10 فایده رژیم کتوژنیک – مشاوره در مورد تغذیه تلفن


رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سال ها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. اما در اکثر مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات بسیار با ارزش و دوستدار سلامت هستند.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش وزن بیشتر می شود ، بلکه منجر به بهبود اساسی در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده برای رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک را برای سلامتی ارائه می دهد.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد در رژیم های دشوار احساس درماندگی کنند و در نهایت تسلیم شوند. اما خوردن کربوهیدرات کم به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. مطالعات مداوم نشان می دهد که وقتی افراد کربوهیدرات ها را حذف کرده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، کالری کمتری را متوقف می کنند.

  1. رژیم کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش بیشتر وزن می شود

متوقف کردن کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند در مدت زمان کمتری وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند کاهش می دهند ، هرچند رژیم های کم چرب کالری بالایی دارند. دریافت ها را محدود کنید.

این به این دلیل است که رژیم کم کربوهیدرات شروع به دفع آب اضافی در بدن می کند ، سطح انسولین را کاهش می دهد و این منجر به کاهش سریع وزن در طی یک یا دو هفته اول می شود.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن بیشتری از دست می دهند ، این بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، نتایج نشان داد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم معمولی به طور موثر وزن را تا شش ماه کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از معده می آید

چربی ها در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیستند. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت شما و خطر بیماری تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد ، نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی است و نوع دوم چربی احشایی است که در حفره شکم ذخیره می شود زیرا اکثر افراد دارای اضافه وزن دارای این نوع چربی هستند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و همچنین می تواند عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر معده بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد در رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند به نظر می رسد از حفره شکمی است. با گذشت زمان ، این منجر به کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها تا حد زیادی کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی موجود در خون هستند. به خوبی ثابت شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل بسیار خطرناک در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. یکی از محرک های اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، به وضوح می توانند شاهد کاهش چشمگیر سطح تری گلیسیرید در خون باشند. از سوی دیگر ، رژیم غذایی کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شود.

  1. سطح را بالا ببرید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوردن چربی است و رژیم های کم کربوهیدرات دارای چربی بسیار زیادی هستند.

بنابراین تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات به طور چشمگیری افزایش می یابد ، در حالی که رژیم هایی با رژیم غذایی کم چرب معمولاً فقط به طور متوسط ​​افزایش یا کاهش می یابد یا حتی کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش دهید

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند و رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که حذف کربوهیدرات ها قند خون و مقاومت به انسولین را به شدت کاهش می دهد.

برخی از افراد دیابتی ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد افراد بعد از 6 ماه مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون را متوقف کردند یا آنها را متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و داروهای قند خون مصرف می کنید ، قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون است که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون
  • سطح بالای قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج این علائم بسیار مثر است. در طول چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریبا از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. نکته مهم اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. به نظر می رسد رژیم های کم کربوهیدرات اندازه ذرات LDL را افزایش می دهد در حالی که تعداد کل ذرات LDL را در جریان خون کاهش می دهد. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات ممکن است وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان چندین اختلال مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند آن نوع قند را بسوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. در عین حال ، قسمت اعظم مغز شما می تواند کتون ها را بسوزاند ، که در هنگام گرسنگی یا هنگام خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک ده ها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند بیش از 50 reduction کاهش تشنج را تجربه کردند ، در حالی که 16 had هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

در علم تغذیه ، موارد کمی در مورد مزایای بی نظیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی گزارش شده است. این رژیم ها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون شما را بهبود بخشند ، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش داده ، روند کاهش وزن را بهبود بخشیده و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. اگر می خواهید سلامت خود را ارتقا دهید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید