مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم سریع کاهش وزن است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم غذایی باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد!

سوالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک 1 - آزمایش رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی با چربی بالا ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در رژیم کتو ، سوزاندن چربی اضافی و تجمع یافته بدن بدون احساس گرسنگی وجود دارد.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم غذایی خود پیروی کنید ، مدت زیادی طول نمی کشد تا به هدف خود برسید و از نتایج آن بسیار خوشحال خواهید شد.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو ، شما باید بیشتر کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

به طور معمول ، منبع انرژی مورد نیاز بدن از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تامین می شود. اما در این رژیم ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، در نهایت انرژی شما تمام می شود (قند خون که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شما شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای تامین انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

صفحه 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که کالری کمی داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که از کتدیوم استفاده می کردند بهبود یافت.

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود این رژیم نسبت به رژیم های کم چرب اثرات بیشتر و بهتری داشته باشد. یکی از دلایل این است که در کتوژنیک می توانید به دلیل رژیم کم چربی ، وزن بیشتری را کاهش دهید ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • کمک به کاهش سریع وزن ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مدیریت آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگرچه روشهای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، اما معمولاً بهترین نتایج را از پنج مرحله زیر دریافت می کنید:

  • مرحله اول: توقف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله جو ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره.
  • فاز دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع سوخت جایگزین را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله کل: در عین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت ناشی از سطوح بالای کتون باعث کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

چندین سال است که به الگوی رژیم عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش بزرگی از رژیم غذایی شما بودند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از مردم گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم غذایی کتودی یا سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، حتما مقدار زیادی مایعات بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود ببخشند مفید است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند در بدن عضله بسازند یا می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی مثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه هایی از رژیم های کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: برای شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: به عنوان شام روز قبل

شام: گوشت گوسفندی چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشت گاو با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود از انواع سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید و همچنین با پخت انواع غذاها با تزئینات جالب ، رژیم را برای خود آسان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید