7 حقیقت تغذیه ای منحصر به فرد و مزایای سلامتی میوه پاپایا


انتخاب و ذخیره سازی

پاپایای رسیده معمولاً زمانی برداشت می شود که پوست کمی زرد می شود. معمولاً پاپایای ارگانیک روی درخت گذاشته می شود تا بالغ شود. اما باید مراقب بود زیرا میوه های رسیده به خودی خود از درخت می افتند و از بین می روند.

میوه خام سبز نارس پاپایا.
پاپایای سبز خام و نارس.

در بازارها ، پاپایا در اندازه ها و مراحل مختلف رسیده است. بنابراین آن را بر اساس اندازه و زمان سرو خود انتخاب کنید. آن را با پوست سالم و بدون ترک ، کبودی و بریدگی انتخاب کنید. میوه های نارس را می توان چند روز در دمای اتاق نگهداری کرد ، اما میوه های رسیده باید در یخچال نگهداری شوند. وقتی قرار است خورده شود آن را به دمای معمولی برگردانید تا طعم و طعم طبیعی آن به دست آید.

پاپایای سبز نارس به عنوان سبزی در بسیاری از مناطق آسیایی و اقیانوسیه پخته می شود. با این حال ، نباید به صورت خام مصرف شود زیرا حاوی آلکالوئیدهای سمی در لاتکس شیری آن است.

روش پخت و سرو

میوه پاپایا را به طور کامل در آب سرد سرد بشویید تا خاک و بقایای سموم دفع شود. پوست از نظر طعم تلخ و غیر قابل خوردن است. پوست را با “چاقوی لایه بردار” بردارید ، میوه را از طول به دو قسمت برش دهید. دانه ها و لایه نازک لزج را که به راحتی به گوشت می چسبد ، با دقت بردارید. میوه را از طول به صورت گوه یا مکعب های کوچک برش دهید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:


بخش های پاپایا

  • میوه رسیده پاپایا معمولاً به صورت خام یا به همراه چند قطره لیمو و با نمک و فلفل میل می شود.

  • مکعب های تازه پاپایا مکمل خوبی برای سالاد میوه هستند.

  • آب پاپایا با تکه های یخ نوشیدنی مورد علاقه است.

  • از مکعب های آن می توان در شیک ، سوربت ، سالسا و غیره استفاده کرد.

  • میوه رسیده برای مرغ و غذاهای دریایی شور نیز مفید است.

  • پاپایای سبز نارس را می توان به عنوان سبزیجات ، به صورت پخته ، معمولاً در خورشت ، استیک ، کاری و سوپ استفاده کرد. گلدان گل پاپایا یک دستور العمل محبوب در بسیاری از مناطق جنوب شرقی آسیا است.

  • از آنزیم پاپائین می توان برای نرم کردن گوشت به صورت تجاری استفاده کرد.

مشخصات امنیتی

پاپایا حاوی شیره سفید مانند شیر (لاتکس) است که می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد واکنش آلرژیک در برخی از افراد حساس شود.

زنان باردار می توانند با خیال راحت از میوه پاپایای رسیده استفاده کنند. از پاپایای نارس و سبز باید اجتناب شود زیرا حاوی مقادیر زیادی از آن است
پاپائین، یک آنزیم پروتئولیتیک علاوه بر این ، پاپایای نارس ، دانه های آن ، لاتکس و برگها نیز حاوی آن هستند کپور، آلکالوئیدی که در صورت خوردن در دوزهای بالا می تواند خطرناک باشد. با این حال ، پاپایای نارس را می توان با خیال راحت به عنوان یک سبزی پخته مصرف کرد. (سلب مسئولیت پزشکی).

≻≻-بازگشت به میوه از جانب میوه پاپایا. برای مشاهده لیستی چشمگیر از همه میوه ها با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها ، اینجا را ببینید.

≻≻-بازگشت به سایت اینترنتی.

خواندن و منابع اضافی:

  1. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  2. صفحه اطلاعات دانشکده پزشکی استنفورد- تغذیه برای کاهش خطر سرطان.

  3. استفاده سنتی و پزشکی از PDF PDF Carica papaya.



دیدگاهتان را بنویسید