حق با بایدن است ایالات متحده به طور کلی دو برابر سایر کشورها برای داروهای Rx پرداخت می کند.


اگر «هرجای دنیا» رفتید، می‌توانید نسخه‌ای را با 40 تا 60 درصد کمتر از هزینه آن در ایالات متحده دریافت کنید.

جو بایدن در 22 فوریه 2024 در یک مراسم کمپین

به خوبی مستند شده است که آمریکایی ها هزینه های بالایی برای مراقبت های بهداشتی می پردازند. اما آیا آنها دو برابر یا بیشتر برای نسخه ها در مقایسه با سایر نقاط جهان پرداخت می کنند؟ رئیس جمهور جو بایدن گفت که آنها این کار را کردند.

“اگر من شما را در ایر فورس وان همراه خود قرار دهم، و شما نسخه ای داشته باشید – فرقی نمی کند برای چه باشد، جزئی یا بزرگ – و من شما را به تورنتو یا لندن پرواز کردم یا شما را به برزیل رساندم یا شما را به هر کجای دنیا بردم. بایدن در 22 فوریه در یک مراسم کمپین انتخاباتی در کالیفرنیا گفت، من می‌توانم آن نسخه را بین 40 تا 60 درصد کمتر از هزینه‌ای که در اینجا دارد دریافت کنم.

او مقرراتی را در قانون کاهش تورم 2022 برای کاهش قیمت داروها، از جمله محدود کردن انسولین به مبلغ 35 دلار در ماه برای ثبت نام کنندگان مدیکر و محدود کردن هزینه نسخه از جیب افراد مسن آمریکایی به 2000 دلار در سال از سال 2025 دنبال کرد. این قانون همچنین به Medicare اجازه داد مستقیماً با شرکت‌های دارویی درباره قیمت 10 داروی تجویزی مذاکره کند، فهرستی که در طول زمان گسترش خواهد یافت.

تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که به طور کلی، قیمت داروهای تجویزی ایالات متحده به طور قابل توجهی بالاتر است، گاهی اوقات دو تا چهار برابر، در مقایسه با قیمت های سایر کشورهای صنعتی پردرآمد. داروهای ژنریک بدون مارک یک استثنا هستند و معمولاً در ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورها ارزان تر هستند. (جنریک های مارک دار، مقوله ای متفاوت، نزدیک به شکست با کشورهای دیگر هستند.)

با این حال، عواملی مانند قیمت‌گذاری خاص کشور، تخفیف‌های محرمانه و سایر تخفیف‌ها می‌توانند قیمت‌های واقعی را مبهم کنند و مقایسه را سخت‌تر کنند.

سینتیا کاکس، مدیر ردیاب سیستم سلامت Peterson-KFF، که روندها و مسائل مؤثر را ردیابی می کند، گفت: «شواهد موجود نشان می دهد که ایالات متحده، به طور متوسط، قیمت های بالاتری برای داروهای تجویزی دارد و این به ویژه در مورد داروهای مارک دار صادق است. عملکرد سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده آمریکایی‌ها نیز در مقایسه با مردم کشورهای ثروتمند و بزرگ، هزینه‌های نسبتاً بالایی برای داروهای تجویزی دارند.

اندرو مالکاهی، اقتصاددان ارشد سلامت در شرکت رند، یک سازمان تحقیقاتی غیرحزبی، موافق است که احساسات کلی بایدن هدفمند است اما برخی از پیچیدگی ها را نادیده می گیرد.

او گفت که مقایسه‌های قیمتی که تیمش انجام داده است نشان‌دهنده مبالغی است که عمده‌فروشان برای داروهایشان به تولیدکنندگان می‌پردازند، که می‌تواند به شدت با قیمت‌هایی که مصرف‌کنندگان و برنامه‌های دارویی آن‌ها می‌پردازند متفاوت باشد.

در بسیاری از کشورهای دیگر، [patients] مالکاهی گفت: «بنابراین من فکر می‌کنم وقتی در مورد قیمت‌ها صحبت می‌کنیم، این بخشی از پیچیدگی است. داروها، قیمت‌ها و سیستم‌های مختلفی در کار هستند.»

مقایسه‌های بین‌المللی قیمت‌گذاری دارو چه چیزی را نشان می‌دهند

یک مطالعه رند در سال 2024 که مولکاهی رهبری کرد، نشان داد که بر اساس داده‌های سال 2022، قیمت تمام داروها در ایالات متحده 2.78 برابر بیشتر از قیمت‌ها در 33 کشور دیگر است. در این گزارش بیشتر کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه یا OECD، گروهی متشکل از 38 کشور پیشرفته و صنعتی ارزیابی شده است.

این مطالعه نشان داد که این شکاف برای داروهای با نام تجاری بزرگ‌ترین بود و قیمت‌های ایالات متحده به طور متوسط ​​4.22 برابر بیشتر از کشورهای مورد مطالعه بود. پس از تعدیل تخفیف های تولیدکننده، قیمت های ایالات متحده برای داروهای با نام تجاری بیش از سه برابر سایر کشورها باقی ماند.

ایالات متحده برای یک دسته نسخه کمتر هزینه می کند: داروهای بدون مارک و ژنریک که حدود 33 درصد کمتر از سایر کشورهای مورد مطالعه است. این نوع داروها حدود 90 درصد از نسخه های پر شده در ایالات متحده را تشکیل می دهند، با این حال تنها یک پنجم هزینه های کلی نسخه را تشکیل می دهند.

در بیانیه خبری در مورد این گزارش آمده است: «تحلیل از قیمت‌های ناخالص تولیدکننده برای داروها استفاده می‌کرد، زیرا قیمت‌های خالص – مبالغی که در نهایت توسط تولیدکنندگان پس از تخفیف‌های توافقی و سایر تخفیف‌ها اعمال می‌شود – به طور سیستماتیک در دسترس نیستند.»

افرادی که بیمه درمانی دارند، قیمت هایی را می پردازند که شامل نشانه گذاری ها و تخفیف هایی است که با بیمه گذاران مذاکره می شود. افراد بیمه نشده ممکن است قیمت “معمول و متعارف” داروخانه را – که بیشتر از قیمت خالص پرداخت شده توسط دیگران است – یا مبلغ کمتری را با استفاده از یک برنامه تخفیف سازنده بپردازند. اما بسیاری از این تعدیل‌ها محرمانه هستند و تعیین کمیت نحوه تأثیر آنها بر قیمت‌های خالص را دشوار می‌سازد. در سال 2021، دفتر پاسخگویی دولت تحلیلی از قیمت‌های 20 داروی با نام تجاری در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و فرانسه منتشر کرد. این مطالعه نشان داد که قیمت‌های خرده‌فروشی بیش از دو تا چهار برابر بیشتر از USLike Rand بود، آژانس برای تخفیف‌ها و سایر امتیازات قیمتی برای برآورد ایالات متحده خود تعدیل کرد، اما برآوردهای سایر کشورها منعکس کننده قیمت‌های ناخالص بدون تخفیف بالقوه بود.

در این گزارش آمده است: «در نتیجه، تفاوت‌های واقعی بین قیمت‌های ایالات متحده و سایر کشورها احتمالاً بزرگ‌تر از تخمین‌های GAO بود».

تجزیه و تحلیل دیگری توسط Peterson-KFF Health System Tracker که کاکس با همکاری نویسنده آن، قیمت هفت داروی با نام تجاری را در ایالات متحده، آلمان، هلند و بریتانیا مقایسه کرد و دریافت که برخی از قیمت های ایالات متحده دو تا چهار برابر بیشتر است. بالا برای داروهای بدون مارک و ژنریک، شکاف قیمت کمتر بود.

کاکس گفت: «علیرغم این واقعیت که ایالات متحده هزینه کمتری برای داروهای ژنریک پرداخت می‌کند و به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها بیشتر از سایر کشورها از داروهای ژنریک استفاده می‌کنند، این قیمت‌های بالاتری را که برای داروهای با نام تجاری پرداخت می‌شود جبران نکرد.

گزارش Peterson-KFF، با استفاده از داده‌های OECD در سال 2019، نشان داد که ایالات متحده حدود 1126 دلار برای هر نفر برای داروهای تجویزی هزینه می‌کند، که بیشتر از هر کشور همتای دیگری است و کشورهای مشابه 552 دلار هزینه می‌کنند. این شامل مخارج بیمه‌گران و هزینه‌های مصرف‌کننده می‌شود.

این گزارش خاطرنشان کرد: «برنامه‌های بیمه خصوصی و دولتی سهم مشابهی از هزینه‌های داروهای نسخه‌ای در ایالات متحده را در مقایسه با کشورهای همتا پوشش می‌دهند». با این حال، هزینه های سنگین در ایالات متحده همچنان به هزینه های بالای مراقبت های بهداشتی ایالات متحده کمک می کند و در قالب حق بیمه های بالاتر و برنامه های عمومی با بودجه مالیات دهندگان به آمریکایی ها منتقل می شود.

چرا ایالات متحده در مورد قیمت گذاری دارو بسیار دور از ذهن است؟

ایالات متحده مذاکرات قیمت بسیار محدودتری با تولیدکنندگان دارو دارد. سایر کشورها معمولاً برای تعیین اینکه آیا قیمت ها قابل قبول هستند یا خیر به یک نهاد نظارتی واحد تکیه می کنند و بر این اساس مذاکره می کنند. بسیاری از کشورها تجزیه و تحلیل هزینه و فایده عمومی را بر روی داروهای جدید انجام می دهند و آنها را با سایر داروهای موجود در بازار مقایسه می کنند. اگر این مطالعات نشان دهند که هزینه آن خیلی زیاد است، یا مزایای سلامتی آن بسیار کم است، درخواست دارو را رد می کنند. برخی از کشورها نیز کنترل قیمت گذاری را تعیین می کنند

در ایالات متحده، مذاکرات شامل برنامه های کوچکتر دولتی و هزاران طرح بهداشتی خصوصی جداگانه است که قدرت چانه زنی را کاهش می دهد.

“این پیچیده است. همه چیز در مراقبت های بهداشتی در اینجا هزینه بیشتری دارد، نه فقط [prescriptions]جوزف آنتوس، کارشناس ارشد مؤسسه امریکن انترپرایز، یک اندیشکده با گرایش محافظه‌کاران، در یک مصاحبه ایمیلی گفت. اگرچه مذاکره جدید دولت برای داروی مدیکر اولین تلاش ایالات متحده برای تعیین قیمت دارو است، آنتوس خاطرنشان کرد که مذاکره قیمت داروی ایالات متحده هنوز آنطور که تعیین قیمت برای نسخه ها در اروپا عمل می کند عمل نمی کند، زیرا محدود به چند دارو است و این کار را انجام نمی دهد. به Medicaid یا بیمه خصوصی اعمال می شود. کارشناسان گفتند که اختراعات دارویی و انحصاری بودن یکی دیگر از عواملی است که قیمت داروی ایالات متحده را بالاتر نگه می دارد، زیرا شرکت های دارویی ایالات متحده برای جلوگیری از عرضه نسخه های ارزان تر رقبای ژنریک به بازار، حق ثبت اختراع جمع آوری کرده اند. شرکت های دارویی نیز استدلال کرده اند که قیمت های بالا هزینه های تحقیق و توسعه را منعکس می کند. این شرکت ها می گویند که بدون قیمت های مصرف کننده بالاتر برای جبران هزینه های تحقیقاتی، داروهای جدید کشف یا به بازار عرضه نمی شوند. اما مطالعات اخیر از آن پشتیبانی نکرده است.

یک مطالعه در سال 2023 نشان داد که از سال 1999 تا 2018، 15 شرکت بزرگ بیودارویی جهان، بیشتر برای فروش و فعالیت‌های عمومی و اداری، که شامل بازاریابی می‌شود، بیشتر از تحقیق و توسعه هزینه کرده‌اند. این مطالعه همچنین گفت که اکثر داروهای جدید تولید شده در این دوره مزایای بالینی کمی نسبت به درمان‌های موجود دارند.

حکم ما

بایدن گفت، اگر «هرجای دنیا» بروید، می‌توانید نسخه‌ای را با 40 تا 60 درصد کمتر از هزینه‌ای که در ایالات متحده دارد، دریافت کنید.

او با گفتن «در هر کجای دنیا» اغراق کرد، اما برای کشورهای با درآمد بالا و صنعتی مشابه، او عمدتاً هدف قرار گرفته است. تحقیقات به طور مداوم نشان داده است که آمریکایی‌ها در مجموع قیمت‌های قابل‌توجهی بالاتری را برای داروهای تجویزی پرداخت می‌کنند که میانگین آن بین دو برابر تا چهار برابر بیشتر است. ، بسته به مطالعه به گفته محققان، ایالات متحده هزینه کمتری برای داروهای بدون مارک و ژنریک پرداخت می کند، اما این قیمت های پایین تر، قیمت های بالاتری را که برای داروهای مارک دار پرداخت می شود، جبران نمی کند.

عواملی از جمله قیمت گذاری خاص کشور، تخفیف های محرمانه. و تخفیف های دیگر نیز قیمت های واقعی مصرف کننده را مبهم می کند و مقایسه را دشوار می کند.

اظهارات بایدن دقیق است اما نیاز به توضیح و اطلاعات اضافی دارد. ما آن را عمدتاً درست ارزیابی می کنیم.

متیو کراولی، رئیس کپی پولیت فکت در این گزارش مشارکت داشت.

منابع ما:

WhiteHouse.gov، سخنان پرزیدنت جو بایدن در پذیرایی از کمپین انتخاباتی | لوس آلتوس هیلز، کالیفرنیا، 22 فوریه 2024

PolitiFact، «آیا قیمت داروهای تجویزی ایالات متحده 10 برابر بیشتر از سایر کشورها است؟ فقط گاهی، 18 مه 2023

Rand Corp.، “مقایسه قیمت داروهای تجویزی بین المللی”، 1 فوریه 2024

Rand Corp.، “قیمت داروهای تجویزی در ایالات متحده 2.78 برابر قیمت در سایر کشورها است”، 1 فوریه 2024

ردیاب سیستم سلامت Peterson-KFF، “هزینه داروهای تجویزی در ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورها چگونه است؟”

بنیاد پیتر جی پیترسون، “ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورها چقدر برای داروهای تجویزی هزینه می کند؟” 7 نوامبر 2022

دفتر پاسخگویی دولت، “داروهای تجویزی: قیمت های ایالات متحده برای داروهای برند منتخب به طور متوسط ​​بالاتر از قیمت ها در استرالیا، کانادا و فرانسه بود”، 29 مارس 2021

صندوق مشترک المنافع، “چگونه قیمت ها برای 10 داروی اول برای مذاکرات قیمت مدیکر ایالات متحده در سطح بین المللی مقایسه می شود”، 4 ژانویه 2024

C-SPAN، “محققان و محققان مراقبت های بهداشتی در مورد قیمت داروهای تجویزی شهادت می دهند”، 8 فوریه 2024

مرکز پیشرفت آمریکا، “به دنبال پول: گره گشایی از تامین مالی داروهای تجویزی ایالات متحده”، 12 اکتبر 2023

دفتر بودجه کنگره، “داروهای تجویزی: هزینه، استفاده و قیمت ها”، ژانویه 2022

نیویورک تایمز، “شش دلیل که قیمت دارو در ایالات متحده بسیار بالاست”، 17 ژانویه 2024

صندوق مشترک المنافع، “پرداخت برای داروهای تجویزی در سراسر جهان: چرا ایالات متحده یک کشور پرت است؟” 5 اکتبر 2017

فوربس، «قیمت‌های داروی ایالات متحده در مقایسه بین‌المللی بسیار بالاست»، 22 ژوئیه 2022

BMJ، “قیمت های بالای دارو با هزینه های صنعت برای تحقیق و توسعه توجیه نمی شود”، فوریه 2023

بیگ، داروسازی بزرگ می گوید که قیمت دارو منعکس کننده هزینه تحقیق و توسعه است. محققان با BS تماس می گیرند، 13 اکتبر 2022

مصاحبه ایمیلی، کلی اسکالی، سخنگوی کاخ سفید، 26-27 فوریه 2024

مصاحبه تلفنی، اندرو مولکاهی، اقتصاددان ارشد سلامت در شرکت رند، 27 فوریه 2024

مصاحبه ایمیلی، میشل ملو، استاد حقوق و سیاست سلامت در دانشگاه استنفورد، 27 فوریه 2024

مصاحبه ایمیلی، جوزف آنتوس، کارشناس ارشد موسسه امریکن اینترپرایز، 26 فوریه 2024

مصاحبه ایمیلی، سینتیا کاکس، مدیر ردیاب سیستم سلامت Peterson-KFF در KFF، 27 فوریه 2024

در مورد فرآیند ما بخوانید:

اصول حقیقت و متر



Source link