کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که به روند کاهش وزن مراجعه می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما پوندهای باقی مانده نمی میرند. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، ما ممکن است در 4 هورمون عدم تعادل داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع ، حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این سال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از مهمترین راههای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. سرطان. با مصرف و دریافت صحیح فیبر ، استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه کتان و چیا ، که در بین من بسیار محبوب است.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀

باشه! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوهیدرات و نوشیدن آب کافی در این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا شما به ما بگویید ، آیا فکر کردید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید