10 حقیقت گردو در مورد تغذیه و مزایای سلامتی


  • گردو منبع غنی انرژی است و حاوی مواد مغذی ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری برای سلامتی است.

  • اسیدهای چرب اشباع نشده (حدود 72٪) مانند اسید اولئیک و a امگا 3 اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک ، آلفا لینولنیک اسید (ALA) و اسیدهای آراشیدونیک در مغز گردو فراوان است.

  • متخصصان تغذیه گردو را در رژیم غذایی به دلیل مشخصات کلی لیپیدهای مفید خود برای کاهش LDL یا “کلسترول بد” و افزایش HDL یا سطح “کلسترول خوب” در خون توصیه می کنند.

  • مطالعات تحقیقی نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای ، که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک و اسیدهای چرب امگا 3 است ، می تواند با ارتقای مشخصات چربی خون سالم ، به کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی کمک کند.

  • خوردن فقط یک مشت (25 گرم) گردو در روز می تواند حدود 90 درصد از RDI (میزان توصیه شده روزانه مصرف) را تأمین کند. اسیدهای چرب امگا 3.

  • مطالعات تحقیقی نشان می دهد که اسیدهای چرب n-3 ، به لطف اثرات ضد التهابی ، می توانند به کاهش فشار خون ، کاهش بیماری عروق کرونر قلب و خطر سکته مغزی کمک کرده و در برابر سرطان سینه ، روده بزرگ و پروستات محافظت کنند.

  • علاوه بر این ، گردو مجهز به چندین آنتی اکسیدان فیتوشیمیایی از جمله است ملاتونین ، اسید الاژیک ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و ترکیبات پلی فنولیکبه این ترکیبات دارای اثرات مثبت سلامتی در برابر سرطان ، پیری ، التهاب و بیماری های عصبی هستند.

  • محققان دانشگاه اسکرانتون ، پنسیلوانیا ، اخیراً به این نتیجه رسیده بودند که گردو دارای یکی از بالاترین سطح آنتی اکسیدان های پلی فنلی در بین همه دانه ها و آجیل های خوراکی است. 100 گرم خرس آجیل 13 541 TEMOL TE (معادل Trolox) از ظرفیت جذب رادیکال اکسیدان (ORAC). خوردن شش تا هفت گردو در روز می تواند به دفع بیشتر رادیکال های آزاد ایجاد کننده بیماری از بدن انسان کمک کند.

  • علاوه بر این ، آنها منبع بسیار خوبی برای ویتامین E، به ویژه غنی از γ -توکوفرول ؛ حدود 21 گرم در هر 100 گرم (حدود 140 درصد دوزهای روزانه) را حمل کنید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی محلول در چربی است که برای حفظ یکپارچگی غشای سلولی و سلامت پوست با محافظت در برابر رادیکال های آزاد مضر ناشی از اکسیژن ضروری است.

  • آنها همچنین دارای چندین گروه ویتامین B پیچیده مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین B-6 و فولات هستند.

  • آنها همچنین منبع غنی از مواد معدنی مانند. منگنز ، مسپتاسیم ، کلسیم ، اهن،
    منیزیم ، روی و سلنیوم. مس برای بسیاری از آنزیم های حیاتی ، از جمله سیتوکروم C اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز (سایر مواد معدنی که این آنزیم را منگنز و روی تشکیل می دهند) ، عامل مشترک است. روی یک عامل مشترک در بسیاری از آنزیم ها است که رشد و نمو ، رشد غدد جنسی ، هضم و سنتز اسید نوکلئیک را تنظیم می کند. سلنیوم یک ریز مغذی مهم است که به عنوان یک عامل مشترک برای آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند. گلوتاتیون پراکسیداز

  • روغن گردو دارای رایحه دلپذیر آجیلی است و دارای خاصیت قابض عالی است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، رطوبت پوست را تقویت کرده و در برابر خشکی محافظت می کند. در آشپزی نیز استفاده می شود. در طب سنتی از آن در ماساژ درمانی ، رایحه درمانی و به عنوان “حامل یا روغن پایه” در صنعت داروسازی و صنایع آرایشی استفاده می شود.

  • دیدگاهتان را بنویسید