پیری بارور و راههای رسیدن به آن


سالمندی برای افراد مسن یکی از سالهای طلایی زندگی است ، زمانی که اقدامات مناسب باید انجام شود و به پربارترین شیوه صرف شود.

امید به زندگی در 100 سال گذشته بیش از 30 سال افزایش یافته است. این بدان معناست که افراد مسن بیشتر از گذشته زندگی می کنند.

اگرچه افزایش امید به زندگی این واقعیت را نشان نمی دهد که کیفیت مراقبت از سالمندان نیز بهبود یافته است ، اما کیفیت زندگی سالمندان اغلب ضعیف است.

در جامعه مدرن ، با بازنشستگی افراد مسن و بزرگ شدن فرزندان و نوه های آنها ، اهمیت زندگی آنها کمتر می شود.

توجه به مراقبت از سالمندان نشان می دهد که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید و آنها را درک می کنید. مراقبت و مراقبت از سالمندان برای حفظ سلامت عاطفی و جسمی بسیار مهم است.

تحقیقات نشان می دهد افراد مسن با اهداف خاص در زندگی کمتر مستعد سکته مغزی ، حمله قلبی و اختلالات شناختی هستند.

این بدان معناست که مراقبت از افراد مسن بیشتر به آنها کمک می کند تا عمر بیشتری داشته باشند. مراقبت حرفه ای از افراد مسن آنها را از نظر جسمی فعال نگه می دارد. لازم است از مشاوره حرفه ای درس بگیرید تا افراد مسن بتوانند استرس را کاهش داده و مراقبت بهتری از خود داشته باشند.

آرامش ذهنی حتی ممکن است معلولیت جسمی را معکوس کند. با معنا بخشیدن به زندگی بسیاری از مشکلات روحی و جسمی در افراد مسن می توان از آنها جلوگیری کرد. با اجرای برنامه های مراقبت از سالمندان و وارد آوردن انرژی مثبت به زندگی آنها ، می توانید کیفیت و طول عمر سالمندان را افزایش دهید.

چگونه می توان در دوران سالمندی زندگی پربار داشت؟

خیر 1 حس هدفمندی را در افراد مسن ایجاد کنید

برنامه های تخصصی مراقبت های بهداشتی برای سالمندان اهدافی متناسب با سن آنها دارد. همه قطعا می خواهند احساس ارزشمندی و تعلق داشته باشند. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها افراد مسن را اخراج می کنند تنها به این دلیل که آنها به اشتباه معتقدند افراد دیگر توانایی خود را ندارند.

به دلیل این تصور غلط در جامعه ، افراد مسن نیز این باور را پذیرفتند. دانش ، خلاقیت ، همدلی و محبت که افراد مسن می توانند به جوامع خود بیاورند کلید شادی جوانان است.
در مقابل این خدمات ارزشمند به جامعه ، افراد مسن احترام کامل نسل های جوان را می طلبند.

افسردگی در سنین بالا

شماره 2 با علائم اولیه افسردگی مقابله کنید

افسردگی یکی از ناتوان کننده ترین اختلالات بدن است.
هنگام برنامه ریزی برای مراقبت از سالمندان ، باید آنها را تشویق کنید تا به طور فعال با علائم افسردگی مقابله کنند ، که برخی از آنها عبارتند از:

تحریک پذیری
از دست دادن علاقه
خستگی
اختلالات خواب
اندوه دائمی
ناامیدی
درد جسمی بی دلیل

افراد مسن افسرده و درمان نشده بسیار آسیب پذیرتر از افراد مسن هستند.
این احساسات منفی می تواند به سرعت سلامت جسمی و روانی سالمندان را خراب کند.

شماره 3 یافتن اهداف روزانه برای سالمندان

گام بعدی برای دستیابی به نتایج موفق این است که برای افراد مسن هدف تعیین کنید. گاهی اوقات یک فرد مسن که یک عمر را با مشارکت و دستاوردهای شغلی گذرانده است ، ممکن است بازنشسته شود و هدف خود را در زندگی از دست بدهد ، وضعیتی که می تواند بر افراد مسن تأثیر منفی بگذارد.

هدف قرار دادن افراد مسن به معنای تلاش برای مشارکت آنها در کارهای سازمانی جدی و پیچیده نیست. کافی است افراد مسن به کارهای عادی مانند خرید ، شستشو ، باغبانی ، مراقبت از حیوانات خانگی ، مراقبت از کودکان ، حتی آشپزی و انجام هر کاری که می توانند بپردازند.

چگونه می توان در دوران سالمندی زندگی پربار داشت؟

پیرمرد شماره 4 را با افراد مثبت احاطه کنید.

یکی از سخت ترین جنبه های پیری ، به ویژه برای افراد بالای 65 سال ، احساس تنهایی است. مطالعات نشان می دهد که یک سوم بزرگسالان بالای 50 سال احساس تنهایی می کنند.

در حقیقت ، گاهی پیرمرد هیچ رابطه واقعی با خانواده و کسانی که با او زندگی می کنند ندارد و ظاهراً با چند نفر زندگی می کند ، اما در واقعیت تنها زندگی می کند.

هنگامی که تنهایی دوران پیری برای او به یک عادت تبدیل می شود ، می تواند به سرعت کاملاً منزوی شود. بنابراین ، لازم است افراد مسن ترغیب شوند که تا آنجا که ممکن است منافع خود را دنبال کرده و به گروه های مختلف اجتماعی بپیوندند.

#5 فعالیت بدنی را در افراد مسن ترغیب کنید.

بین وضع جسمی و احساسی ارتباط روشنی وجود دارد. ورزش سبک هر روز نه تنها می تواند توانایی های بدنی شما را حفظ و تقویت کند ، بلکه استقلال ، اعتماد به نفس و عزت نفس شما را نیز افزایش می دهد.

مراقبت از سالمندان

شماره 6 مغز افراد مسن را فعال نگه می دارد

یکی از مهمترین بخشهای برنامه مراقبت از سالمندان این است که دوستان و خانواده آنها از نظر ذهنی در فعال نگه داشتن آنها مثر هستند. چندین راه برای انجامش هست. به عنوان مثال ، یادگیری یک سرگرمی جدید یا یادگیری یک بازی فکری گروهی یکی از بهترین روش ها برای انجام آن است.

لازم است افراد مسن به طور فعال علایق و اهداف خود را دنبال کنند. همه افراد مسن منبع بزرگ دانش و تجربه هستند و نسل های جوان باید در طول زندگی خود از تجربیات و دانش افراد مسن به نفع خود استفاده کنند.

با تشویق افراد مسن برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود ، به فعال نگه داشتن ذهن آنها و همچنین آشنایی با دانش و دیدگاه های منحصر به فرد آنها کمک می کنیم.

مرکز پرستاری بهداشت چیل با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، ما آماده ایم تا با کادر ماهر و متخصص خود به صورت شبانه روزی به شهروندان خود خدمت کنیم.

کادر پزشکی مجرب مانند پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همیشه جدیدترین خدمات پرستاری و پرستاری را برای ارائه خدمات در نظر می گیرند و راحتی و ایمنی عزیزان را در اولویت قرار می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، جهت مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.
هشدار! این سند فقط برای اهداف آموزشی است و قبل از استفاده باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید