لاغری بعد از سزارین فقط با 8 راه حل عالی و سالم


لاغری بعد از سزارین

لاغری بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض حدود 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، بخیه ها بهبود می یابندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی که در دوران بارداری جمع شده است تخلیه می شود. بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

اما برای بسیاری از افراد ، بازگشت به زمان قبل از بارداری و تناسب اندام یک نگرانی اصلی است. در ادامه برخی از راهکارهایی را که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، معرفی می کنیم.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان مشکل اصلی اکثر مادران است. توانایی رسیدن به اندام و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می تواند در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

اما آنها نباید سلامت بدن را به خطر بیندازند و با راه حل های ایمن به دنبال کاهش وزن هستند. در ادامه ، چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح می دهیم.

1. قبل از هر چیز صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و بدن نباید قبل از این زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این مدت ، فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور ، غذاهای سالم بخورید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

رژیم غذایی سالم بعد از سزارین

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط روی یک قسمت از بدن خود تمرکز کنید. بنابراین شما باید روی کل بدن خود تمرکز کنید ، که این امر به زمان نیاز دارد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، البته 300 تا 500 کالری انرژی بیشتر از قبل از بدن مادر سوزانده می شود. این مقدار کالری برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

لاغری بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران بعد از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن اقدام می کنند کالری و رژیم غذایی توجه داشته باشید که آنها مقداری از وزن باقی مانده خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر می شود. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند. سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. شما حتی باید از پیروی از مد یا رژیم هایی که دیگران توصیه می کنند خودداری کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و لاغری بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

به اندازه کافی خوابیدن

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر بعد از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده برای انتخاب. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که بیشتر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

بدن خود را هیدراته نگه دارید برای تولید شیر ، جلوگیری از هوس و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی پرخوری نتیجه کم آبی بدن است که با هیدراته نگه داشتن بدن باید از آن جلوگیری کرد.

آب برای لاغری بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز نوزاد به شیر استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید جایگزین منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی شود که به جای آب و نوشیدنی های سالم حاوی قند و فیبر هستند.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

بستن کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط ماهیچه ها را ضعیف می کند. زیرا از ابزاری برای نگهداری و انقباض آنها استفاده شده است. این مشکل فقط باعث شد ضعیف شدن ماهیچه های شکم خواهد بود.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات گنجانده شده است تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند که در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار موثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا طبیعی انجام نشده باشد ، فشار روی لگن اعمال می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط روی معده تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن را برای به دست آوردن فرم بدن به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که پتانسیل انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر را بدون ایجاد حرکت زیاد دارند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. اگرچه تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، اما باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا نیز برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید هر روز تمرینات تنفسی را در مقابل آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف خوب برای مادران متولد شده باشد. اما آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را در نتیجه این موضوع به خطر بیاندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید