ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن موثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و گرفتگی عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مقابله با سیاتیک مشکل و گاهی ناامید کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله انواع تمرینات و تمرینات برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را بررسی می کند.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ستون فقرات کمری در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد رفلکس همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق ، پا و انگشتان پا از جمله علائم این بیماری است.

ناحیه آسیب دیده نیز ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک به طور موقت رخ می دهد. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره ها را می پوشانند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • عفونت ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • مهره کمری – این حالت باعث می شود دیسک در قسمت پایین کمر سر بخورد
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات ورزشی و کششی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر در افزایش قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه های سرین ، پیریفورمیس ، همسترینگ و کمر موثر است.

به احتمال زیاد ورزش منظم بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک می دهد. با این حال ، همه این تمرینات لزوماً برای همه مناسب نیستند زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

فواید ورزش برای سلامت جسمی و روحی (کلیک کنید)

حالت کبوتر نشسته

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا شده اند. برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست را خم کنید و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید بالاتنه به آرامی به سمت ساق پا حرکت کند.
  • سپس پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را در پشت ران ها قرار دهید تا در صورت راحتی کشش را افزایش دهید.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدیان – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

فاصله نیم تنه نشسته

مراحل زیر را برای انجام کشش تنه انجام دهید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کرده و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست را خم کرده ، ساق را بلند کرده و در کنار قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را در قسمت خارجی زانوی راست قرار دهید و به آرامی به داخل فشار دهید و بدن را به سمت راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار برای هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را با زانوها بالا و کف پاها روی زمین خم کنید.
  • یک زانو را به سینه ببرید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. به عنوان یک نوع کشش ، هر دو پا را می توان حرکت داد و برای ثانیه ای روی سینه نگه داشت.

چسبندگی

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین قرار گرفته و عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشد.
  • پاشنه ها را فشار داده و باسن را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت باشید و باسن را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت راحت بودن آن را چند بار انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

پایه های کششی همسترینگ

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را کمی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پا را خم کنید تا انگشت پا و ساق پا بالا بیاید.
  • کمی از لگن خم شوید و تنه را به سمت ساق (به سمت پایین) حرکت دهید تا همسترینگ درگیر شود. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

کیف بچه ها

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن را تا پاشنه پا پایین بیاورید.
  • زانوها را به اندازه باسن جدا کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای خود را آرام روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش تنفس کنید. باسن را به زور به پاشنه فشار ندهید و بگذارید بماند تا کشش ملایمی ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رهاسازی این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

نهر شیب دار است

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا خم کرده و موقعیت خود را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

10 تکرار برای شروع کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

با توجه به BMJ ، ورزش باید جزء مهمی از درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که درد سیاتیک ، برخلاف سایر آسیب ها ، با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، به حفظ ورزش بعد از درمان سیاتیک کمک می کند تا از بازگشت آن جلوگیری شود.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب در ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق مثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد ، آموزش هدفمند سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت به نشانگرهای سلامت عصبی می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

ورزش منظم سیاتیک باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آنها می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت از آنها و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

با استفاده از اقدامات احتیاطی خاص ، می توانید خطر سیاتیک را کاهش دهید یا از آسیب کمر (که می تواند منجر به درد شود) جلوگیری کنید.

این شامل:

  • قبل از گرم شدن از مسکن هایی مانند کشش و پیچ خوردن خودداری کنید
  • از تکنیک صحیح برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • ورزش منظم برای تقویت عضلات

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک است.

درمان های پزشکی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

درمان های خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اصلی را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • تمرینات منظم با شدت کم ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا انجام دهید

برای مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم از داروخانه آنلاین Eviro کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات یک دیسک کشویی در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان بهبودی را تسریع کرد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 به این مقاله امتیاز می دهم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید