10 حقیقت تغذیه بروکلینی و مزایای سلامتی آن


انتخاب

کلم بروکلی تازه به صورت دسته ای را می توانید در طول سال در ایالات متحده به راحتی در دسترس داشته باشید

به دنبال ساقه های سبز روشن با گلهای فشرده آبی-سبز و برگهای ترد و سبز تیره باشید. ممکن است مقداری گلدهی در هر دسته مجاز باشد (6-8 گل زرد در هر دسته). برای پخت یکنواخت ساقه هایی با اندازه یکسان (به طول 6 اینچ) انتخاب کنید.

از حلقه ، بریدگی یا شکاف در ساقه ، شاخه های شکسته یا شکسته یا دسته های زرد رنگ خودداری کنید.

همچنین از رنگ پریدگی یا رنگ پریدگی (برنزه شدن) و گلهای نرم و رنگی آغشته به آب ، برگها یا بافتهای ساقه (سرمازدگی) خودداری کنید.

ذخیره سازی

در خانه ، شاخه های کلم بروکلی شسته نشده را بلافاصله پس از خرید در یک کیسه پلاستیکی در بسته در یخچال نگهداری کنید ، زیرا اگر در دمای اتاق نگهداری شوند به زودی پژمرده می شوند. اگرچه می توان آنها را تا 3-4 روز در سردخانه ذخیره کرد ، اما از سبزیجات تازه بروکلینی باید در اسرع وقت استفاده کرد تا از مزایای آن برخوردار شد.

روش های پخت و سرو

بروکلینی در ایالات متحده و اروپا و آسیا به طور فزاینده ای محبوب می شود. از جوانه ها و ساقه های گل تازه در آشپزخانه های مختلف استفاده می شود.

ساقه های نرم بلند و دسته های کوچک آن طعم ظریف فلفلی و کمی شیرین را یادآور مارچوبه می کند. طعم آن با خردل ، سس سویا ، سرکه ، کره ، روغن زیتون ، لیمو ، خرچنگ ، ​​استیک ، گوشت خوک ، پنیر ، هویج ، پیاز و دانه کنجد به خوبی تکمیل می شود.

درست قبل از پخت ، برگها را با آب جاری تمیز بشویید تا شن و ماسه از بین برود. اگر سفت به نظر می رسد پایه ساقه ضخیم را قطع کنید. در غیر این صورت ، فقط از آنها در آشپزی استفاده کنید.

در پخت و پز از کل ساقه ، خرد شده یا خرد شده استفاده کنید. روشهای معمول پخت عبارتند از کباب کردن ، سرخ کردن ، بخارپز کردن ، پختن و هم زدن.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • کلم بروکلی نرم تازه را می توان به صورت سالاد به صورت خام مصرف کرد.

  • فقط کافیست کلم بروکلی نوزاد را آماده کرده و با وینایگرت بالزامیک بپوشید.

  • این فوق العاده در سوپ و استیک یا استیک با عطرهای سبک چینی مانند سس سویا ، زنجبیل ، سیر و پیاز بهار اضافه می شود.

  • برای افزایش طعم و ظاهر ظروف برنج ، ماکارونی و پیتزا می توانید آن را اضافه کنید.

مشخصات امنیتی

  • گرم کردن بقایای سبزیجات سبز از خانواده سبزیجات گراسیکا می تواند باعث تبدیل نیترات به نیتریت و نیتروزامین توسط باکتری های خاصی شود که در غذاهای آماده غنی از نیترات مانند بروکلی رشد می کنند. این ترکیبات سمی می تواند برای سلامتی مضر باشد.

  • فیتات ها و فیبرهای رژیمی موجود در بروکلینی می توانند در فراهمی زیستی آهن ، کلسیم و منیزیم اختلال ایجاد کنند.

  • بروکلینی ، سبزی از خانواده Brassica ، حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که می تواند به عنوان سنگ اگزالات در مجاری ادراری برخی افراد متبلور شود. به افرادی که دارای سنگ اگزالات ادراری شناخته شده هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین مصرف کافی آب برای حفظ تولید طبیعی ادرار ضروری است.

  • بروکلینی همچنین ممکن است حاوی گواتروژن باشد که ممکن است در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کند و در افراد مبتلا به اختلال تیروئید باعث کمبود هورمون تیروئید شود.

همچنین بخوانید ≻≻-

کلم بروکلی محتوای تغذیه ای

گل کلم محتوای تغذیه ای

≻≻-بازگشت به سبزیجات از جانب بروکلینیبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل از حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

≻≻-بازگشت به سایت اینترنتی.

منابع اضافی:

  1. صفحه اطلاعات دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد- تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. استانداردهای غذایی استرالیا و نیوزلند.

  3. تحقیقات و توسعه سبزیجات دانشگاه ایالتی واشنگتن.

  4. تولید تخصصی (پیوند در پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید