پی ام اس ورزشاتون بیا آموزش بدیم


ورزش یک راه مهم برای حفظ قدرت ، کنترل وزن و کاهش خطر بیماری های جدی مانند دیابت است. اگر شما یک زن هستید و با علائم PMS دست و پنجه نرم می کنید ، فعالیت بدنی می تواند تأثیر بیشتری بر شما بگذارد. اگر PMS دارید ، هر ماه در روزهای قبل از قاعدگی علائم دارید و این علائم آنقدر بد هستند که می توانند زندگی عادی شما را تحت تأثیر قرار دهند. ممکن است تغییرات احساسی مانند اختلالات خلقی ، خواب یا تمرکز را تجربه کنید. و حتی ممکن است تغییرات فیزیکی را تجربه کنید – خستگی ، نفخ یا هوس غذا.

اما می توانید این علائم را کنترل کنید. تکنیک های مختلف برای افراد مختلف م workثر است ، اما برای بسیاری از زنان ، ورزش می تواند کمک زیادی کند.

pms

چه تمریناتی به این دوره کمک می کند؟

تحقیقات نشان می دهد که ورزش هوازی می تواند به بهبود علائم PMS مانند افسردگی و خستگی کمک کند. یک مطالعه نشان داد زنانی که 60 دقیقه ورزش هوازی سه بار در هفته به مدت هشت هفته انجام دادند از نظر جسمی ، روحی و احساسی بسیار بهتر بودند.

تنها چیزی که ضربان قلب شما را افزایش می دهد ورزش هوازی است. پیاده روی سریع ، دویدن ، دوچرخه سواری و شنا همه گزینه های خوبی هستند. ورزش با تقویت مواد شیمیایی مهم مغز به نام اندورفین به تقویت روحیه شما کمک می کند. افزایش اندورفین همچنین می تواند به کاهش دردی که از PMS احساس می کنید ، کمک کند.

چند روز اول پریود ممکن است ناراحت کننده ترین باشد ، به خصوص اگر در این مدت تمایل به خونریزی زیاد دارید. به همین دلیل است که تمرکز بر حرکات و تمرینات ملایم باید در لیست فعالیت های شما باشد.

پیاده روی آسان یا کاردیو سبک

تمرینات قلبی عروقی یا هوازی خود را با شدت کمتری حفظ کنید. انجام ورزش های هوازی ، کاردیوی سبک ، پیاده روی یا ورزش های کوتاه مدت را در نظر بگیرید. خوب است بدانید که ریه های شما در اواخر دوره قاعدگی بهتر کار می کنند ، بنابراین برای پایان پریود به حفظ این نوع ورزش توجه کنید.

تمرین با وزنه

با توجه به پتانسیل افزایش قدرت در این دوره ، شامل تمرینات قدرتی با حجم کم و فعالیت های مبتنی بر قدرت ، یک حرکت هوشمندانه است. در واقع زمان خوبی برای انجام جلسات طولانی تر است ، که شامل ترکیبی از تمرینات قدرتی کامل و کاردیو است.

یوگا و پیلاتس

دو یا سه روز قبل از قاعدگی زمان مناسبی برای انجام فعالیت هایی مانند یوگا است که می تواند به آرامش بدن و کاهش علائم مانند گرفتگی عضلات ، درد قفسه سینه و خستگی و درد عضلات کمک کند. بسیاری از زنانی که در برنامه 12 هفته ای یوگا شرکت می کنند ، کمتر دچار گرفتگی قاعدگی ، گرفتگی و نفخ می شوند. آنها همچنین انرژی و روحیه بیشتری داشتند. مطالعه دیگری نشان داد که برخی حرکات یوگا – “کبرا” ، “گربه” و “ماهی” – به کاهش گرفتگی های دردناک کمک می کند.

اگر از پریود خود ناراحت نیستید ، به طور منظم ورزش کنید. فقط مراقبت های لازم را انجام دهید. اگر متوجه شدید که بدن شما به طور عادی کار نمی کند ، استراحت کنید و شدت را کاهش دهید.

در دوران قاعدگی چه تمریناتی نباید انجام شود؟

همانطور که برخی فعالیتها برای چرخه قاعدگی مناسب تر هستند ، تمریناتی نیز وجود دارند که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید. همانطور که گفته شد ، بسیاری از زنان می توانند تمرینات عادی خود را تنها با تعدیل جزئی ادامه دهند.

به طور کلی ، شما باید استرس و حجم ورزش را در این مدت کاهش دهید. این بدان معنا نیست که آموزش باید کاهش یابد. برعکس ، این به معنای کاهش اندک آموزش است.

اگر احساس خستگی غیرمعمول می کنید ، ممکن است بخواهید تمرینات شدید قلبی یا استقامتی را کاهش دهید. در این مدت ، بسیاری از زنان گزارش می دهند که تحمل استرس بیشتری را تجربه می کنند ، بنابراین تمریناتی که نسبتاً مشکل هستند در این مدت بسیار دشوارتر است.

در واقع ، مهم نیست که چه تمرینی داشته باشید ، در انجام آن زیاده روی نکنید. تحقیقات نشان می دهد که ماهیچه های شما می توانند در دوران قاعدگی متفاوت حرکت کنند ، که خطر آسیب را افزایش می دهد. در این مدت ورزش های سبک را حذف نکنید و برعکس عمل کنید. اما از ورزش های سنگین خودداری کنید.

چه زمانی باید تمرین کنم؟

برای اینکه ببینید آیا ورزش می تواند کمک کننده باشد ، باید آن را به بخشی منظم از زندگی خود تبدیل کنید. تمرینات خود را فقط در روزهایی که بدترین علائم PMS را دارید انجام ندهید. برای مشاهده نتایج ، بیشتر روزهای هفته را حدود 30 دقیقه در روز اختصاص دهید. نوشیدن مقدار زیادی آب را فراموش نکنید!

برای خواندن سایر مقالات ما می توانید اینجا را کلیک کنید.

منابع

https://www.webmd.com/women/pms/does-exercise-help

https://www.healthline.com/health/exercise-during-period

https://www.bodyform.co.uk/myths-and-facts/living-with-periods/exercising-during-period/

دیدگاهتان را بنویسید