داشبورد داده UKHSA از داشبورد کروناویروس (COVID-19) خارج شده است


دست در حال تایپ کردن روی لپ تاپ

داشبورد کرونا (COVID-19) ابزاری نوآورانه بود که قدرت اشتهای عمومی برای داده ها را نشان می داد و اطلاعات مهمی را در اختیار تصمیم گیرندگان محلی و ملی قرار می داد که به پاسخگویی آگاهانه کمک می کرد.

از پنجشنبه 21 دسامبر به طور کامل با داشبورد داده UKHSA جایگزین می شود، که از زمان راه اندازی آن در سپتامبر 2023 در کنار آن در دسترس بوده است. داشبورد جدید به برجسته کردن داده ها و روندهای اولویت دار با تمرکز اولیه بر ویروس های تنفسی – از جمله COVID- ادامه خواهد داد. 19 – اما معیارهای آن به طور مداوم ارزیابی و به روز خواهد شد تا هدف آن گسترش باشد تا وسعت کامل وظایف UKHSA را منعکس کند.

داشبورد عمومی جدید با تکیه بر پایه‌های قوی نسل قبلی خود، به پاسخگویی به نیازهای چند کاربر از طریق یک رابط عمومی قابل دسترسی و نظارت ادامه می‌دهد، در حالی که به ارائه عملکرد دانلود داده‌های دقیق‌تر از طریق API برای کاربران حرفه‌ای، مانند دانشگاهیان، ادامه می‌دهد. رسانه و صنعت دسترسی، تضمین کیفیت داده، انتخاب متفکرانه متریک، و تحقیقات گسترده کاربر در توسعه این داشبورد جدید بسیار موثر بوده است.

در این پست وبلاگ، به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که از مردم در مورد داشبورد داده UKHSA و چگونگی ادامه توسعه آن داشتیم، خواهیم پرداخت.

چه چیزی ثابت می ماند؟

داشبورد به ما این امکان را می‌دهد که داده‌ها، روندها و اطلاعات مرتبط و مفید را به‌موقع، کاربر محور و شفاف به اشتراک بگذاریم. این نیازهای انواع مختلف کاربران را از طریق یک طراحی قابل دسترسی و کاربر پسند با قابلیت دانلود داده از طریق رابط های برنامه نویسی برنامه (API) برای کاربران حرفه ای مانند دانشگاهیان، رسانه ها و صنعت برآورده می کند.

چه خبر؟

داشبورد تمرکز گسترده‌ای دارد و شامل داده‌هایی درباره چندین تهدید سلامت عمومی می‌شود و در ابتدا داده‌های مربوط به ویروس‌های تنفسی غیر از COVID-19 را باز می‌کند.

داشبورد همچنین به اطمینان از ارائه داده‌های COVID-19 در قالبی در دسترس ادامه می‌دهد و در عین حال به تلاش‌های آمادگی زمستانی سازمان کمک و متعهد می‌شود.

داشبورد UKHSA مبتنی بر آموخته‌های داشبورد COVID-19 است، اما هدف آن بهبود جنبه‌هایی مانند دسترسی، کیفیت داده، معیارها و تجربه کاربر است. از طریق آزمایش کاربر، ما برای ارائه داده ها به روشی ساده، فراگیر و مفید کار کرده ایم.

داشبورد COVID-19 برای استفاده در اوج یک بیماری همه گیر جهانی طراحی شده است، در حالی که داشبورد جدید برای طول عمر طراحی و ساخته شده است – که منعکس کننده زمینه دنیای پس از همه گیری با معیارهای دقیق تر و ظرفیت ایجاد سلامت عمومی جدید است. موضوعات در طول زمان نوع داده‌هایی که اکنون گزارش می‌شوند تغییر کرده است، برخی از داده‌ها دیگر جمع‌آوری نمی‌شوند، و برخی از معیارها کمتر از آنچه در طول همه‌گیری بود مفید هستند و ممکن است گمراه‌کننده باشند.

انتخاب معیارهای معنادار

آزمایش و تحقیق کاربر به شدت ساخت داشبورد داده UKHSA را هدایت کرد. بینش کاربر هنگام در نظر گرفتن نحوه تعامل کاربران ما با داشبورد و اینکه در کجا ممکن است معیارهایی را گیج کننده یا حتی گمراه کننده بیابند حیاتی است.

تحلیلگران تیم توسعه محصول داده (DPD) هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام معیارها باید یا نباید در داشبورد داده UKHSA قرار گیرند، چند سؤال کلیدی را در نظر گرفتند:

آیا معیار هنوز مرتبط است؟

ما به عنوان یک تیم، همه معیارها را بررسی کردیم و نیازهای همه انواع مختلف کاربرانمان، از جمله عموم مردم، متخصصان بهداشت عمومی، رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان را در نظر گرفتیم.

آن معیارهایی که هنوز در چارچوب راهنمای زندگی با کووید، که در آن همه محدودیت‌های قانونی داخلی برداشته شده است، مزیت ارائه می‌کنند، همچنان باقی هستند.

آیا داده ها آخرین تصویر را نشان می دهد؟

برای داشبورد داده UKHSA، ما فقط داده‌ها را بر اساس تاریخ رویداد نشان می‌دهیم – زمانی که چیزی اتفاق افتاده است نه زمانی که گزارش شده است.

داده‌ها بر اساس تاریخ انتشار، تاریخی که معیار گزارش شده است، در اوج همه‌گیری در کنار تاریخ رویداد مفید بود، زیرا نشان می‌داد که ما آخرین داده‌ها را همانطور که گزارش شده بود ارائه می‌کنیم.

اما اکنون در وضعیت همه‌گیری نیستیم، داده‌ها بر اساس تاریخ رویداد بیشتر نشان‌دهنده وضعیت سلامت است: برای مثال، تاریخ انتشار می‌تواند دیروز باشد، اما آخرین تاریخ رویداد در آن داده‌ها می‌تواند 2 هفته پیش باشد.

آیا داده ها عمر طولانی دارند؟

ما می‌خواهیم مطمئن شویم داشبورد داده UKHSA دارای طول عمر است و هر معیاری، چه از داشبورد قبلی گرفته شده باشد و چه جدیداً در دسترس باشد، در حال حاضر و در آینده به طور مداوم در دسترس باشد.

در طول بررسی معیارها، اگر نشانه‌هایی وجود داشت که ممکن است داده‌ها در آینده در دسترس نباشد، بررسی کردیم. اگر نگرانی‌هایی وجود داشت، احتمال وقوع این اتفاق را بررسی می‌کردیم و تصمیم می‌گرفتیم که آیا معیار را لحاظ کنیم یا خیر.

هنگام تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا موضوع جدیدی به داشبورد اضافه می‌شود، آیا این یک نشریه موجود است یا آخرین داده‌های مرتبط با یک حادثه، این موضوعات را بر اساس معیارهایی ارزیابی می‌کنیم که اهمیت و علاقه سلامت عمومی و قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و کیفیت را ارزیابی می‌کنند. از داده ها

ما همچنان موارد COVID-19 را در داشبورد داده UKHSA گزارش خواهیم کرد، از جمله مثبت بودن آزمایش – که درصد کل تعداد آزمایش‌های گزارش‌شده مثبت است، و درصد جمعیت افرادی که در حال حاضر COVID-19 دارند نیست – که گزارش آزمایش COVID-19 را با گزارش های موجود برای سایر بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا مطابقت می دهد.

درگیر کردن کاربران در سراسر

بازخورد کاربران باعث انتخاب طراحی و ساخت کل تیم در هنگام ساخت داشبورد داده UKHSA شده است. با گوش دادن و پاسخ به بازخورد کاربران و گروه‌های تمرکز، بهتر می‌توانیم نیازها، انگیزه‌ها و نکات دردناک کاربر را درک کنیم و تغییراتی در خدماتی ایجاد کنیم که منعکس‌کننده استفاده عملی روزانه است.

یک نظرسنجی عمومی بازخورد استفاده از بیش از 5000 پاسخ‌دهنده را در کنار جلسات کاربر با خبرنگاران رسانه‌ها، کارکنان مقامات محلی، اپیدمیولوژیست‌ها، دانشمندان داده، داوطلبان جامعه محلی و کسانی که از داشبورد استفاده نمی‌کنند، جمع‌آوری کرد. کمک به ما برای ایجاد پرسونا بر اساس نیازهای استفاده با پوشش طیفی از کاربران معمولی تا متخصص ایجاد شد.

داشبورد UKHSA با تمرکز بر دسترسی، کیفیت داده ها، معیارهای هدفمند و طراحی کاربر محور، به عنوان یک منبع داده بهداشت عمومی ارزشمند است.

بعدش چی؟

ما به توسعه داشبورد داده UKHSA در ماه‌های آینده ادامه می‌دهیم و ویژگی‌ها و عملکردهای جدید به طور مرتب اضافه می‌شوند. می توانید در مورد تغییرات آتی در داشبورد اینجا بخوانید. با گذشت زمان، ما همچنین قصد داریم اطلاعات و تهدیدات بهداشتی بیشتری را اضافه کنیم، به عنوان مثال سایر ویروس ها و بیماری ها.

هدف ما ارائه خدماتی است که به کاربرانمان کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند و ما از هر گونه بازخورد یا پیشنهادی از طریق فرم بازخورد خود استقبال می کنیم.



Source link