سوزاک مقاوم به آنتی بیوتیک: خوب ماندن در سفر


بسیاری از مردم هنگام مسافرت درگیر رابطه جنسی گاه به گاه می شوند. در حالی که این چیز جدیدی نیست، مهم تر از همیشه است که در حین لذت بردن از تعطیلات و سفرهای خارج از کشور، در مورد ابتلا به بیماری های مقاربتی و انجام هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از این اتفاق محتاط باشیم.

درگیر شدن در رابطه جنسی بدون کاندوم در تعطیلات، خطر بازگشت به بریتانیا با عفونت را دارید. در این وبلاگ، ما نگاهی به یکی از STI می اندازیم که در مقاصد تعطیلات پرطرفدار در گردش است و اینکه چرا استفاده از محافظ در هر کجا که به آنجا سفر می کنید بسیار مهم است.

مسافرانی که در خارج از کشور رابطه جنسی گاه به گاه دارند باید مراقب خطرات آن باشند و در خارج از کشور با هر شریک جدید یا گاه به گاه از کاندوم استفاده کنند. همانطور که بیمه مسافرتی می گیریم یا کرم ضد آفتاب می زنیم، باید به فکر رابطه جنسی ایمن باشیم.

پیام در مورد اجتناب از داشتن رابطه جنسی نیست، بلکه آگاهی از خطر عفونت و استفاده مداوم و صحیح از کاندوم با همه شرکای جدید یا معمولی است.

کدام بیماری های مقاربتی در حال افزایش است و چه خطراتی برای مسافران دارد؟

خطر ابتلا به نایسریا گونوره (N. gonorrhoeae) مقاوم به آنتی بیوتیک وجود دارد که در مقاصد گردشگری محبوب در منطقه آسیا و اقیانوسیه – از جمله کشورهایی مانند چین، تایلند، کامبوج و فیلیپین در حال افزایش است. درمان این نوع سوزاک آسان نیست.

چرا درمان سوزاک سخت تر می شود؟

N.gonorrhoeae، باکتری که باعث سوزاک می شود، سطحی از مقاومت را در برابر تمام کلاس های آنتی بیوتیک های توصیه شده برای درمان از جمله سفتریاکسون، که به عنوان آخرین خط درمانی در نظر گرفته می شود، ایجاد کرده است. این به این معنی است که وقتی این کار نمی کند، گزینه درمانی دیگری نداریم.

مقاومت به سفتریاکسون در منطقه آسیا و اقیانوسیه رایج است و به ندرت در بریتانیا یافت می شود. با این حال، اخیرا شاهد افزایش موارد بوده‌ایم – این افزایش معمولاً به مسافران تعطیلات به منطقه یا دانشجویانی که به بریتانیا سفر می‌کنند ردیابی می‌شود.

بین دسامبر 2015 و سپتامبر 2021، 9 مورد N. gonorrhoeae مقاوم به سفتریاکسون در بریتانیا شناسایی شد که همگی با سفرهای بین المللی مرتبط بودند. با این حال، 10 مورد دیگر در دوره 6 ماهه بین دسامبر 2021 و ژوئن 2022 گزارش شده است. این موارد مرتبط با سفر به عنوان یادآوری هشدار دهنده ای از سهولت ابتلا به گونه های مقاوم در برابر بیماری های مقاربتی در خارج از کشور است و در واقع همه چیز نیست. که در تعطیلات اتفاق می افتد در تعطیلات می ماند.

موارد سوزاک در انگلستان

در خانه، نرخ بالای سوزاک پس از افزایش 50 درصدی در تشخیص‌ها بین سال‌های 2021 و 2022 همچنان یک مشکل باقی می‌ماند – 82592 مورد تشخیص سوزاک در سال 2022 وجود داشت که بیشترین تعداد ثبت شده از زمان شروع نظارت STI در سال 1918 است.

اگر رابطه جنسی بدون کاندوم داشته اید، مهم است که از علائم مرتبط با بیماری مقاربتی که اخیراً ایجاد شده است مانند ترشحات سبز یا زرد غلیظ از واژن یا آلت تناسلی، درد هنگام ادرار، درد و ناراحتی در رکتوم و در زنان و سایر افراد دارای رحم یا تخمدان، درد زیر شکم و خونریزی بین پریودها.

اگر چنین علائمی را مشاهده کردید، مهم است که از تماس جنسی خودداری کنید و یک غربالگری سلامت جنسی دریافت کنید – حتی در مواردی که علائم وجود ندارد، اکنون توصیه می‌شود کسانی که در خارج از کشور رابطه جنسی بدون کاندوم داشته‌اند، پس از بازگشت به خانه، یک غربالگری سلامت جنسی دریافت کنند. در بریتانیا، از آنجایی که افراد مبتلا به سوزاک اغلب هیچ علامتی ندارند، به ویژه برای عفونت در گلو، واژن یا رکتوم.

در حال آزمایش

Dبستگی به محل زندگی شما داردشما می توانید STI دریافت کنیدکیت خود نمونه برداریبه خانه شما فرستاده شود، با داروساز محلی خود صحبت کنید یا به سادگی شرکت کنیدکلینیک بهداشت جنسی محلی شما برای درخواست آزمایش STI.

آزمایش و درمان سوزاک در اسرع وقت بسیار مهم است، زیرا اگر کنترل نشود می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی طولانی مدت شود. سوزاک می تواند به اندام های تناسلی گسترش یابد و باعث بیماری التهابی لگن (PID)، حاملگی خارج رحمی و ناباروری شود. سوزاک همچنین می تواند منجر به درد در بیضه ها و در برخی موارد کاهش باروری شود.

اگرچه درمان‌های آنتی‌بیوتیک جدیدی برای سوزاک در حال توسعه هستند، اما انتظار نمی‌رود که به زودی در دسترس قرار گیرند، بنابراین مهم است که اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر همه بیماری‌های مقاربتی در خانه یا خارج از خانه و استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی با شرکای جدید و معمولی انجام دهیم.

بازگشت از ماجراجویی های ما در خارج از کشور با خاطرات خوب به بازگشت عفونت ترجیح داده می شود، رابطه جنسی ایمن تر انجام دهید تا با عفونت سوزاک مقاوم به آنتی بیوتیک اعلام نشده از گمرک عبور نکنید.