درک سلامت رفتاری برای شما و عزیزانتان


ما از الکسیس لیون کلاوس، LMFT، مدیر سلامت رفتاری در گروه پزشکی دیگنیتی هلث مرسی، خواستیم تا به توضیح سلامت رفتاری کمک کند و در مورد کارهایی که شما و عزیزانتان می توانید برای ادامه مسیر سلامت روان خود انجام دهید، توصیه هایی را به اشتراک بگذارد.

سلامت رفتاری برای خودتان

بنابراین سلامت رفتاری دقیقاً چیست و چه چیزی آن را با سلامت روان متفاوت می کند؟

لیون کلاوس گفت: «بسیاری از مردم از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، در حالی که در واقع سلامت رفتاری گسترده تر است و سلامت روان را در بر می گیرد. “سلامت رفتاری به ارتباط بین اعمال یا رفتارهای مختلف و همچنین سلامت و سلامت کلی بدن، ذهن و روح می پردازد.”

آیا تا به حال متوجه شده اید که بعد از یک پیاده روی خوب چقدر سرحال هستید، حتی اگر از ابتدا تمایلی به رفتن نداشته باشید؟ یا احساسی که وقتی یک کار را از لیست کارهایتان حذف می کنید به شما دست می دهد؟ اینها نمونه های کوچک و در عین حال کاربردی هستند از اینکه چگونه اعمال خاصی بر افکار، احساسات و حتی سلامت جسمانی شما تأثیر می گذارد. تصدیق تأثیر سلامت رفتاری شما می تواند برای کمک به مدیریت انواع مبارزات سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی و سوء مصرف مواد مورد استفاده قرار گیرد.

تشخیص زمان شروع اجرای تاکتیک های سلامت رفتاری در حالی که با افکار و احساسات منفی خود دست و پنجه نرم می کنید، می تواند دشوار باشد. لیون کلاوس نکاتی برای زمانی که خود را در این شرایط سخت گرفتار می کنید، دارد.

بدن خود را حرکت دهید
چه پیاده روی، باغبانی، دوچرخه سواری، یوگا یا هر چیز دیگری که در دسترس شماست، حرکت برای بدن و ذهن عالی است. بسیاری از مردم در تلاش هستند تا فعالیت بدنی کافی داشته باشند، به خصوص در شرایطی که بسیاری از ما سبک زندگی کم تحرکی داریم. خودتان را به چالش بکشید تا هر روز در اطراف محله بچرخید یا بین جلسات حرکات کششی انجام دهید.

یک شب خوب بخوابید
لیون کلاوس گفت: «تحرک روزانه همچنین خواب را برای بسیاری از افراد بهبود می بخشد و خواب کافی در هر شب بخش بسیار مهمی از مراقبت از خود است.

برای بهبود برنامه خواب خود، سعی کنید هر روز صبح، از جمله آخر هفته ها، در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید و استفاده از تلفن خود را در رختخواب محدود کنید. این عادات نشان داده شده است که کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد، که بر تمام جنبه های سلامت ما تأثیر می گذارد.

شمارش معکوس با حواس خود
یکی دیگر از راه های مفید برای گنجاندن سلامت رفتاری، اجرای تکنیک شمارش معکوس حواس 5 است. اگر اضطراب یا استرس را تجربه می کنید، در رختخواب دراز بکشید و پنج چیز را که می توانید ببینید را شناسایی کنید. چهار چیز که می توانید از نظر فیزیکی احساس کنید. سه چیزی که می توانید بشنوید؛ دو چیز را می توانید بو کنید و یک چیز را می توانید بچشید. وقت گذاشتن برای استقرار خود در زمان حال با شناسایی چیزهای ملموس و واقعی می تواند به دور کردن ذهن شما از اضطراب کمک کند. این چیزی است که سلامت رفتاری در مورد آن است. انجام کارها و انجام اقداماتی که می تواند ارتباط بین ذهن، قلب و بدن شما را تقویت کند.

سلامت رفتاری برای دیگران

آشنایی با سلامت رفتاری نه تنها به شما کمک می کند تا به خودتان کمک کنید، بلکه به شما امکان می دهد زمانی که یکی از عزیزان در حال مبارزه با سلامت روان خود است، بشناسید و حمایت کنید.

برخی از علائم رایجی که ممکن است یکی از دوستان یا اعضای خانواده با مشکل مواجه شود عبارتند از: لیون کلاوس می‌گوید: کناره‌گیری یا کناره‌گیری از فعالیت‌های معمولی و اجتماع، مشکلات غیرمعمول در مدرسه یا محل کار، نوسانات شدید خلق و خو، یا تغییرات قابل توجه در عادات خواب یا خوردن.

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده رایج در مورد بدتر شدن سلامت روان که اغلب نادیده گرفته می شود، افزایش ناگهانی رفتارهای پرخطر مانند کشیدن سیگار، نوشیدن الکل یا سوء مصرف مواد است. اگر متوجه هر یک از این نشانه‌ها در یکی از عزیزان خود شدید، بدون قضاوت به گوش خود گوش دهید.

“به آنها اطمینان دهید که در کنار آنها هستید و به آنها اهمیت می دهید. لیون کلاوس گفت: اگر مشکل پایدار شد و تأثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره آنها داشت، آنها را تشویق کنید تا با یک درمانگر یا ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنند.

اغلب اوقات، مردم راهی برای حل کردن احساسات دشوار خود ندارند، و داشتن یک فرد مورد اعتماد در حلقه خود بدون احساس قضاوت می تواند کمک بزرگی باشد. لیون کلاوس پیشنهاد می‌کند که فقط گوش کنید – بلافاصله به او توصیه نکنید یا به کسی که دوستش دارید به خاطر چیزهایی که با آنها دست و پنجه نرم می‌کند سرزنش نکنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد منابع سلامت رفتاری موجود در جامعه خود وقت بگذارید. از ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود بپرسید که آیا در مورد سلامت روان خود و نحوه کمک به اطرافیان خود نگرانی دارید. اگر شما یا شخصی که می شناسید افکار خودکشی یا آسیب رساندن به دیگران را تجربه می کنید، برای ارزیابی به اورژانس محلی مراجعه کنید، یا اگر فکر می کنید خطر ایمنی فوری وجود دارد، با شماره 9-1-1 تماس بگیرید.



Source link