5 علت اصلی پرخوری را بهتر بشناسید!


این مقاله را لیست کنید

در این مقاله آکادمی علم و بدن چندین چیز وجود دارد که می تواند باعث پرخوری شما شود. و راههای مقابله با پرخوری بالا می برد.

بسیاری از مردم به خوردن زیاد غذا عادت کرده اند ، اما متوجه آن نیستند

در حقیقت ، خوردن آنقدر با فعالیت های دیگر در هم آمیخته است که هیچ وقت متوجه نمی شویم وقتی زیاد غذا می خوریم.
اگر عادت کرده اید که ناخواسته هنگام تماشای تلویزیون چیپس بخورید ، یا در سینما پاپ کورن بخورید حتی اگر شام می خورید ، یا در عین حال دعوت مادرتان را برای پرس دوم قبول کنید ، غذای شما بسیار بیشتر از نیاز بدن شما است. می توان گفت شما زیاد غذا خورده اید.

برای درک اینکه بدن شما چقدر نیاز به خوردن دارد ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید ، چند بار در روز و چه مقدار غذا می خورید و از همه مهمتر ، علت پرخوری خود. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل بزرگ باشد.

وقتی متوجه شدید که بیش از حد غذا می خورید ، باید علت را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالم تری داشته باشید.

پرخوری
راههای مقابله با پرخوری

پرخوری چیست؟

قبل از اینکه مطمئن شوید که بیش از حد غذا می خورید ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی برای سلامتی شما نشان می دهد یا خیر. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با شرایطی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند به تنهایی و دور از چشم غذا بخورند تا دیگران از میزان خوردن خود مطلع نشوند.
البته باید توجه داشت که پرخوری افراد با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند بسیار متفاوت است.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


پرخوری همان خوردن زیاد است ، حتی زمانی که گرسنه نیستید. از آنجا که مردان تمایل بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات شدید خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال علل آن باشید. راههای مقابله با پرخوری چیست؟

خستگی و کسالت

1 – خستگی و بی حوصلگی می تواند علت پرخوری شما باشد زیرا به هیچ چیز جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و تلویزیون هیچ برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک عمل درونی و حسی است و باعث تحریک حواس می شود.
به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان یک فعالیت تفریحی با آن برخورد می شود.
مطمئناً می تواند سرگرم کننده باشد ، اما نباید از آن به عنوان سرگرمی مانند گلف یاد کرد.

اضطراب و تنش عصبی

۲- اضطراب و استرس صرف نظر از این که این استرس ها از کجا می آیند (کار ، خانواده ، مدرسه و غیره) ، همه افراد ، چه بخواهند و چه نخواهند ، در طول روز با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند.
بنابراین تصور نکنید که شما یک استثنا هستید و راهی برای کاهش این فشارها ندارید مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی نگران یا عصبی هستید چه می کنید؟ غذا می خورید؟

این نوع خوردن عصبی بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی مردان نیز با این مشکل دیده شده اند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که با شکم پر احساس می کنید ممکن است از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

خوردن اعتیاد

۳ – پایان دادن به اعتیاد سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که ترک اعتیاد می کنند دست خود را کامل نگه می دارند و شروع به غذا می کنند تا مصرف آنها را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، پرخوری می تواند بهتر از اعتیاد شما باشد ، اما روش های بهتر و سالم تری برای پر نگه داشتن دست ها وجود دارد.

عادات فرهنگی

۴ – عادات فرهنگی و اجتماعی می بینیم که در برخی فرهنگ ها پرخوری و استفاده از غذاهای حجیم به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و به سرآشپز احترام می گذارد.
در برخی فرهنگ های دیگر ، خوردن غذا هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن ندارند و فقط بارور می شوند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید بزرگ و قوی باشد و مردانی که لاغر هستند و در خوردن غذا دقت می کنند ، ارزشی ندارند.

خوشحال کردن دیگران

۵- برای بسیاری از مردان ، لذت بردن از زنان با خوردن زیاد غذا با شاد نگه داشتن مادر و آگاه ساختن آنها از غذا آغاز می شود.

مردان معمولاً فشار دوم را برای جلب رضایت سرآشپز انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان با حرص غذا می خورند تا به سرآشپز ثابت کنند که غذا را دوست دارند و آنها را به این کار تشویق می کنند ، تا سرآشپزهایشان فکر نکنند تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که تازه ازدواج کرده در اوایل ازدواج چند پوند وزن اضافه می کنند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

نحوه برخورد با پرخوری حالا که زمان و علل پرخوری را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر داده و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی خود ، از خطر چاقی و بیماری های قلبی نیز جلوگیری خواهید کرد.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند! سرگرمی دیگری به جز تلویزیون با چیپس پیدا کنید برای ترک این عادت ، وقتی حوصله تان سر می رود و تلویزیون تماشا می کنید ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن ، به سرگرمی های دیگر هم مشغول باشید.

غذا خوردن می تواند یک سرگرمی برای شما باشد ، اما باید بگویم که ذکر آن در برنامه روزانه شما سرگرمی خوبی نیست.

سرگرمی بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید سرگرمی هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیتها را بیاموزید ، یا حتی اگر می توانید یک ساعت روی میز بگذارید تا حل شود ، باز هم بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ صبور را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید. اگر بیش از حد غذا می خورید تا افکار خود را از استرس و اضطراب اعصاب خود دور کنید ، بسیار اشتباه است. در عوض ، با دوستان یا خانواده خود در مورد مشکلات خود صحبت کنید.

این به شما کمک می کند تا بهتر و سریعتر با مشکل برخورد کنید. دستان خود را مشغول نگه دارید اگر سیگار کشیدن یا سایر غذاهای اعتیادآور را ترک می کنید ، سعی کنید همیشه دستان خود را مشغول نگه دارید.
همچنین می توانید با جویدن آدامس پرخوری خود را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید عادات غذایی و میزان مصرف غذا را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید برنامه غذایی دقیق روزانه یا هفتگی برای غذای خود تعیین کنید. این امر شما را از خوردن تنقلات زیاد بین وعده های غذایی منع می کند. به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده های غذایی خود را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، میزان غذای مصرفی شما بدون کاهش میزان غذای مصرفی افزایش می یابد.

با بالا رفتن سن ، پرخوری را بررسی کنید

با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما کاهش می یابد و باید بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید.

با انجام تمرینات ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر بخورید آموزش تهیه و پخت غذاهای مغذی به شما کمک می کند تا دیدگاه خود را نسبت به غذا تغییر دهید.

سرعت را کم کنید

اگر سرعت خود را کم کرده و سعی کنید بر طعم غذا در حین خوردن تمرکز کنید ، احتمال اینکه بیشتر از آنچه نیاز دارید بخورید. آهسته غذا خوردن فایده دیگری نیز دارد و آن این است که مغز شما فرصت محاسبه دارد و می دانید چه موقع سیر شده اید و دیگر غذا نمی خورید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید انتخاب های غذایی خود را به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید چه انتخاب های ناسالمی انجام داده اید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید ، و چه زمانی خسته هستید ، و وقتی از نزدیک به علل پرخوری خود نگاه می کنید ، به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید.

عادات غذایی شما علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بدن شما را تقویت کرده ، هوس شما را افزایش داده و غذا خوردن را سرگرم کننده تر می کند.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین وی و بهترین زمان مصرف آن (متفاوت تر)

دیدگاهتان را بنویسید