قرص های ضد بارداری بدون استروژن – HealthyWomen



اسلاید 1

قرص های ضد بارداری بدون استروژن

آیا نمی توانید استروژن مصرف کنید یا ترجیح می دهید مصرف نکنید؟ جای نگرانی نیست. در اینجا چیزی است که باید در مورد قرص های ضد بارداری بدون استروژن بدانید.

اسلاید 2

قرص های ضد بارداری ترکیبی

قرص های ضد بارداری ترکیبی استروژن و پروژسترون دارند. اما همه نمی توانند استروژن مصرف کنند. این شامل افرادی می شود که سیگار می کشند یا داشته اند یا داشته اند:

  • یک اختلال لخته شدن خون

  • سرطان پستان

  • بیماری قلبی یا سکته مغزی

  • بیماری میگرن همراه با هاله

  • فشار خون بالا کنترل نشده

  • بیماری کبد

اسلاید 3

قرص های ضد بارداری بدون استروژن

اگر نمی توانید استروژن مصرف کنید یا ترجیح می دهید مصرف نکنید، یک گزینه ممکن است قرص های بدون استروژن باشد که فقط حاوی پروژستین است، نوعی پروژسترون. این قرص های ضد بارداری روزانه مصرف می شوند.

اسلاید 4

قرص های بدون استروژن عوارض جانبی کمتری دارند

بیشتر عوارض قرص های ترکیبی ناشی از استروژن است. بنابراین، قرص بدون آن باعث ایجاد مشکلات کمتری می شود. حتی زنانی که در دوران شیردهی هستند ممکن است بتوانند از قرص های بدون استروژن استفاده کنند. (اگر شیر می دهید، باید از استروژن اجتناب کنید، زیرا می تواند باعث کاهش شیر شما شود.)

اسلاید 5

پروژستین به جلوگیری از بارداری کمک می کند

پروژستین ممکن است مانع از ترشح تخمک توسط تخمدان شما شود. اما راه اصلی کار پروژستین ضخیم کردن مخاط دهانه رحم برای جلوگیری از رسیدن اسپرم به تخمک و نازک کردن پوشش داخلی رحم است.

اسلاید 6

سن با داروهای ضد بارداری خوراکی مهم است

اگرچه بسیاری از زنان مسن می توانند از قرص های ترکیبی استفاده کنند، اما اگر شما بالای 35 سال سن دارید و سیگار می کشید یا مشکلات پزشکی دارید که مصرف استروژن را خطرناک می کند، مانند بیماری قلبی، قرص های بدون استروژن ممکن است بی خطرتر باشند.

اسلاید 7

ثبات کلیدی است

مهم است که قرص های ضد بارداری بدون استروژن را هر روز در زمان مشخصی مصرف کنید. در حالی که باید تمام تلاش خود را بکنید تا قرص های ضدبارداری بدون استروژن را هر روز مصرف کنید، برخی از قرص ها 3 ساعت زمان دارند و یکی از گزینه های جدیدتر در صورت فراموش کردن، 24 ساعت زمان دارد.

اسلاید 8

چیزی فراتر از کنترل بارداری

قرص های ضد بارداری بدون استروژن می توانند به کاهش چندین مشکل سلامتی کمک کنند. بسیاری از زنان از آنها برای کمک به مدیریت استفاده می کنند:

  • دوره های سنگین

  • اندومتریوز

  • سندرم پیش از قاعدگی

  • کم خونی

قرص های بدون استروژن همچنین ممکن است خطر سرطان آندومتر (سرطان پوشش رحم)، سرطان تخمدان و سرطان روده بزرگ را کاهش دهند.

اسلاید 9

قرص های ضد بارداری در برابر بیماری های مقاربتی محافظت نمی کنند

داروهای ضد بارداری خوراکی، مانند قرص های ضد بارداری بدون استروژن، در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) از جمله HIV محافظت نمی کنند. استفاده از کاندوم بهترین راه برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی است.

اسلاید 10

اگر در مورد نیازهای کنترل بارداری خود و اینکه چه چیزی برای شما بهترین است، سؤالی دارید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

این منبع با حمایت مالی از Exeltis، ایالات متحده آمریکا ایجاد شده است.