مراقب قند بالای این میوه ها باشید! – دکتر رویا خادمیان


میوه 1 - میوه با قند بالا: مراقب قند زیاد در این میوه ها باشید!

میوه با قند بالامراقب میزان بالای قند این میوه ها باشید!

برخی از میوه ها قند بیشتری نسبت به بقیه دارند که نباید زیاد مصرف شوند. در زیر لیستی از میوه های دارای قند بالا آمده است:

میوه هایی با قند بالا

انبه

یک انبه بزرگ حاوی 45 گرم شکر است که اگر می خواهید وزن خود یا میزان شکر مصرفی خود را کنترل کنید ، گزینه مناسبی نیست. احتمالاً بهتر است دو تکه بخورید و بقیه را برای بعد نگه دارید.

عصبانیت

یک فنجان انگور حاوی حدود 23 گرم شکر است که برای چیزهایی که به راحتی می توان آنها را جوید کافی است.

khavas angoor - میوه با قند بالا: مراقب قند زیاد این میوه ها باشید!

گیلاس

یک لیوان گیلاس حاوی 18 گرم شکر است و اگر یک کاسه بزرگ را با آن پر کنید ، می توانید با خیال راحت آن را بخورید. میان وعده خود را اندازه بگیرید تا بدانید دقیقاً چقدر قند دریافت می کنید.

گلابی

یک دانه گلابی به طور متوسط ​​حاوی 17 گرم شکر است. اگر می خواهید قند خود را کاهش دهید ، همه چیز را نخورید ، فقط چند برش با کمی شیر یا سالاد خود بخورید.

.jpg - میوه هایی با قند بالا: مراقب قند زیاد در این میوه ها باشید!

هندوانه

یک برش متوسط ​​از این میوه تابستانی حاوی 17 گرم شکر است. همانطور که از نامش پیداست ، این میوه پر از آب است و حاوی ماده معدنی خاصی به نام الکترولیت است که بدن شما بعد از مدتی در معرض نور خورشید به آن نیاز دارد تا آن را شارژ کند. سعی کنید فقط یک یا دو تکه از آن را بخورید.

. آهنگ

دو زیتون متوسط ​​دارای 16 گرم قند هستند. اگر می خواهید میزان مصرف قند خود را کنترل کنید ، می توانید مقداری پنیر خرد کرده و مقداری انجیر را برای یک وعده غذایی غنی از پروتئین روی آن بریزید.

موز

یک موز متوسط ​​14 گرم قند دارد. اگر این مقدار بیش از نیاز شماست ، آن را در غلات صبحانه خود نصف کنید یا یک تکه کوچک را وسط ساندویچ بادام زمینی له کنید.

در اینجا برخی از میوه هایی که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند:

میوه ای با قند کم

آووکادو

همه میوه ها طعم شیرینی ندارند. یک آووکادو کامل فقط 1.33 گرم قند دارد. آن را در سالاد بگذارید ، روی نان تست بریزید و لذت ببرید.
اما آووکادو کالری کمی دارد و کالری بالایی دارد ، بنابراین ممکن است برای کسانی که رژیم کم کالری دارند این یک عادت روزانه نباشد.

گواوا

هر میوه گواوا حاوی 5 گرم قند و حدود 3 گرم فیبر است. این بیشتر از یک وعده برنج قهوه ای یا یک تکه نان سبوس دار است. اگر گواوا را همراه با پوست به اسموتی خود اضافه کنید ، فیبر بیشتری دریافت می کنید.

بدون نام 1 - میوه هایی با قند بالا: مراقب قند زیاد در این میوه ها باشید!

تمشک

این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر ، حدود 8 گرم در هر فنجان – و فقط 5 گرم شکر است. فیبر برای هضم خوب است و می تواند به شما کمک کند با کالری کمتری احساس سیری کنید.

طالبی

یک برش طالبی به طور متوسط ​​حاوی حدود 5 گرم قند – و تنها 23 کالری است.

میوه پاپایا

نصف یک دانه کوچک پاپایا حاوی 6 گرم شکر است. بنابراین نیمی از آنها برای خوردن در یک زمان کافی است.

1399073010592339021478634 - میوه هایی با قند بالا: مراقب قند زیاد در این میوه ها باشید!

توت فرنگی

یک لیوان توت فرنگی کامل تنها 7 گرم قند دارد. آن را در سالاد بگذارید و با شیر تازه یا بستنی سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید