موز چاق کننده است یا رژیم؟ || موز چاق کننده است یا رژیم؟


برای افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند مهم است که بدانند موز چاق کننده یا لاغر کننده استبه اغلب به افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند توصیه می شود که میوه و سبزیجات بیشتری بخورندبه با این حال ، برخی از مردم نگران هستند که میوه های با قند بالا مانند موز می توانند بارور باشند. اکثر میوه ها حدود 90 درصد کربوهیدرات دارند ، به این معنی که قند بیشتری دارند. میوه ها بخش مهمی از رژیم متعادل هستند زیرا مزایای تغذیه ای مهمی را برای بدن به ارمغان می آورندبه

موز سرشار از بسیاری از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی داردبه آنها حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات و برخی ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستندبه بیشتر کربوهیدرات های موجود در موز رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی و پروتئین موز من هستندبه

موز همچنین دارای تعدادی ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان ها از جمله دوپامین و کاتچین است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر و برخی مواد مغذی مهم و آنتی اکسیدان است. یک موز متوسط ​​حدود 105 کالری تأمین می کند و فیبر بالایی دارد.

همین حالا با مشاور پزشکی خود مشاوره آنلاین بگیرید

موز چقدر انرژی بدن را تامین می کند؟

یک موز متوسط ​​حدود 7 of از کالری توصیه شده روزانه را تأمین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. خوردن مقدار زیادی فیبر حتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیورتیکول و برخی از سرطان ها مرتبط است. مصرف کافی فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

یک مطالعه در سال 2009 میزان مصرف 252 زن را در یک دوره 20 ماهه اندازه گیری کرد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان در روز مصرف می کردند ، وزن بدن آنها حدود 0.25 کیلوگرم کمتر بود.

محققان بر این باورند که فیبر باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشیدبه

آیا شاخص گلیسمی موز کم است یا زیاد؟

موز چاق کننده است یا رژیم؟  |  دکتر

موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، اما بستگی به میزان رسیده آن دارد. شاخص قند خون (دادن) این اندازه گیری میزان غذا است که سطح قند خون را افزایش می دهد. اگر نمره غذا کمتر از 55 باشد ، دادن کم در نظر گرفته شده است. نمره 56-69 ، متوسط ​​و 70 یا بالاتر استبه

غذاهایی که حاوی قند بسیار ساده هستند به سرعت جذب می شوند و دادن آنها زیاد هستند زیرا باعث افزایش بیشتر قند خون می شوندبه با غذا بخورید دادن بالا بودن آن با افزایش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری قلبی و سکته همراه است.

غذاهایی که کربوهیدرات آنها به تدریج جذب می شود دادن آنها کمتر هستند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارند. از آنجا که موز 90 درصد کربوهیدرات دارد ، گاهی اوقات به عنوان قند میوه با محتوای قند بالا در نظر گرفته می شود.

اما نکته دادن موز بسته به میزان رسیده بودن 42-62 است. این بدان معناست که آنها از نظر شاخص قند خون پایین تا متوسط ​​هستند.

غذا با دادن ته ته موز به شما کمک می کند احساس سیری کنید و سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. این به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن در طول زمان می شود. موز دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​است (دادن) است. سطح قند خون آنها و اثرات قند خون بالا با بلوغ افزایش می یابدبه

مسیر رسیده بهتر است یا نابالغ؟

هرچه موز سبزتر باشد ، نشاسته مقاومت بیشتری دارد. نوع کربوهیدرات موجود در موز بستگی به میزان رسیده بودن آن دارد. موز سبز نارس حاوی نشاسته مقاوم است ، در حالی که موز زرد رسیده حاوی قند طبیعی استبه نشاسته مقاوم گلوکز زنجیره بلند در برابر هضم مقاوم است. آنها به عنوان فیبرهای محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن و سطح قند خون را ارائه می دهند.

نشاسته مقاوم همچنین می تواند جذب قند را از غذا کند کند. این باعث می شود سطح قند خون شما ثابت بماند و احساس سیری کنید. علاوه بر این ، نشاسته مقاوم می تواند چربی سوزی را افزایش دهد.

موز رسیده دارای دادن قد آنها از موز سبزتر است. میزان قند با رسیدن موز افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر سطح قند خون تأثیر می گذاردبه به طور کلی به نظر می رسد موز قندهای خود را به تدریج آزاد می کند.

در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا انجام شد ، 9 اونس (250 گرم) موز که به مدت 4 هفته به صبحانه شرکت کنندگان اضافه شد ، سطح قند خون و کلسترول ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شود؟

موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟  |  دکتر

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال ، موز همیشه بحث برانگیز است که آیا کود است یا به کاهش وزن کمک می کند.

گفته می شود خوردن موز و شیر برای چند روز به کاهش مقداری چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. از سوی دیگر ورزشکاران برای افزایش انرژی و عضله سازی موز را به عنوان وعده غذایی قبل از تمرین می خورند.

نیمی از کربوهیدرات های یک موز رسیده شکر (14.4 گرم) است که انرژی سریع را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته مقاوم است (RS) و مقدار زیادی فیبر. پس از تخمیر در روده ، RS اسید چرب زنجیره ای کوتاهی به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در دانشگاه بریگهام یانگ انجام شد نشان داد که افزایش مصرف فیبر به کاهش وزن و کالری اضافی کمک می کند. موز همچنین مقدار زیادی پتاسیم برای برش دارد BMI و وزن کمک می کند.

با خوردن موز خوردن موز در چه شرایطی کاهش می یابد؟

موز یک میوه همه کاره است که می توان آن را در وعده های محدود برای کاهش وزن یا حفظ وزن مصرف کرد. به عنوان یک میان وعده به جای یک وعده غذایی کامل بخوریدبه

  • موز منبع غنی فیبر است که حجم زیادی از غذا را افزایش می دهد و کالری های غیر ضروری را کاهش می دهد. خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده به کاهش وزن شما کمک می کندبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. با این حال ، یک موز متوسط ​​دارای کربوهیدرات و قندهای قابل هضم است که رضایت بخش و بهتر از سایر تنقلات شیرین است.
  • نشاسته مقاوم (RS) در موز سبز و رسیده ، باعث اکسیداسیون چربی می شود ، ذخیره چربی را در سلول های چربی کاهش می دهد و می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • موز کالری و قند بالایی دارد. از آنجا که منبع انرژی مقرون به صرفه ای است ، استقامت ورزشکاران را افزایش می دهد. بنابراین ، خوردن موز در کنار سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویم؟

موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟  |  دکتر

حالا که می دانید موز چگونه می تواند به کاهش وزن و افزایش وزن کمک کند ، بیایید ببینیم چگونه می توانید از آن برای هر دو منظور استفاده کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا قبل از ورزش به تامین مواد مغذی مورد نیاز برای احساس سیری و انرژی کمک می کند.به

موز کالری بالایی دارد ، به همین دلیل خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به اضافه وزن معمولی ، افزودن اسموتی یا میلک شیک استبه

موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر افزایش وزن و کاهش وزن ، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد.

  • موز حاوی پکتین و نشاسته مقاوم است که تخلیه معده را به تاخیر می اندازد ، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و به تنظیم گلوکز متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی یک رژیم متعادل با موز برای دیابت ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنیدبه
  • نشاسته مقاوم در موز خام از هضم در روده کوچک جلوگیری می کند و برای تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تخمیر می شود. این جریان خون را به روده بزرگ تحریک می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد ، به ویژه در زنان مسن.
  • ترکیبات فعال زیستی موجود در موز سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور العمل های موز برای کاهش وزن

موز خرد شده ، یک لیوان شیر و یخ را در مخلوط کن بریزیدبه یک قسمت بستنی و4-5 بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع یکدست و غلیظ شودبه اسموتی را در یک لیوان بریزید و در صورت نیاز شکر را اضافه کنیدبه

همچنین می توانید طعم های مختلف بستنی را امتحان کرده و میوه های خشک مختلف مانند کشمش ، گردو و بادام هندی را برای افزایش غنای موز و ارزش غذایی خوب آن اضافه کنید. شیر میلک شیک نه تنها خوشمزه است ، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

چه موقع برای کاهش وزن موز بخورم؟

موز چاق کننده است یا لاغر کننده؟  |  دکتر

برای افزایش انرژی ، موز را به عنوان میان وعده صبحانه یا میان وعده بخورید. می توانید یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن شما شروع شود و خلق و خوی شما تقویت شود.به

برای افزایش وزن روزانه چند عدد موز بخورم؟

موز هنگامی که با اسموتی یا مکمل پروتئین ترکیب نشود ، افزایش وزن را افزایش نمی دهد تا کل کالری دریافتی شما را افزایش دهد. ترکیب اسموتی موز با تمرینات قدرتی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

هضم شکر موز هنگام خوردن در شب دشوار است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

اخرین حرف

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (ریزمغذی ها) است. این ریز مغذی ها به عنوان کوفاکتورها (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی را برای آزادسازی انرژی تسریع می کنند) در متابولیسم گلوکز و مصرف انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موزهای رسیده و نارس دارای شاخص گلایسمیک پایین و شاخص اشباع بالایی هستند. مطالعه انجام شده در اسپانیا نشان داد که رژیم غذایی شامل دادن سطوح کم انرژی م thanثرتر از رژیم های کم چرب است دادن بالا است

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight

دیدگاهتان را بنویسید