پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق آخرین اندازه گیری ها رژیم کتوژنیک مجدداً به عنوان محبوب ترین رژیم غذایی سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای خوردن قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی خود می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - محبوب ترین رژیم سال کدام است رژیم کتوژنیک چیست؟

“ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا ،”

این رژیم غذایی برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم به دارو ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیریدها و تغییر نوع سوخت بدن برای چربی مورد استقبال قرار گرفته است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. به خودرویی با دو مشعل فکر کنید که هم با گاز و هم با بنزین روشن شود. این خودرو همیشه با گاز کار می کرد ، اکنون در وسط جاده بنزین آن تمام شده و خاموش است. چه کار می کنی؟ خوب ، دکمه گاز را فشار می دهید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. با بنزین ماشین شما حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا چه اتفاقی می افتد که کربوهیدراتش تمام می شود؟ این واقعا شما را در وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین با چربی سوزی بهتر کار می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش می یابد (حدود 5) و چربی جایگزین می شود. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را در کتوز قرار می دهد.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کم کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

منظور از کتوز چیست؟

سوخت اصلی بدن برای انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن برای سوخت به چربی می رود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی کتوز است.

رژیم های کتوژنیک کدام نوع هستند؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد ، رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم کتوژنیک هدف دار و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در زیر به تفصیل شرح داده شده است. در ادامه مقاله با عبارت macronutrients برخورد خواهید کرد. غذاهایی که روزانه می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی است.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان درشت مغذی در این رژیم: 75 درصد چربی ، 15 تا 20 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک معمولی ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید برابر سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. متوسط ​​مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای تعطیل

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای تعطیل رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای تعطیل خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه ما این است که از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای نتایج بهتر در روزهای آزاد استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی ، افراد مجاز به مصرف 20 تا 30 درصد کربوهیدراتها قبل و بعد از ورزش هستند تا شدت ورزش خود را افزایش دهند (میزان کربوهیدراتهای مصرفی در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، محصولات لبنی یا غذاهای غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به صورت چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید روزانه 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک معمولی مصرف کنند. البته ممکن است این نوع رژیم غذایی منجر به کتوز نشود زیرا پروتئین مانند کربوهیدرات ها می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

نوع کتودیومی که انتخاب می کنید کاملاً به هدف شما بستگی دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک معمولی است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران خوب است ، اما بدنسازان بعد از یک رژیم دوره ای یا دوره ای احساس بهتری دارند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افرادی که فعالیت بدنی دارند مفید است. به عنوان مثال ، اگر فقط 20 the از کالری مصرف شده در رژیم غذایی استاندارد باید توسط پروتئین ها تأمین شود ، رژیم کتو پروتئین بالا باید به 35 افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو ، می توانید در 2 تا 6 ماه بیشتر از سایر رژیم های استاندارد وزن خود را کاهش داده و تناسب اندام بیشتری پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید