فواید L-Theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE مزایای l-theanine ، چگونگی کاهش احساسات استرس زا و اینکه چرا باید بخشی از یک برنامه بدون استرس باشد را توضیح می دهد.

اگر به طور منظم استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. آیا برای یک مورد احتمالی که امتحان نکرده اید آماده اید؟ L-Theanine یکی از شناخته شده ترین اسرار تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی آنها در کمک به افراد در احساس آرامش و راحتی ، رواج بیشتری پیدا کرده است.

در اینجا مقدمه ای برای اطلاعاتی است که باید در مورد مزایای L-theanine ، اثرات آن بر مغز ، ایمنی و دوز بدانید.

L-Theanine چیست؟

L-Theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. با این حال ، به احتمال زیاد این مقدار آمینو اسید را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در انواع متمرکز تری از مکمل ها نیز یافت می شود. L-Theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

فرستنده های مغزی تنظیم کننده خلق و خو مانند GABA می توانند در طول رویدادهای استرس زا از بین بروند. L-Theanine مسئول بازگشت سطح شما به یک محدوده سالم است. علاوه بر این ، تئانین ممکن است سایر انتقال دهنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریکی را کاهش می دهد که می تواند استرس را تقویت کند. به عنوان مثال ، L-theanine ممکن است از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که می تواند در پاسخ بدن به استرس اختلال ایجاد کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند تمرکز و آرامش را بهبود بخشد.

مزایای L-Theanine

تمایل است که تئانین به دلیل اثرات تقویت کننده خلق و خوی مورد توجه قرار گیرد. اما مزایای L-theanine فراتر از آرامش است.

بهبود خواب

محققان معتقدند که تئانین یک اثر ضد اضطراب (یا مهار کننده استرس) برای ایجاد خواب دارد. برای داشتن یک خواب راحت ، بدن شما باید آرام شود. بر خلاف داروهای خواب سنتی ، که دارای اثرات ضد اضطرابی نیز هستند ، L-theanine باعث بهبود خواب بهتر بدون ایجاد آرام بخش می شود.

در واقع ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

مطالعه دیگری اثرات آنین را بر سلامت روان ارزیابی کرد. از آنجا که خواب ضعیف ممکن است پیامد ثانویه استرس باشد ، همان محققان به طور همزمان تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان پس از مصرف مکمل به مدت 4 هفته شاهد کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلال در خواب بودند.

بهبود توانایی های شناختی

تمرکز زن روی کار

ما معمولاً اصطلاحات “هشدار” و “آرامش” را در یک جمله نمی شنویم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در شرایط چالش برانگیز احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم آنینین مصرف می کردند ، در توجه ، عملکرد و زمان واکنش بهبود چشمگیری داشتند.

مطالعه دیگری به بررسی اثرات کافئین و ال تیانین پرداخت. جالب است که محققان دریافتند 40 میلی گرم کافئین و 97 میلی گرم آنین به همراه 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشند و دقت خود را در هنگام انجام کارهای شناختی استرس زا افزایش دهند. همچنین شرکت کنندگان در مطالعه خود برانگیختن برانگیختگی و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زن بستنی می خورد

اکثر مطالعات L-theanine نقش آن را به عنوان درمانی برای استرس مورد بررسی قرار داده اند. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را بر افراد تحت فشار نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که مصرف 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک جدیدتر نشان داد که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش می دهد.

همچنین ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به ترویج خواب خوب کمک کند و البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند آرامش را بدون خواب آلودگی ارائه دهد.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-Theanine ممکن است برای افرادی که استرس مکرر را تجربه می کنند مفید باشد. در صورت داشتن هر یک از مشکلات زیر ، تئانین نیز ممکن است کمک کند:

  • خواب با کیفیت داشته باشید
  • به خواب رفتن
  • متمرکز بمانید یا مه مغزی باشید
  • مطالعه یا حفظ اطلاعات
  • احساس هوشیاری کنید

عوارض جانبی و دوز L-Theanine

بر اساس ادبیات ، هیچگونه عارضه جانبی ناشی از مصرف ال تیانین وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تئانین را به عنوان یک رژیم غذایی معمولاً ایمن (GRAS) طبقه بندی کرده است. همچنین ، چای های حاوی L-theanine ، مانند چای سبز یا سیاه ، بی خطر هستند. همچنین ، چای دارای چندین فایده برای سلامتی است ، بنابراین همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه روزانه شما است.

قبل از دم کردن یک فنجان چای ، به خاطر داشته باشید که یک فنجان تقریباً 20 میلی گرم ال تیانین را تأمین می کند. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه 200 میلی گرم بالینی م effectiveثر را نشان داده اند. به همین دلیل ، مکمل آنین برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تئانین هستید ، مطمئن شوید که از نظر بالینی دوز موثری است. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم L-theanine و ashwagandha است ، مقوی که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را با 200 میلی گرم l-theanine امتحان کنید.

آخرین افکار

L-Theanine یک اسید آمینه است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و راحتی کنند. بر خلاف نسخه ، تئانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را تسکین دهد. مطالعات متعدد تأثیر تیانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید کرده است. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل ایمن و م toثر برای استرس می دانند. نتایج به مقادیر بیشتری از L-theanine نیاز دارد ، بنابراین مکمل توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید