کوست | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کم کرده یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط یک رژیم غذایی مناسب را برای حفظ سلامت بدن و روح خود می خواهند.

اگرچه امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

البته افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تعادل بین قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند با رژیم غذایی خود به دنبال اهداف باشند بهترین توصیه های تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه کاهش وزن سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای انسان آماده می کند یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر نکات مربوط به رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه لاغری شکم و پهلو توصیه می کند که برای دستیابی به بهترین نتایج ، با شخص آموزش دهید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. دارای سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده است.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف غذا نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه همچنین به بخش مراجعه کنید رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که در اختیار او قرار داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند رژیم های چاقی کم هزینه و مناسب را در وعده های غذایی خود قرار داده و به تناسب اندام و افزایش وزن خود کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن برای افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن برای افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود افزایش می یابد. به همین دلیل ، استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است ، به عنوان یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است که به راحتی در دسترس است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم غذایی وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، چاق و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • غذای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک می شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما تمایل بیشتری به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم تری هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، برخی از تکه های مرغ خوب است تا زمانی که یک وعده غذایی با کره و پنیر پخته شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاهای چرب نیز بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنای محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های غذایی دقیق نیست. سالم ماندن با انتخاب درست غذاها ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ممکن خواهد بود.

رژیم متعادل ، شامل همه مهمترین گروه های غذایی ، با حجم مناسب در وعده های غذایی است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. با این حال ، پیروی از یک رژیم غذایی جامع ، که شامل همه گروه های غذایی و مصرف مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع شده و شکر کمتر است ، شما را در مسیر زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل کالری کم ، غذاهای مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و مدیریت وعده های غذایی به شما کمک می کند از خوردن سالم تر لذت ببرید.

میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی مهم را در اختیار بدن قرار دهد. غذای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برد و میل شدید به غذا را کاهش می دهد.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد غلات کامل ، آرد غلات کامل و غلات ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چربی روی برنامه رژیم غذایی سالم این ضروری است؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به هر دلیلی نباید مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در وعده های غذایی شما محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید