15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب || 15 مزایای م drinkingثر و مهم نوشیدن آب برای سلامتی چیست؟


15 آگاهی از مزایای موثر و مهم آب آشامیدنی ، هیدراته ماندن برای سلامتی مهم است ، اما بسیاری از مردم هر روز مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

به طور کلی مقدار مورد توافق برای آبی که باید روزانه مصرف شود وجود ندارد. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن مهم است. در صورت کم آبی بدنممکن است پوست در برابر بیماری های پوستی و چین و چروک آسیب پذیرتر شود. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای بالقوه نوشیدن آب از سالم نگه داشتن کلیه ها تا کاهش وزن متفاوت است. همه سلول ها و اندام های بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارند.

همین حالا با مشاور پزشکی خود مشاوره آنلاین بگیرید

با توجه به اهمیت تامین آب بدن ، ما در این مقاله سعی کرده ایم 15 فایده مفید آب را بررسی کنیم.
  • آب مفاصل را روان می کند. غضروف موجود در مفاصل و دیسک های ستون فقرات حدود 80 درصد آب دارد. کم آبی بدن طولانی مدت می تواند توانایی مفاصل را برای جذب کاهش داده و منجر به درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و مخاط ایجاد می کند. بزاق به هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم های ما را مرطوب نگه می دارد. این از اصطکاک و آسیب جلوگیری می کند. نوشیدن آب همچنین دهان شما را تمیز نگه می دارد. در شرایطی که آب به جای نوشیدنی های شیرین مصرف می شود ، می تواند پوسیدگی كاهش دادن.
  • اکسیژن را به سراسر بدن می رساند. خون بیش از 90 درصد آب است و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • سلامت و زیبایی پوست را افزایش می دهد. با کم آبی بدن ، پوست ممکن است در برابر بیماریهای زودرس پوست و چین و چروک آسیب پذیرتر شود.
  • از مغز ، نخاع و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات تفکر و استدلال شود.

دمای بدن را تنظیم می کند.

آب ذخیره شده در لایه میانی پوست زمانی که بدن هنگام عرق کردن در حین ورزش گرم می شود به سطح پوست می آید. با تبخیر بدن را خنک می کند. برخی از محققان دریافته اند که وقتی آب بسیار کمی در بدن وجود دارد ، ذخیره گرما افزایش می یابد و فرد کمتر می تواند فشار حرارتی را تحمل کند. داشتن استرس گرمایی در هنگام ورزش ، داشتن مقدار زیادی آب در بدن می تواند استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. روده ها برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارند. کم آبی بدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی ، یبوست و اسید معده شود. این یک خطر است سوزش سردل و زخم معده را افزایش می دهد.
  • مواد زائد بدن را دفع می کند. هنگام تعریق و دفع ادرار و مدفوع به آب نیاز است.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی بدن می تواند باعث غلیظ شدن خون و افزایش فشار خون شود.
  • مجاری تنفسی به آب نیاز دارند. هنگامی که بدن کم آب می شود ، راه های هوایی بدن محدود می شود تا از دست دادن آب به حداقل برسد. می تواند آسم و آلرژی را تشدید کند.
  • مواد معدنی و مواد مغذی را در دسترس بدن قرار دهید. مواد معدنی و مواد مغذی در آب حل می شوند و این باعث می شود که آنها به نقاط مختلف بدن برسند.
  • از آسیب کلیه جلوگیری می کند. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند منجر به سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

عملکرد را در حین تمرین افزایش می دهد.

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

کم آبی بدن این می تواند عملکرد را در حین تمرین مختل کند. برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که مصرف بیشتر آب می تواند عملکرد را در حین فعالیت های سنگین مانند ورزش افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی باعث کاهش عملکرد در فعالیت هایی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب برای کاهش وزن مثر است. اگر از آب به جای آب میوه های شیرین و نوشیدنی های گازدار استفاده می کنید ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا با ایجاد احساس سیری می تواند از پرخوری جلوگیری کند.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب به حل مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند و به آنها دسترسی بیشتری به بدن می دهد. همچنین به حذف زباله کمک می کند. این دو عملکرد آب را برای کلیه ها ضروری می کند. کلیه ها در تعادل سطح مایعات نقش اساسی دارند. کلیه ها روزانه 120-150 لیتر مایع را فیلتر می کنند.

از این تعداد ، حدود 1-2 لیتر از طریق ادرار دفع می شود و مابقی در جریان خون بازیافت می شود. اگر کلیه ها به درستی عمل نکنند ، مواد زائد و مایعات اضافی می تواند در داخل بدن تجمع یابد. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. عملکرد اندام متوقف شده یا دیالیز یا پیوند کلیه مورد نیاز است.

فواید نوشیدن آب و عفونت ادراری

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) دومین نوع شایع عفونت در بدن است. اگر عفونت ها به مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها سرایت کنند ، ممکن است آسیب دائمی ایجاد شود. عفونت های ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه اگر سپتی سمی رخ دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه آسان برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کمک به درمان عفونت ادراری است.

سنگ کلیه عملکرد کلیه را مختل می کند. در صورت وجود ، می تواند UTI ها را پیچیده کند. این عفونت های مجاری ادراری برای درمان نیاز به درمان طولانی تری با آنتی بیوتیک ها دارند که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین می تواند خطر بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

در نوامبر 2014 ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افراد مبتلا به سنگ کلیه صادر کرد. این دستورالعمل ها نشان می دهد که افزایش مصرف مایعات برای فعال کردن 2 لیتر ادرار در روز می تواند خطر بازگشت سنگ ها به نصف بدون عوارض جانبی را کاهش دهد.

عوارض کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که شما آب بیشتری از بدن خود مصرف کرده و از دست می دهید. این می تواند منجر به عدم تعادل بین الکترولیت ها در بدن شود. الکترولیت ها ، مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. هنگامی که کلیه ها به درستی عمل می کنند ، سطح الکترولیت ها را در بدن ثابت نگه می دارند.

هنگامی که کلیه ها قادر به حفظ تعادل الکترولیت نیستند ، این سیگنال های الکتریکی با هم مخلوط می شوند. این می تواند منجر به تشنج ، از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و بیهوشی شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه شامل کم خونی ، آسیب سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و نقص سیستم ایمنی بدن است.

منابع آب مورد نیاز بدن

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

مقداری از آب مورد نیاز بدن شما از غذاهای سرشار از آب مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

در طول عملکرد روزانه ، آب توسط بدن تخلیه می شود و باید جایگزین شود. ما آب را از طریق فعالیتهایی مانند. عرق و ما ادرار خود را از دست می دهیم ، اما آب حتی هنگام تنفس نیز از بین می رود.

نوشیدن آب ، چه از شیرآلات و چه از بطری ها ، بهترین منبع مایعات برای بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه آنها ایده آل نیستند زیرا اغلب حاوی آن هستند کالری خالی است. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

پیش از این تصور می شد که نوشیدنی های کافئین دار ادرار آور هستند ، به این معنی که آنها آب را در بدن آزاد می کنند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که خطر از دست دادن مایعات به دلیل نوشیدنی های کافئین دار حداقل است.

مقدار آب مورد نیاز بدن

مقدار آبی که ما باید مصرف کنیم تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرد. میزان آب مورد نیاز هر روز بسته به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مقدار مشخصی از آب که باید روزانه مصرف شود وجود ندارد ، اما در مورد مصرف مایعات سالم توافق کلی وجود دارد.

بر اساس آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​آب توصیه شده روزانه برای غذا و نوشیدنی به شرح زیر است:

  • مردانه: حدود 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: حدود 2.7 لیتر یا 91 اونس

این مقدار برای مردان حدود 15.5 فنجان و برای زنان کمی بیشتر از 11 فنجان خواهد بود. با این حال ، حدود 80 it آن باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب و مابقی از غذا تامین شود.

این یعنی:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 فنجان مایعات بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 گرم یا کمی بیشتر از 9 فنجان بنوشند.

میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی در این توصیه گنجانده شده است.

زمان هایی که نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است عبارتند از:
  • تب شدید
  • وقتی هوا گرم است
  • اگر اسهال و استفراغ دارید
  • وقتی زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال به دلیل فعالیت بدنی

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

مطالعه ای از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در سال 2013 داده های موسسه ملی سرطان 2007 را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

محقق پس از بررسی آنها از 3،397 فرد بالغ دریافتند:
  • 7 درصد از بزرگسالان گزارش دادند که آب آشامیدنی روزانه ندارند.
  • 36 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که روزانه 1-3 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 4-7 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 22 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که روزانه 8 فنجان یا بیشتر می نوشند.

اگر آنها 1 فنجان یا کمتر میوه یا سبزیجات در روز مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط میزان مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری کرد. مایعات را می توان از نوشیدنی های دیگر تهیه کرد ، اما آب بهتر است زیرا حاوی کالری ، کافئین و الکل نیست.

هفت درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گزارش کردند که عموماً روزانه آب نمی نوشند و کسانی که مقدار کمی آب می نوشند نیز میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعداد معینی از افراد با عدم دریافت مایعات کافی سلامت خود را به خطر می اندازند.

اگرچه پاسخ دهندگان با مصرف آب کم مایعات کافی دریافت می کردند ، اما به احتمال زیاد آن را از منابعی دریافت می کردند که به طور بالقوه می تواند سلامت آنها را از راه های دیگر به خطر اندازد.

اخرین حرف

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب معمولی یا سایر غذاها و نوشیدنی ها برطرف کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب ممکن است با حجم نوشیدنی های شیرین شده با کالری و سایر مایعات مصرفی رابطه معکوس داشته باشد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814# منابع

دیدگاهتان را بنویسید