری از مردم انجامش نده تنها چیزی که در مورد فیبر می دانید این است که نقش مهمی در فرایند سم زدایی طبیعی بدن دارد. به طور خاص ، فیبر محلول برای حمایت از توانایی بدن در سم زدایی ضروری است.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، بنیانگذار RDN ، CDN و Rooted Wellness توضیح می دهد که سم زدایی فرآیندی است که بدن ما برای تبدیل و دفع سموم از بدن ما استفاده می کند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد تولید شده توسط میکروبیوم روده ، در طول فعالیتهای روزانه مانند هضم و متابولیسم توسط بدن تولید می شود. منبع دوم؟ رووین توضیح می دهد: “سموم نیز می توانند از موادی که ما می خوریم ، جذب یا استنشاق می کنیم ، مانند جیوه ، آلودگی ، مواد مخدر و الکل ناشی شود.” وقتی از انواع خاصی از محصولات زیبایی استفاده می کنیم ، غذاهای خاصی می خوریم و حتی برخی داروها را مصرف می کنیم ، می توانیم با سمومی در تماس باشیم که بدن ما تشخیص می دهد باید آنها را از بین ببرد.

خبر خوب قبل از وحشت این است که بدن ما در طول روز خود را سم زدایی می کند. به گفته Rueven ، بدن انسان بسیار مجهز به مسیرهای سم زدایی است که در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شود. کبد و کلیه به ویژه کارهای زیادی انجام می دهند. کبد سموم را به صفرا دفع می کند ، سپس از طریق مدفوع دفع می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به فیلتر سموم که در غیر این صورت از طریق ادرار دفع می شوند ، کمک می کند.

اگر نمی دانید فیبر محلول از کجا می آید ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. بهترین راه برای حمایت از توانایی بدن در سم زدایی رژیم غذایی و شیوه زندگی است. اما ارین کنی ، متخصص تغذیه و موسس Nutrition Rewired ، می گوید: “شما برای سم زدایی نیازی به رژیم محدود کننده ، شستشوی آب میوه یا کیت گران قیمت ندارید. سم زدایی یک روند آهسته و ملایم روزانه است که می تواند با رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، حرکت و کاهش تماس با سموم پشتیبانی شود. ” فیبر محلول یکی از اجزای کلیدی رژیم غذایی سالم است که از سیستم سم زدایی بدن پشتیبانی می کند.

فیبر محلول در مقابل فیبر نامحلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر نامحلول. تفاوت اصلی این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر غذایی نامحلول چیست؟

فیبر نامحلول من هرگز آن را انجام نمی دهم در آب حل می شود. روون می گوید: “فیبر نامحلول با جذب آب از دستگاه گوارش ، افزایش اندازه مدفوع و سرعت بخشیدن به زمان انتقال در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.”

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول انجام دادن در آب حل می شود. روون می گوید: “با ذوب شدن ، یک قوام ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند.” فیبر محلول چند وظیفه ای واقعی است. این باکتری های مفید روده را تغذیه می کند ، جذب کلسترول غذایی را مسدود می کند ، کلسترول را کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کند می کند و به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند.

زن و شوهر در حال پختن شام

فواید فیبر رژیمی محلول

در حقیقت ، چندین روش وجود دارد که فیبر محلول می تواند به سم زدایی و دفع سموم کمک کند.

از روده سالم پشتیبانی می کند

اول اینکه فیبر محلول برای میکروبیوم سالم روده مفید است زیرا باکتری های خوبی را در روده تأمین می کند. به گفته روون ، این بر بسیاری از اعضای دیگر بدن ما از جمله کبد و کلیه ها که سم زدایی قوی هستند ، تأثیر می گذارد. رووین توضیح می دهد: “باکتری های سالم در روده از عملکرد سد روده محافظت می کنند و ایمنی را در دستگاه گوارش افزایش می دهند.” “از کبد و کلیه ها در برابر باکتری ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد تا عملکرد سم زدایی خود را به بهترین نحو انجام دهند.”

رودان همچنین خون را برای کبد و کلیه ها تأمین می کند ، بنابراین هر دوی این اندام ها بر سلامت میکروبیوم روده شما تأثیر مستقیم دارند.

فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد.

ابی ویشیل ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel توضیح می دهد که فیبر محلول همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها کمک می کند تا بار کلیه ها را برای پردازش نیتروژن کاهش دهد ، ماده ای رایج که باید از بدن حذف شود. “همچنین در تولید و جریان صفرا دخیل است.” ما برای جذب ویتامین های محلول در چربی به صفرا نیاز داریم و همانطور که قبلاً ذکر شد ، صفرا به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

کمک به تعادل هورمونی

فیبر همچنین در سم زدایی بدن از هورمون های اضافی نقش دارد. به طور خاص ، ارتباط روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بیشتر استروژن بدن ما در روده متابولیزه می شود. رژیم کم فیبر می تواند سطح استروژن را افزایش دهد. این به این دلیل است که فیبر به دفع استروژن اضافی از بدن کمک می کند. هم زنان و هم مردان می توانند استروژن اضافی داشته باشند ، که گاهی اوقات به عنوان غلبه استروژن نیز نامیده می شود. در زنان ، اغلب در میانسالان و زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، چرخه قاعدگی نامنظم و حساسیت به سینه را ایجاد کند. در مردان ، سطوح بالاتر از حد نرمال استروژن با مشکلات باروری و ناتوانی جنسی ارتباط دارد.

چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان جذب شده توسط روده بزرگ به دفع استروژن اضافی کمک می کند. به طور خاص ، فیبر محلول به شما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید زیرا هضم غذا را کند می کند. به همین دلیل ، رژیم غذایی سرشار از فیبر با حفظ وزن سالم ارتباط دارد. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند به کاهش سطح استروژن اضافی کمک کند.

غذاهای غنی از فیبر محلول

اگر می خواهید غذاهای فیبر محلول بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید ، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

در اینجا برخی از بهترین غذاهای فیبر محلول از Rueven و Vichill آورده شده است.

  • جو دوسر
  • مرکبات
  • موز
  • عذر خواهی کردن
  • هویج
  • جوانه بروکسل
  • لوبیا خشک شده
  • دانه کتان و چیا
  • آووکادو
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • بدنه پسیلیوم (اغلب در مکمل های فیبر یافت می شود)
موز و جو دوسر

با این حال ، هنگام تلاش برای افزایش مصرف فیبر محلول ، چند نکته خاص را باید در نظر داشته باشید.

به آرامی شروع کنید.

روون می گوید: “اگر در رژیم غذایی فعلی خود غذاهای غنی از فیبر دریافت نمی کنید ، مهم است که میزان فیبر خود را به تدریج افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از سازگاری بدن می تواند منجر به علائم گوارشی ناراحت کننده شود.” (ترکیبی از آنزیم های گوارشی مانند HUM’s Flatter Me ، که حاوی 4 آنزیم خاص برای کمک به هضم فیبر است ، می تواند به سهولت تبدیل کمک کند.)

هیدراته بمانید.

به گفته Rueven ، هر زمان که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، می خواهید مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند ، به این معنی که احتمال نفخ و گاز معده شما کمتر است.

در مورد گنجاندن برخی غذاها استرس نداشته باشید.

رووین توصیه می کند: “رژیم غذایی متنوعی را در نظر بگیرید که حول غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات ، آجیل و دانه ها بجای تمرکز بر غذاهای جداگانه”. همه این غذاها منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبات فیبر محلول و نامحلول هستند که بدن ما برای رشد و حمایت از سم زدایی و سلامت کلی بدن نیاز دارد. ”

دیدگاهتان را بنویسید