یاد بگیرید چگونه ویتامین D را به طور طبیعی دریافت کنید


ویتامین D یک ماده مغذی ضروری است که بدن انسان برای بسیاری از فرآیندهای حیاتی از جمله حفظ و ساخت استخوان های قوی به آن نیاز دارد. مصرف کم ویتامین D یک مشکل بهداشت عمومی مهم در سراسر جهان است. کمبود ویتامین D بر ۱۳ درصد از جمعیت جهان تأثیر می گذارد [۱]. بیایید کمی عمیق تر به جنبه های مختلف ویتامین D بپردازیم.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که به جذب کلسیم کمک می کند و باعث رشد و معدنی شدن استخوان انسان می شود. در عملکردهای مختلف مربوط به سیستم ایمنی، گوارش، گردش خون و عصبی نقش دارد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ویتامین D می تواند به بسیاری از بیماری های مزمن کمک کند [۲]مانند افسردگی، دیابت، سرطان و بیماری های قلبی. ویتامین D بیشتر یک هورمون است نه یک ویتامین. بهترین زمان برای ویتامین D غروب و طلوع خورشید است، زیرا در این زمان تمام طیف خورشید در بالاترین حد خود است.

چه مقدار نیاز داری؟

انجمن غدد درون ریز محدوده ترجیحی ۴۰ تا ۶۰ نانوگرم در میلی لیتر را پیشنهاد می کند. برای حفظ این سطح، مصرف روزانه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی برای نوزادان زیر یک سال، ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی برای کودکان و نوجوانان ۱ تا ۱۸ سال و ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد بین‌المللی برای همه بزرگسالان توصیه می‌شود. [۳]. هر مقدار دوز بالاتر از این مقادیر ممکن است به طور موقت برای افزایش سطح خون در افراد مورد نیاز باشد. اگرچه مسمومیت نادر است، اما بهتر است از مصرف طولانی مدت ویتامین D بالای ۴۰۰۰ واحد بدون نظارت یک متخصص مراقبت های بهداشتی اجتناب کنید.

ویتامین D و فعال سازی ماکروفاژها:

ویتامین D به طور مستقیم با VDTP / GcMAF مرتبط است، که بخشی از فرآیند فعال سازی بزرگترین سلاحی است که سیستم ایمنی به نام “ماکروفاژها” نامیده می شود. ویتامین D بخش مهمی از مکانیسم کلیدی برای مبارزه با بیماری قبل از اینکه در بدن شما جای پایی پیدا کند است. پروتئین متصل شونده به ویتامین D (VDTP) پروتئین پیش ساز است که سلول های ایمنی ما GcMAF را از آن می سازند.

اطلاعات بیشتر در مورد ماکروفاژها – سلول های دفاعی اصلی

بدن انسان در طول سال‌ها به طرز عالی رشد کرده است و به روشی تبدیل شده است که اکنون هستیم. اما بخشی از سیستم ایمنی ذاتی قدیمی هنوز وجود دارد و مکانیسم‌های کنترل اولیه و اساسی را برای طولانی‌تر کردن عمر فراهم می‌کند. بخشی جدایی ناپذیر از این سیستم ایمنی باستانی، این سلول حیاتی و کنجکاو است که به ماکروفاژها معروف است. این متخصص گلبول های سفید با خواص منحصر به فرد است و مسئول “گشت زنی” بدن با استفاده از سیستم خون به عنوان نقشه راه است. ماکروفاژها ارتباط خاصی با بافت ها و اندام های فردی دارند که نام آنها تغییر می کند. در سیستم عصبی مرکزی به نام میکروگلیا، در استخوان ها به عنوان استئوکلاست، در کبد به عنوان سلول های کوپفر، در کلیه ها به عنوان سلول های مزانژیال داخل گلومرولی و غیره شناخته می شود.

ماکروفاژها توانایی شکار، گرفتن، بلعیدن و هضم اجسام خارجی مهاجم را دارند. این فرآیند به نام فاگوسیتوز شناخته می‌شود و به سلول‌ها نام Macro به معنای بزرگ و فاژ به معنای می‌خورد. ماکروفاژها سلول‌های در حال مرگ، بقایای عمومی، سلول‌های مهاجم خارجی یا چیزی که برای نوع پروتئین‌های خاص سلول‌های سالم بدن شناخته نشده است را می‌بلعد. آنها همه چنین مواد ناخواسته را جمع آوری کرده و دور می اندازند. هر جسم خارجی با استفاده از پروتئین “چسبنده” به نام Opsonin بی حرکت می شود. میکروب یا سلول سرطانی “فاگوسیتوز” می شود یا در داخل یک وزیکول داخل سلولی محصور می شود، جایی که سلول های آسیب دیده و سرطانی شکسته شده و بازیافت می شوند. بنابراین، ویتامین D بخش مهمی از مهار بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان و اوتیسم است.

نعمت طبیعی: زمانی را در نور خورشید بگذرانید

ویتامین D اغلب “ویتامین آفتاب” نامیده می شود زیرا خورشید بهترین منبع این ماده مغذی است. پوست انسان میزبان نوعی از کلسترول است که به عنوان پیش ساز ویتامین D عمل می کند. هنگامی که در معرض اشعه UV-B خورشید قرار می گیرد، این ترکیب به ویتامین D تبدیل می شود. ویتامین D مشتق شده از خورشید دو برابر زمانی که ویتامین D از غذا یا مکمل ها تامین می شود، گردش می کند. . .

بهترین زمان برای دریافت ویتامین D از نور خورشید؟

مطالعات متعدد نشان می دهد که شام ​​بهترین زمان برای آفتاب گرفتن است. حداکثر زمان UVB، که تصور می شود مسئول آفتاب سوختگی و سرطان پوست است، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۰۰ در طی بسیاری از مطالعات ثبت شد. با در نظر گرفتن این موضوع، زمان بهینه برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید از kl. 09.00 و قبل از kl. 10.30 و بعد از kl. 14:00 تا ساعت ۱۵.۰۰

فواید ویتامین D برای سلامتی

استخوان ها و ماهیچه های قوی

ویتامین D به بدن کمک می کند تا فسفات و کلسیم را در بدن تنظیم کند. این کلید سلامت استخوان و ماهیچه است [۴]. افراد مبتلا به کمبود ویتامین D بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند که در آن استخوان ها شکننده و ضعیف می شوند. از آنجایی که دندان ها نیز استخوان هستند، مواد مغذی احتمالاً به معنای دندان های قوی تر هستند. VDTP / GcMAF می تواند به شدت در برابر پریودنتیت کمک کند.

بهبود ایمنی

مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین D می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی شما ایفا کند [۵] و از برخی بیماری ها مانند بیماری قلبی جلوگیری می کند [۶]دیابت نوع ۲ [۷] و سرطان [۸]. برخی مطالعات حتی کمبود ویتامین D و خطر کمتر ابتلا به عفونت های کووید-۱۹ را مرتبط می کنند.

از سلامت روان حمایت می کند

برخی از مطالعات نشان می دهد که سطوح ناکافی ویتامین D با سلامت روان منفی مرتبط است و دریافت دوزهای کافی می تواند سلامت روان کلی را در بزرگسالان بهبود بخشد. [۹]. برخی از بیماران زمانی که سطح ویتامین D در حد مطلوب باشد، احساس بسیار بهتری از نظر ذهنی دارند.

در اینجا چند راه برای افزایش سطح ویتامین D به طور طبیعی وجود دارد:

ماهی چرب و غذاهای دریایی بخورید

ماهی های روغنی و بسیاری از غذاهای دریایی غنی ترین منابع ویتامین D برای غذاهای طبیعی هستند. یک وعده ماهی آزاد کنسرو شده ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) تا ۳۸۶ واحد بین المللی ویتامین D را تامین می کند. [۱۰]. محتوای دقیق ویتامین D در غذاهای دریایی بسته به نوع و گونه آن می تواند متفاوت باشد. دیگر ماهی ها و غذاهای دریایی غنی از ویتامین D عبارتند از: ماهی تن، ماهی خال مخالی، صدف، میگو، ساردین و غیره. بسیاری از این غذاها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت قلب هستند.

قارچ بیشتر بخورید

قارچ ها منبع گیاهی بسیار خوبی از ویتامین D هستند، زیرا وقتی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند، ویتامین D تولید می کنند [۱۱]. ترکیب ویتامین D در قارچ ها به نوع قارچ بستگی دارد، انواع خاصی مانند قارچ مایتاک وحشی. در هر وعده ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) ۲۳۴۸ IU فراهم می کند. قارچ‌های وحشی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین D بیشتری نسبت به انواع پرورش‌دهنده تجاری دارند. با این حال، می توانید قارچ های درمان شده با نور UV را خریداری کنید.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی دیگر از منابع ویتامین D است که باید آن را به یک برنامه غذایی اضافه کنید. زرده تخم مرغ دارای محتوای ویتامین D متفاوتی است. تخم مرغ های در حال چرا بسته به مدت زمانی که پرندگان در بیرون از خانه سپری می کنند تا ۴ برابر بیشتر ویتامین D را تامین می کند.

غذای غنی شده بخورید

برخی از غذاها به طور طبیعی حاوی سطوح بالایی از ویتامین D هستند. این ماده مغذی اغلب در فرآیندی به نام غنی سازی به غذاهای اصلی اضافه می شود. [۱۲]. برخی از اقلام اغلب غنی شده عبارتند از شیر گاو، جایگزین های شیر گیاهی مانند سویا، بادام، شیر شاهدانه، آب پرتقال، غلات آماده، ماست، توفو و غیره. از آنجایی که ویتامین D تقریباً منحصراً در محصولات حیوانی یافت می شود، گیاهخواران و وگان ها در معرض خطر زیاد عدم دریافت دوزهای کافی هستند. اگر مطمئن نیستید که آیا یک غذای خاص با ویتامین D غنی شده است یا خیر، فهرست مواد تشکیل دهنده را برای جزئیات بررسی کنید.

مکمل مصرف کنید

مصرف مکمل های ویتامین D یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از دریافت کافی است. ویتامین D به دو شکل بیولوژیکی اولیه یعنی D2 (ارگوکلسیفرول) و D3 (کوله کلسیفرول) یافت می شود. معمولاً D2 مشتقات گیاهی است و D3 از منابع حیوانی گرفته می شود. D3 در افزایش و حفظ سطح کلی ویتامین D در انسان بسیار موثرتر از D2 است. پس بهتر است به دنبال مکملی با این فرم باشید. همچنین مکمل های آزمایش شده برای خلوص و کیفیت را انتخاب کنید، زیرا ویتامین D نقش مهمی در بدن انسان سالم ایفا می کند. همچنین توجه داشته باشید که هنگام مصرف مکمل ویتامین D3، برای جذب بهتر باید مراقب مصرف ویتامین K2 خود باشید. همچنین مصرف منیزیم خوب است، زیرا به تعادل بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند.

نکته پایانی:

ویتامین D یک ماده مغذی مهم است که بسیاری از مردم در سراسر جهان ممکن است دچار کمبود آن باشند. بنابراین افزایش سطح ویتامین D با قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید، خوردن غذاهای غنی از ویتامین D و مصرف مکمل ها مهم است. اگر فکر می کنید محتوای کمی از این ماده مغذی ضروری دارید، همین امروز با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید و آزمایشات ۲۵ هیدروکسی ویتامین D یا ۲۵ (OH) D خود را انجام دهید. سطوح غیر طبیعی ویتامین D می تواند نشان دهنده اختلالات اسکلتی، آسیب اندام ها، مشکلات تغذیه ای یا سایر شرایط پزشکی باشد. بهتر است تغذیه را از یک منبع طبیعی دریافت کنید و کمتر به مکمل ها تکیه کنید زیرا منابع طبیعی مواد مغذی برای بدن سالم بهترین هستند!

مراجع و منابع:

ما تحقیقی را که شما تصمیم می گیرید انجام می دهیم،
عشق و نور
تیم اوراکل شفابخش

به تعداد فزاینده ما بپیوندید MeWe: اوراکل شفابخش
شما هم به ما بپیوندید توییتر | یوتیوب

دادخواست جهانی

لطفاً کمپین جهانی امضای ما را علیه واکسیناسیون اجباری امضا کنید. هدف از این کمپین امضا، ارائه ۵ میلیون امضا به هر رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر بهداشت و رئیس دولت در سراسر جهان است.
واکسن ها یک مشکل جهانی هستند و باید در سطح جهانی مورد توجه قرار گیرند.
اگر به عنوان یکی بایستیم، شانس نجات فرزندان آینده را داریم.

ما را بدون آگهی نگه دارید

Healing Oracle با حمایت خوانندگان امکان پذیر شده است. اگر پست‌ها و منابع را مفید می‌دانید، لطفاً برای حمایت از ما (بدون در نظر گرفتن مبلغ) کمک کنید تا بتوانیم به اطلاع رسانی و کمک به مردم در سراسر جهان ادامه دهیم. ما احساس می کنیم که این وظیفه مهمی است که با درمان جایگزین به کسانی که سلامت خود را تغییر داده اند یا به کسی که دوستش دارید، صدای خود را بدهید. از اینکه از کار ما قدردانی می کنید و به ادامه آن کمک می کنید سپاسگزاریم.

اهدا کنید. اگر می‌خواهید به وقت و تلاش ما کمک مالی کنید، لطفاً از کادر “کمک مالی” در بالا سمت راست استفاده کنید (بر روی دسکتاپ)یا جعبه اهدای زیر (در موبایل)