نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان – دکتر رویا خادمیان


نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

همانطور که همه اعضای خانواده از انتخاب و پیگیری شیوه زندگی سالم بهره مند هستند ، کودکان نیز می توانند با کمک والدین و خانواده به وزن و رشد سالم دست یابند. خوردن غذاهای سالم ، پرهیز از غذاهای آماده و افزایش فعالیت بدنی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

چاقی و اضافه وزن در کودکان اغلب در مدرسه ابتدایی شروع می شود. این یک نگرانی عمده است زیرا بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن این کار را در بزرگسالی ادامه می دهند. والدین تأثیر زیادی بر رژیم غذایی و شیوه زندگی کودکان دبستانی خود دارند. البته حتی فرعی ساده نیز کار نخواهد کرد. اگر می خواهید نحوه کنترل چاقی و وزن کودکان را بیاموزید ، این مقاله را از دست ندهید.

عادات غذایی کل خانواده را تغییر دهید

اعضای دیگر خانواده را به غیر از کودکان به عنوان انتخاب غذای سالم و فعالیتهای بیشتر برای کل خانواده خوب کنید. در این صورت ، اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی دارند ، می توانید به راحتی به وزن سالم مورد نظر خود برسید.

در این راستا ، یک میان وعده سالم تهیه کنید. میان وعده ها بخش مهمی از رژیم غذایی کودک شما هستند و نباید از آنها غافل شوید. ترجیحا ، میان وعده ها کالری کمی دارند. به عنوان مثال ، می توانید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

از نوشیدنی های ناسالم خودداری کنید ، از نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. کودکان را به نوشیدن آب و شیر کم چرب تشویق کنید.

تمرینات و فعالیت هایی را با فرزند خود انجام دهید

با کودک خود پیاده روی ، بازی ، دوچرخه سواری و ورزش کنید. کودکان مدرسه ای حداقل 60 دقیقه فعالیت در روز نیاز دارند. مشاهده تلویزیون و بازی های رایانه ای را به کمتر از دو ساعت در روز برای کودکان پیش دبستانی و کمتر از یک ساعت در روز برای کودکان پیش دبستانی و کودکان نوپا کاهش دهید.

البته رعایت چند نکته در رژیم غذایی کودکان پیش دبستانی (در صورت رفتن به مدرسه) ضروری است:

از معلم یا مدیر فرزند خود در مورد آموزش شیوه زندگی سالم که در مدرسه ارائه می شود بپرسید.

تنقلات پرچرب (به عنوان مثال سیب زمینی سرخ کرده) را در غذای کودک خود قرار ندهید.

کودک خود را تشویق کنید تا به عنوان نوشیدنی اصلی خود در مدرسه از آب بنوشد.

در مورد ناهارهای مدرسه انتخابهای سالمتر را به فرزندان خود بیاموزید.

یاد آوردن:

والدین نقش مهمی در کمک به فرزندان خود در ایجاد عادات غذایی سالم دارند. زمان تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای را برای فرزندان خود محدود کنید و آنها را تشویق به فعالیت بدنی کنید.

اگر تمام اعضای خانواده شما دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ، اگر همه از شیوه زندگی سالم پیروی کنید ، می توانید به راحتی به وزن سالم برسید.

دیدگاهتان را بنویسید