7 جایگزین سالم برای تنقلات شور


اطلاعات زیادی در مورد هوس های غذایی و چکار در مورد آنها وجود دارد.

هوس خوردن میان وعده های شور می تواند بسیار گیج کننده باشد زیرا انسان به سدیم نیاز دارد. به اندازه ای که روزانه مصرف می کنیم (RDA برای بزرگسالان 2300 میلی گرم است).

کریستا مگوایر ، مدیر تغذیه Beachbody در CSSD می گوید: “بسیاری از مردم فکر می کنند بدنشان به آنچه نیاز دارند هوس می کنند.”

او توضیح می دهد: “با این حال ، در بیشتر موارد ، این فقط یک اشتیاق خاص برای غذای راحت است ، که اغلب شامل غذاهای سرشار از قند یا نمک است.”

استرس و بی حوصلگی بزرگترین دلایل میل به میان وعده است.

با این حال ، عوامل دیگری که به مواد مغذی مورد نیاز بدن شما ارتباط ندارند نیز می توانند هوس مصرف نمک را برانگیزند.

مگوایر توضیح می دهد که میل به تنقلات شور “ممکن است به دلیل نوسانات هورمونی باشد”. ممکن است به دلیل استرس ، کم خوابی یا PMS دچار آن شوید.

به جای ضربات چوبی ، این استراتژی های جایگزین را امتحان کنید:

1. علت را مشخص کنید

مستقیم ترین راه برای رفع ولع ، به ویژه اگر به طور منظم رخ می دهد ، یافتن علت اصلی است.

مگوایر می گوید: “هنگامی که برای حل مشکل اساسی نیاز به بررسی عمیق داریم ، اغلب سعی می کنیم مشکل را با راه حل کمکی درمان کنیم.”

بنابراین لحظه ای وقت بگذارید و به آنچه در زندگی شما می گذرد فکر کنید.

شاید لازم باشد راهی برای کاهش استرس یا تفریح ​​پیدا کنید. همچنین ممکن است کمبود خواب داشته باشید.

همه اینها راه حل هایی خارج از انبار دارند.

2. آب را لمس کرده و دوباره ارزیابی کنید

زن در حال نوشیدن از بطری آب بیرون

جیم وایت ، RD از ACSM EX-P ، مالک استودیوی Jim White Fitness and Nutrition در ویرجینیا ، می گوید: “کم آبی بدن معمولاً باعث ایجاد تعادل الکترولیت می شود.”

“هوس نمک این است که بدن شما به شما می گوید آب بیشتری بنوشید تا تعادل مایعات شما بازگردد.” با این حال ، ما معمولاً این را اشتباه تفسیر می کنیم.

وایت می گوید: “تشخیص این دو از یکدیگر دشوار است زیرا توسط یک مکانیسم مشابه در مغز کنترل می شوند.”

بنابراین ، اگر هوس شور دارید ، ابتدا مقداری آب بنوشید (به هر حال به آن احتیاج دارید) و ببینید آیا میل به ترک غذا از بین می رود.

3. گزینه های کم نمک را پیدا کنید

چیپس سیب زمینی خانگی تازه

غذاهای میان وعده سالم تر از همیشه رایج است. با بررسی برچسب روی راهرو فروشگاه مواد غذایی می توانید آن را پیدا کنید.

متوجه خواهید شد که یک میان وعده کم سدیم ، اشتهای شما و همچنین میل شما به نمک اضافی در روز را برطرف می کند.

مگوایر می گوید: “اگر می توانید میان وعده های خود را زیر 200 میلی گرم سدیم نگه دارید ، فضای کافی برای وعده های غذایی خود دارید و از حد مجاز روزانه تجاوز نمی کنید.”

کیک پاپ کورنی لاغر ، چیپس های سبزیجات خارج از مسیر ، یا پوره های بدون دانه خردل Fitjoy Tangy Dijon کاملاً مناسب هستند.

به خاطر داشته باشید که خوردن غذای شور هنگام هوس شدید واقعاً مشکلی ایجاد نمی کند. این یک واقعیت است که ما تمایل نداریم به وعده های مجرد پایبند باشیم.

چه میان وعده های کم سدیم بخورید و چه غذاهای نمکی سنتی ، خوردن دقیق آنها می تواند به شما در رسیدن به اهداف روزانه سدیم کمک کند.

4. میان وعده را با ادویه جات طعم دهید

نمک می تواند طعم غذا را افزایش دهد ، اما ادویه جات بدون سدیم همین کار را می کنند.

Maguire پیشنهاد می کند از سبزیجات تازه و خشک شده و ادویه جات برای افزودن طعم به هر میان وعده یا غذا استفاده کنید.

با این حال ، هنگام انتخاب ترکیب ادویه خود مراقب باشید ، زیرا ممکن است نمک اضافه شده باشد.

5. از میان وعده های بدون نمک و ترد لذت ببرید

کاسه چیپس کلم پیچ

بیشتر هوس های شور بر روی تنقلات ترد می چرخند ، که این س begال را ایجاد می کند: نمک می خواهید یا بافت ترد؟

از یک میان وعده ترد که نمک ندارد راضی باشید. این امر به ویژه اگر شما در حال خوردن یک میان وعده استرس هستید و به آرامش شما کمک می کند صادق است.

وایت جایگزین های تردی برای سبزیجات مانند هویج بچه یا کرفس با حمص ، آجیل و دانه های بدون نمک یا پاپ کورن با طعم هوا با گیاهان دارویی پیشنهاد می کند.

همچنین می توانید چیپس کلم پیچ بدون نمک را امتحان کنید.

6. عادت را ترک کنید

“هنگامی که به رژیم غذایی با سدیم بالا عادت می کنید ، بدن شما به طور طبیعی هوس غذاهای با سدیم بیشتر می کند.

مقابله با برخی از هوس ها در حال حاضر ممکن است در آینده منجر به کاهش میل شود.

وایت توصیه می کند که با ارزیابی میزان بسته بندی غذای خود شروع کنید.

او توضیح می دهد: “راحتی میان وعده های بسته بندی شده باعث می شود که میزان مصرف سدیم از مقدار توصیه شده روزانه بیشتر شود و در ولع مصرف غذا نقش داشته باشد.”

7. میان وعده یا وعده غذایی متعادل بخورید

ممکن است هوس ها به دلیل نیاز به غذا وجود داشته باشد (ما می دانیم تکان دهنده است).

به جای مصرف یک میان وعده شور به عنوان کربوهیدرات اصلی خود ، یک وعده غذایی یا میان وعده بخورید که همه ماکروهای شما را متعادل کند تا شما را بیشتر سیر نگه دارد.

این لقمه های شیرینی کره بادام زمینی بدون پخت شیرین و شور هستند ، اما متعادل هستند تا قند خون را ثابت نگه دارند و گرسنگی را سرکوب کنند.

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای متخصص تر هستید؟ به BODNutrition.com بروید و بیاموزید که چگونه با استفاده از دو برنامه تغذیه ای تغذیه طولانی مدت داشته باشید: 2B Mindset و Portion Fix.

دیدگاهتان را بنویسید