7 فایده فوق العاده برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

صدها سال است که انسان ماست مصرف می کند. مواد مغذی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 پشتیبانی علمی شگفت انگیز ما را دنبال می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی از باکتری های مخمر شیر است. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد ، می تواند ماست بدون چربی باشد و نوع تهیه شده از شیر کامل ماست چربی چرب است. ماست ساده بدون رنگ افزودنی یک مایع سفید غلیظ و جامد با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست بدون شیرینی و ساده فواید بسیاری برای سلامتی شما دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. شناخته شده است که ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم است ، یک ماده معدنی مهم برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند. ماست همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی مجاری عصبی جلوگیری می کند. همچنین یک کاسه ماست 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست به طور کلی با ویتامین D غنی شده است. ویتامین D اسکلت و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار فوق العاده ای پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست را به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده های کم پروتئین و کم کالری استفاده می کردند و 100 وعده کالری کمتر در وعده شام ​​می خوردند ، کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی بخورید که ماست بسیار غلیظ و سفتی است ، اثرات مفید ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک هایی هستند که در مخمر شروع کننده وجود دارد یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. وقتی مصرف می شوند می توانند برای هضم غذا مفید باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها از طریق روش حرارت دهی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم تحریک کننده سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک بیماری شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور منظم شیر مخمر یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود نفخ و حرکات روده را گزارش کردند – و همچنین عوارض بعد از 6 هفته مشاهده شد.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند بهبود بخشید.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال و یبوست مرتبط با آنتی بیوتیک ها جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم سوء هاضمه شایع مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با طیف گسترده ای از بیماری ها مرتبط است ، از عفونت ویروسی گرفته تا بیماری گوارشی. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، توانایی افزایش ایمنی بدن تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی آن است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5- ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی مهمی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین است و بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها ایفا می کند. مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که به دلیل مزایای سلامتی آن مورد بحث قرار می گیرد. بیشتر ماست ها چربی های اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند. قبلاً تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری های قلبی می شوند ، اما تحقیقات جدید نشان داده است که این چربی نمونه ای نیست. اما ماست کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب است. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، در واقع می تواند برای قلب شما مفید باشد. برخی تحقیقات نشان داده است که چربی اشباع شده از فرآورده های شیر کامل کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند.تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون م factorثر است ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، پروتئین زیادی دارد که همراه با کلسیم باعث افزایش هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 می شود. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست با وزن بدن ، درصد چربی بدن و اندازه دور کمر ارتباط ندارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات چاقی مانند ماست می تواند بروز چاقی را کاهش دهد ، که با تصورات قبلی از چربی و چاقی مغایر است. مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند به طور کلی نسبت به افرادی که نمی خورند بهتر غذا می خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که محتوای ماست متعادل تر از کالری است.

ماست حاوی مقدار زیادی پروتئین است که بسیار سیر کننده است و می تواند رژیم کلی شما را بهبود بخشد. هر دو جنبه به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتور

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد انواع علائم گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

برخی از افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند ممکن است آن را تحمل کنند ، زیرا مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکلی وجود دارد که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر واکنشی را ایجاد می کند که می تواند از کهیر گرفته تا تورم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی باشد.

شکر اضافه شده است

بسیاری از انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که دارای برچسب کم چرب هستند. مصرف بیش از حد شکر با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی مرتبط است. بنابراین ، مهم است که برچسب های مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند می تواند عوارض جانبی داشته باشد. اکثر انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست ساده و شیرین نشده بهترین است ، زیرا مواد کمتری بدون قند اضافه شده دارند. اینکه از ماست کم چرب یا کم چرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. حتما نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که زنده و فعال هستند تا مطمئن شوید که پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و شکر اضافه ندارد. مارکی را انتخاب کنید که پروبیوتیک دارد.

نامه دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. حتما ماست مصرفی خود را عاقلانه انتخاب کنید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و بدون شیرینی که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید