هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آبی که بدن به آن نیاز دارد


اکثر مردم از میزان نوشیدنی خود آگاه نیستند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما دخیل است و وقتی بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها به طور م lessثرتری کار می کنند ، که متابولیسم شما را نیز شامل می شود. مانند خودروی خود به آن فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی دارید ، کارآمدتر عمل می کند. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته ماندن از این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی یک درصد کمبود آب می تواند باعث کاهش قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. شما دائماً از طریق ادرار و عرق کردن دچار کم آبی می شوید. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که معادل حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی از مردم می گویند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی وقتی که تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. در نهایت ، عوامل زیادی (داخلی و خارجی) بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

آبی که بدن به آن نیاز دارد

عوامل م theثر بر میزان آب آشامیدنی

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله می گوید شما باید نیمی از وزن بدن خود را برداشته و آن مقدار را در یک اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی شما همچنین بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می گذارد. توصیه می شود در هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل تمرین می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است لازم باشد تعداد بیشتری را اضافه کنید. در صورت وجود منبع آب کافی ، کلیه ها کارآمدتر عمل می کنند. اگر کلیه ها از طریق آب صرفه جویی کنند ، ادرار غلیظ تری تولید می کنند که این امر باعث صرف انرژی بیشتر و فرسودگی بیشتر بافت های آنها می شود.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون این است که قبل از شروع تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی آب بنوشید.
  • قبل از رانندگی چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار خود را بررسی کنید. اگر به میزان کافی هیدراته هستید ، باید تقریباً هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد روشن (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر از آن است ، مایعات کافی نداشته باشید. سردرد و سرگیجه یکی از نشانه های دیر کم آبی است. اگر این موارد را تجربه می کنید ، واقعاً باید آب مصرفی خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک فعالیت تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند یا در بدترین حالت به یک سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب بیاورید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته نگه دارید!

می توانید میزان آب مورد نیاز خود را از دو سایت زیر محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drinch

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *