کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند ، که برخی از آنها جزء رایج رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. به طور طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل نخورید ، این یک راهبرد هوشمندانه است که با افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف هرچه بیشتر آن از سلامت خود محافظت کنید.

2. مغزهای خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند و چربی های سالم همراه با پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. در میان آنها بسیاری از مواد مغذی وجود دارد که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود شوند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

نشان داده شده است بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل 7 گرم آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای شاخص توده بدنی هستند. و فشار خون پایین تر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. لنزها نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند ، بلکه یک جایگزین مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی هستند. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شد که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته دارای 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون کتو و پالئودیت باعث شده است که بسیاری از غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات کامل را متناسب با نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، وعده های غذایی کوچکتر بخورید و هنگام فعالیت بیشتر ، وعده های غذایی بزرگتر بخورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده 113 گرم این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهایی بخورید که با ویتامین D غنی شده باشند ، مانند شیر گیاهی ، یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند. در فکر.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر دکتر کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

رژیم نادرست و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید