محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک همه آنچه باید در مورد رژیم کتوژنیک بدانید


چندین روش برای کاهش وزن از گذشته تا به امروز وجود دارد. برخی از افراد از روشهای سنتی استفاده می کنند. اما امروزه بسیاری از روشهای علمی و عجیب و غریب مانند “رژیم کتوژنیک” پیشنهاد شده است. امروز می خواهیم شما را با این رژیم غذایی بیشتر آشنا کنیم. در نهایت ، ما در مورد نقش لبنیات در رژیم کتوژنیک با شما صحبت می کنیم.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

در رژیم کتوژنیک شما چربی می خورید و وزن کم می کنید! این ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد. اما واقعاً عملی است. در وهله اول ، این رژیم مصرف کربوهیدرات شما را محدود می کند. این بدان معناست که تنها حدود 5 درصد رژیم غذایی شما شامل کربوهیدرات است. 75 درصد رژیم غذایی شما پروتئین و چربی است. البته استفاده از چربی های سالم را نیز فراموش نکنید. به عنوان مثال ، می توانید مقداری ماهی قزل آلا را با روغن زیتون برای صبحانه سرخ کنید. در این رژیم محدودیت کالری وجود ندارد.

عملکرد رژیم کتوژنیک با توجه به نوع عملکرد بدن تنظیم می شود. البته بدن ما ترجیح می دهد ابتدا کربوهیدرات بسوزاند و سپس چربی بسوزاند. وقتی مصرف کربوهیدرات شما محدود باشد ، بدن شما پس از مدتی ناگزیر به سراغ لبنیات می رود. به این ترتیب بدن باید به جای کربوهیدرات از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. همچنین در طولانی مدت بر بدن شما تأثیر می گذارد. حتی وقتی رژیم خود را تمام کرده اید ، بدن شما هنوز از چربی به عنوان انرژی استفاده می کند.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک بسیار توصیه می شود. محصولات لبنی حاوی کازئین و پروتئین هستند. در محصولات لبنی ، پروتئین فراوانی وجود دارد. چربی شیر همچنین می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. از سوی دیگر ، محصولات لبنی نیز می توانند به تهیه غذاهای رژیمی مختلف کمک کنند. می توانید ماست میوه ای ، ماست شیک ، ماست بوران یا ماست را با آجیل ترکیب کنید. به این ترتیب ، شما می توانید لبنیات را در رژیم غذایی خود به تمام روش های ممکن گنجانید. ماست یونانی یکی از بهترین محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک است. با مصرف ماست یونانی ، می توانید به افزایش متابولیسم بدن در طول رژیم غذایی نیز کمک کنید.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

ارزش غذایی محصولات لبنی

اگر ارزش غذایی محصولات لبنی را بررسی کنید ، می بینید که مقداری کربوهیدرات ، نمک و قند نیز در محصولات لبنی وجود دارد. این مقادیر در انواع مختلف لبنیات متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، شیر کم چرب یا پنیرهای نرم تر کربوهیدرات بیشتری دارند. قبل از انتخاب محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک خود ، جدول تغذیه آن را حتما مطالعه کنید. این بدان معنا نیست که شما می توانید محصولات لبنی را بدون محدودیت مصرف کنید. بنابراین حتماً به جدول ارزش غذایی توجه کنید.

دوستان ، نظر شما در مورد مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا تا به حال از رژیم کتوژنیک استفاده کرده اید؟ اگر چنین است ، نتیجه این رژیم برای شما چه بود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید