تکنیک های ساده مدیریت استرس برای زندگی بهتر برای دانشجویان


دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود در دوران کالج احساس استرس کنید، از فشار برای موفقیت گرفته تا مشق‌های سنگین و فریبکاری در مطالعه. با توجه به جدول زمانی شکننده، عقب ماندن از یک کار می تواند یک واکنش زنجیره ای ایجاد کند که نتایجی کمتر از حد نصاب را به همراه دارد.

متأسفانه، رایج ترین توصیه برای مدیریت استرس دانشگاه این است که «کمتر نگران باشید». این توصیه پیش پا افتاده همان تأثیری دارد که فریاد زدن «برو» به خانه ای در حال سوختن است. حتی کمک از بهترین نویسندگان تکالیف به سختی برای کمک به شما برای لذت بردن از زمان خود در دانشگاه کافی خواهد بود، اگر نمی دانید چگونه استرس خود را مدیریت کنید.

در اینجا، ما توصیه هایی را ارائه خواهیم داد که می تواند تفاوت بین یک تجربه بد دانشگاهی و یک زندگی آرام در دانشگاه را ایجاد کند که شما را قادر می سازد از نظر تحصیلی موفق شوید.

چگونه استرس دانشگاه را مدیریت کنیم

به یک برنامه زمانبندی پایبند باشید

دانش آموزان در کالج اغلب بیش از حد به یک سرگرمی می پردازند و از مسائل مهم تری که به توجه آنها نیاز دارد غفلت می کنند. این استراتژی باعث ارسال دیرهنگام کار یا تقلای لحظه آخری برای رعایت مهلت های ارسال می شود.

یک جدول زمانی برای استفاده حداکثری از زمان و مدیریت وظایف بدون احساس عجله مفید است. هنگام برنامه ریزی زمان، وظایف خود را در اسرع وقت شروع کنید و زمان کافی را برای استراحت اختصاص دهید.

کمی مرخصی بگیرید

اگرچه می خواهید از تحصیلات خود بیشترین بهره را ببرید، تمرکز تمام انرژی ذهنی خود بر مطالعه می تواند به سرعت شما را خسته کند. در حالت ایده آل، از مطالعه استراحت کنید تا در کارهای لذت بخش شرکت کنید.

با انجام این کار، می توانید استرس تحصیلی خود را مدیریت کنید و توجه خود را برای جلسات مطالعه آینده به دست آورید. به همین ترتیب، از جلسات طولانی مطالعه دوری کنید زیرا آنها می توانند بهره وری شما را کاهش دهند و شما را در معرض خستگی ذهنی بیهوده قرار دهند.

برای حفظ برنامه، استفاده از رویکرد پومودورو هنگام مطالعه ایده آل است. این روش به شما می آموزد که چگونه در طول هر جلسه بیشترین تمرکز را داشته باشید بدون اینکه شما را در معرض خستگی ذهنی قرار دهد.

از اپلیکیشن های مطالعه استفاده کنید

مدیریت هر کار ممکن است خسته کننده باشد، زمانی که شما تعهدات زیادی در بشقاب خود دارید. بنابراین، ابزارهای مطالعه برای کمک به شما در غلبه بر فعالیت هایی که قبلاً مقدار قابل توجهی از زمان و انرژی شما را می گرفتند، مفید هستند.

برای مثال، ابزارهای نوشتاری می‌توانند به شما کمک کنند تا تحقیقات خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید و کار خود را سریع‌تر بازبینی کنید و از یک مقاله خوب بدون به خطر انداختن سلامت ذهنی‌تان اطمینان حاصل کنید.

یک سیستم پشتیبانی بسازید

با تمرکز زیادی که روی مطالعه و انجام وظایف دارید، به راحتی می توانید سلامت روان خود را از دست بدهید و به افسردگی و اضطراب مبتلا شوید. شما باید خود را با دوستان نزدیک و اعضای خانواده احاطه کنید که مراقب شما باشند و از رفاه کلی شما اطمینان حاصل کنند.

در حالت ایده‌آل، با کسی که احساس راحتی می‌کنید رابطه برقرار کنید و هر زمان که احساس کردید تحت فشار دانشگاهی هستید با او تماس بگیرید. دوستان و خانواده شما می توانند از نظر مالی و عاطفی به شما کمک کنند و شما را قادر می سازند تا از هر گونه موانع مالی که ممکن است مانع از انجام برخی تعهدات شما شود، بگذرید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

با توجه به فشار فزاینده برای موفقیت، دانش آموزان اغلب پچ پچ های ذهنی منفی را تجربه می کنند که منجر به ناامیدی و نگرانی می شود. این تک‌گویی درونی اغلب می‌تواند حواس شما را از مطالعه مؤثر منحرف کند و رفتارهای خود را تشویق کند.

من به عنوان یک همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.

به اندازه کافی خوابیدن

بسیاری از دانشجویان، چه برای مطالعه و چه برای تماشای برنامه های مورد علاقه خود، از خواب کافی محروم می شوند. این عادت اغلب منجر به تحریک پذیری و کاهش ظرفیت برای تمرکز بر مطالعه می شود.

در حالت ایده آل، زمان خواب منظمی را رعایت کنید تا تمرکز خود را برای روز بعد دوباره شارژ کنید. اگر از انجام تکالیف عقب افتاده اید، به دنبال کمک باشید تا ضرب الاجل های سریع را مدیریت کنید بدون اینکه به برنامه خواب خود آسیبی وارد شود.

مثبت را تمرین کنید فكر كردن

برای هر دانش آموزی، نگرانی از شکست یک استرس رایج است. اگر چه این اضطراب می تواند به بدبینی و نگرش بد نسبت به مطالعه تبدیل شود، اگر اجازه رشد پیدا کند.

به عنوان مثال، اگر در گذشته در یک آزمون مردود شده اید و در مورد شرکت مجدد آن عصبی هستید، آمادگی خود را برای آزمون به خود یادآوری کنید. علاوه بر این، دلایل شکست قبلی را بررسی کنید و برای جلوگیری از اشتباهات مشابه برنامه ریزی کنید

برداشت نهایی

یکی از وظایف مهم برای موفقیت تحصیلی در کالج، یادگیری نحوه مدیریت استرس است. این راهنما باید به بازتعریف تجربه کالج شما و تضمین نتایج عالی تحصیلی بدون به خطر انداختن سلامت روان شما کمک کند.

منبع تصویر: https://www.pexels.com/photo/woman-sitting-in-front-of-macbook-313690/

اطلاعات پزشکی ارائه شده در این مقاله فقط به عنوان یک منبع اطلاعاتی ارائه شده است. این اطلاعات هیچ رابطه ای بین بیمار و پزشک ایجاد نمی کند و نباید به عنوان جایگزینی برای تشخیص و درمان حرفه ای استفاده شود.