مزایای سلامتی شرکت داروسازی کرفس پورتاب گستر


کرفس یک گیاه علفی از خانواده جعفری است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، طرفداران آن معتقدند که خواص کرفس شامل مبارزه با طیف وسیعی از بیماری ها مانند التهاب ، فشار خون بالا و کلسترول بالا است. کرفس منبع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

ارزش غذایی کرفس

این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین K ، ویتامین A ، ویتامین B2 و B6 و ویتامین C. کرفس همچنین منبع خوبی از فولات ، پتاسیم ، منگنز ، اسید پانتوتنیک و فیبر غذایی است. کرفس و دانه های آن هر دو حاوی مواد شیمیایی هستند که متخصصان تغذیه آنها را فیتونوترینت می نامند. کرفس حاوی دو آنتی اکسیدان مفید است. محققان این دو ترکیب را apigenin و luteolin می نامند. تحقیقات نشان می دهد که آپیژنین و لوتئولین التهاب را کاهش می دهند و می توانند به درمان تعداد زیادی از بیماری های التهابی کمک کنند. کالری و قند کرفس نیز کم است و این یک انتخاب خوب برای یک میان وعده سریع و سالم است.

خواص کرفس

خواص ضد التهابی

یکی از خواص کرفس کاهش التهاب در بدن است. مطالعه ای در سال 2019 نشان داد که برگ کرفس می تواند بر سایتوکاین ها تأثیر بگذارد ، مولکول های پیام رسان ایمنی که مسئول اثرات ضد التهابی در بدن هستند. این به این دلیل است که برگها می توانند سطوح بالایی از آپیژنین ، لوتئولین و کافور داشته باشند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کرفس ممکن است جزء بالقوه ای در درمان و پیشگیری از بیماری های التهابی باشد.

کاهش کلسترول

فیبر موجود در کرفس می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. فتالات موجود در این سبزی همچنین می تواند به تحریک ترشح صفرا ، که سطح کلسترول را کاهش می دهد ، کمک کند. کاهش کلسترول به معنی پلاک کمتر در دیواره عروق و بهبود کلی سلامت قلب است. فیبر موجود در آن همچنین می تواند چربی ها را از بین ببرد و آنها را از جریان خون خارج کرده و با حرکات منظم روده از بدن خارج کرده و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

خواص کرفس

فشار خون پایین

کرفس حاوی یک ماده شیمیایی آلی به نام فتالیک است. این ترکیبات می توانند به کاهش سطح هورمون های استرس در خون کمک کنند. یک مطالعه همچنین نشان داد که این گیاه می تواند دارای اثرات چربی خون باشد که به عروق خونی گشاد شده و فضای بیشتری برای حرکت به خون می دهد که فشار خون را کاهش می دهد. کرفس همچنین حاوی پتاسیم است که گشاد کننده عروق است و می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد. هنگامی که فشار خون کاهش می یابد ، کل سیستم قلبی عروقی را تحت فشار قرار داده و خطر ابتلا به تصلب شرایین یا حمله قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کرفس سرشار از ویتامین A و C و همچنین آنتی اکسیدان است و یکی از خواص کرفس تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف منظم این سبزی غنی از ویتامین C می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش داده و بدن را در برابر انواع دیگر بیماری ها محافظت کند.

علائم آسم را کاهش دهید

ویتامین C موجود در کرفس می تواند از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند شدت شرایط التهابی مانند آسم را کاهش دهد. شواهد نشان می دهد که ویتامین C ممکن است در بیماران مبتلا به آسم ناشی از ورزش ، تأثیر محافظتی روی مجاری تنفسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: فواید ویتامین B کمپلکس

اعصاب را تقویت کنید

کرفس حاوی مقادیر زیادی کلسیم و منیزیم است. دو ماده معدنی که اضطراب و استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر این ، کلسیم نقش مهمی در ترشح انتقال دهنده های عصبی دارد که مغز را قادر می سازد با بدن ارتباط برقرار کند. همچنین حاوی کومارین است که می تواند چندین بیماری تخریب کننده عصبی از جمله آلزایمر ، پارکینسون ، صرع و سایر بیماری ها را درمان کند.

کاهش وزن

گفته می شود که یک فنجان کرفس خرد شده تنها 14 کالری و حدود 1.5 گرم فیبر دارد. اگر رژیم کاهش وزن دارید ، می توانید از کرفس به عنوان مکمل خوب سالاد یا سوپ استفاده کنید. ادعاهایی مبنی بر منفی بودن کالری کرفس وجود دارد ، به این معنی که فرد بعد از خوردن این گیاه کالری بیشتری مصرف می کند. البته هیچ مدرک علمی برای این ادعا وجود ندارد. شواهدی وجود دارد که آب کرفس می تواند به کاهش وزن کمک کند.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: حقایق ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید