چه چیزی تأثیر قهوه را از بین می برد؟ (و 4 فعالیت موثر)


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به نوشیدن قهوه در حالت استراحت عادت دارید ، ممکن است تأثیرات آن را بر روحیه خود احساس کرده باشید. رابطه بین قهوه و اعصاب پیچیده است ، اما علائم آن عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • حواس پرتی
  • اضطراب
  • عصبانی شدن
  • سرگیجه
  • عرق
  • ناراحتی تنفسی

وقتی کافئین مصرف می کنید ، شادی ابتدا به تمام وجود شما نفوذ می کند. اما متأسفانه این احساس به سرعت از بین می رود و تنها چیزی که باقی می ماند این است که بعد از آن عصبی شوید. اما چگونه می توان آثار قهوه و عصبانیت ناشی از آن را از بین برد؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آمده است:

1. آب بنوشید

یک راه م effectiveثر برای رهایی از عصبی ، پاکسازی سیستم بدن با آب است. نوشیدن آب اثرات کافئین را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را تشدید کند ، بنابراین فقط نوشیدن آب کافی به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید به ازای هر فنجان قهوه ای که دارید یک لیوان آب بنوشید. بعداً از این توصیه من تشکر خواهید کرد!

2. ورزش کنید

وقتی کافئین به بدن شما می آید ، احتمالاً نمی توانید بی حرکت بنشینید. ورزش به سوزاندن و آزادسازی کافئین کمک می کند و تمام انرژی ناخواسته ای را که جمع کرده اید از بین می برد. حرکات کششی ، پیاده روی سریع یا دویدن را امتحان کنید. همه این موارد به بهبود ذهن ، بدن و روح شما کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه ، اثرات کافئین سرانجام به خودی خود از بین می رود. همیشه می توانید تکنیک های تنفس را در حالی که منتظر پایان چیزی هستید تمرین کنید! معمولاً اگر بتوانید به مدت طولانی با این وضعیت کنار بیایید ، پس از چند ساعت به حالت عادی برمی گردید.

4. چای گیاهی بنوشید

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن خنثی می کند. این نوشیدنی های جادویی بدون کافئین فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، آنها به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و بهبود سرماخوردگی شدید کمک می کنند. به طور کلی ، خواص درمانی آنها یک مزیت اضافی است! بابونه یکی از گزینه های خوبی است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های غنی از ویتامین C فوق العاده هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون شما تأثیر می گذارد و بدن شما را فریب می دهد گویی کمبود ویتامین C دارید. خوردن پرتقال یا گریپ فروت بهترین گزینه برای بازگشت ویتامین C اضافی به جریان خون است. با این کار شما بازی را به نفع خود تغییر می دهید ، یعنی بدن این بار فکر می کند میزان کافئین در خون کاهش یافته است!

5 مورد از بدترین آسیب های مرغ و برخی نکات بسیار مهم

آیا بهتر نیست کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن شما باقی می ماند. هنگامی که کافئین وارد بدن می شود ، هیچ راه حل سریع برای خروج آن از بدن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین این است که اجازه دهید به مرور زمان کار کند.

با این حال ، برای به حداقل رساندن عوارض جانبی آن می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مصرف کافئین اضافی را متوقف کنید!
  • فراموش نکنید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار قهوه ، چای ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه و شکلات هستند ، بنابراین آنها را کنار بگذارید.
  • قهوه بدون کافئین بنوشید. در این حالت ، شما می توانید از طعم و مزایای سلامتی بدون احساس هیچ گونه تلخی لذت ببرید.
  • ما قهوه بدون کافئین را با روش شستشوی سوئیسی توصیه می کنیم. در این روش ، کافئین موجود در دانه های قهوه تا 99.9٪ حذف شده و همچنین از مواد شیمیایی پاک می شود.
  • از داروها و مکمل هایی که ممکن است حاوی کافئین باشند آگاه باشید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین ممکن است حاوی 40 تا 60 میلی گرم کافئین باشد. مکمل های قبل از تمرین اغلب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از استفاده محصولات را بررسی کنید.

اگر کافئین وارد بدن شود:

  • اثرات کافئین در 45 دقیقه اول مصرف قابل توجه است و می تواند تا 6 ساعت طول بکشد.
  • 10 ساعت طول می کشد تا کافئین به طور کامل از سیستم بدن شما خارج شود.

بنابراین توصیه ما این است که:

  • بهتر است 6 تا 8 ساعت قبل از خواب کافئین را ترک کنید.
  • در طول روز به طور منظم آب بنوشید و منتظر بمانید تا کافئین از بدن خارج شود.
  • برای رفع استرس و اضطراب گام های متوسط ​​بردارید.
  • 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن را تمرین کنید تا آرام شوید.
  • غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل ، لوبیا ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید زیرا باعث کاهش انتشار کافئین در خون می شوند.

25 فایده جالب نوشیدن قهوه صبح زود (روزانه)

دیدگاهتان را بنویسید