پنج نوع تسهیلات بازپروری مواد مخدر


اگر شما یا کسی که دوستش دارید به مواد مخدر یا الکل معتاد هستید، اولین قدم برای بهبودی این است که بپذیرید مشکلی وجود دارد. انکار می تواند بسیار قدرتمند باشد، به خصوص در مورد اعتیاد. اگر یک فرد اعتراف نکند که مشکلی وجود دارد، نمی‌تواند کمک مورد نیاز خود را از متخصصان دریافت کند. هنگامی که فرد پذیرفت که برای غلبه بر سوء مصرف مواد خود به کمک نیاز دارد، باید وارد درمان شود. خوشبختانه، درمان اعتیاد مدرن چند وجهی است و مبتنی بر علم و شفقت است. هنگامی که شما یا شخصی که می شناسید نیاز به درمان حرفه ای اعتیاد دارید، چند گزینه مختلف برای مراکز بازپروری وجود دارد. برای یافتن پنج مورد از آنها به زیر نگاه کنید.

تشخیص دوگانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمان اعتیاد، تأکید بر تشخیص دوگانه است. این توصیف زمانی است که سلامت روانی فرد بیشتر از مصرف مواد مخدر است. در حالی که تعریف تشخیص دوگانه زمانی است که فرد هر دو را داشته باشد اعتیاد و یک اختلال سلامت روان، درمان با تشخیص دوگانه را می توان تقریباً برای هر کسی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند اعمال کرد. استفاده از مواد مخدر یا الکل برای فرار از آسیب های گذشته یا خوددرمانی بیماری مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی بسیار رایج است. مهم نیست که آنها به چه چیزی معتاد هستند، حضور در یک مرکز توانبخشی تشخیص دوگانه یک رویکرد جامع برای بهبود اعتیاد ارائه می دهد.

توانبخشی در مکان های دیگر

گاهی اوقات وقتی فردی به مواد مخدر یا الکل معتاد است، تغییر محیط اطراف می تواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم به مراکز توانبخشی خارج از ایالت خود مراجعه می کنند. نه تنها مراکز توانبخشی در سراسر کشور وجود دارند که می توانند درمان های لازم را ارائه دهند، بلکه اغلب ایده خوبی است که از دیگران در زندگی خود که استفاده می کنند نیز دور شوید. به عنوان مثال، اگر در یک مکان شلوغ مانند کالیفرنیا یا نیویورک زندگی می کنید، سعی کنید به آن نگاه کنید گرجستان یا می سی سی پی در حال بازپروری است برای سرعت کمتر آرامش و آرامش را در جایی جدید بیابید و درمان خود را در محیطی دلپذیر و آرام با سرعت آهسته تر و حساسیت جدید شروع کنید.

توانبخشی تخصصی

همچنین مراکز ترک اعتیاد وجود دارد که در اعتیاد به مواد خاص تخصص دارند. اگر شما یا عزیزتان به هروئین معتاد هستید، تیمی که بتواند به آنها در ترک اعتیاد کمک کند ضروری است. سم زدایی برای هر دارو متفاوت است و می تواند بینش متخصصان پزشکی را که دارو، اعتیاد به آن و چیزهایی که فرد از سر می گذرانند را درک کنند، ارائه دهد. اعتیاد به قرص هایی مانند مسکن های مخدر با نسخه بسیار رایج است و باعث می شود که بازتوانی ها به طور خاص پاسخ دهند. ترک الکل می تواند خطرناک باشد، حتی در شدیدترین موارد کشنده باشد. هنگامی که شما یا شخصی که می شناسید به یک داروی خاص اعتیاد دارید، نگاهی به مراکز توانبخشی که در درمان این وابستگی تخصص دارند گزینه بسیار خوبی است.

توانبخشی های سرپایی

مرکز معمولی درمان اعتیاد یک توانبخشی بستری است که از فرد می‌خواهد در این مرکز بماند. این به طور معمول حدود یک ماه طول می کشد، به اندازه کافی برای پوشش سم زدایی و درمان اولیه، گروه درمانی و جلسات 12 مرحله ای. گزینه دیگر توانبخشی سرپایی است. در حالی که بسیاری از افرادی که به مواد مخدر یا الکل معتاد هستند از یک بستر بستری سود می برند، این برای همه امکان پذیر نیست. توانبخشی سرپایی به فرد این امکان را می دهد که هر روز وارد خانه شود اما در خانه بخوابد. پیگیری درمان بسیار مهم است، اما برای دریافت کمک های لازم لزوماً مجبور نیستید در مرکز توانبخشی بخوابید.

توانبخشی طولانی مدت

برعکس، توانبخشی طولانی مدت بستری نیز موجود است. این برای کسی است که برای دوری از مواد مخدر و الکل به کمک گسترده نیاز دارد. برخی افراد به طور داوطلبانه تا شش ماه در یک مرکز بستری طولانی مدت می مانند. هر کس متفاوت است. هر فردی به برنامه درمانی خاص و جامع خود نیاز دارد. امکانات توانبخشی طولانی مدت یک گزینه عالی برای هر کسی است که به کمک نیاز دارد.

توانبخشی لوکس

در نهایت، یک گزینه برای کسانی که پول زیادی برای خرج کردن دارند، توانبخشی لوکس است. در حالی که این تسهیلات معمولاً مشاغل انتفاعی هستند، اغلب برخی از بهترین متخصصان اعتیاد، روانشناسان و مشاوران را استخدام می کنند. آنها همچنین امکاناتی مانند یک محیط آرام، استخر، و اقدامات جامع مانند یوگا، درمان فردی، و درمان روانپزشکی را ارائه می دهند. وقتی پولی برای خرج کردن دارید و می‌خواهید بهترین درمان ممکن را داشته باشید، به برخی از گزینه‌های توانبخشی لوکس توجه کنید.

اعتیاد یک مهمانی نیست این باعث درد باورنکردنی برای میلیون ها نفر در ایالات متحده و فراتر از آن می شود. هنگامی که شما یا شخصی که می شناسید برای رفع وابستگی خود به مواد مخدر و الکل به کمک نیاز دارید، نگاهی به مراکز درمانی خاص ایده خوبی است. یافتن یک مرکز توانبخشی مناسب برای فرد به او کمک می کند تا از هر فرصتی برای شروع سفر بهبودی خود برخوردار باشد.

بیوگرافی نویسنده: رایان بیتلر نویسنده و روزنامه نگاری است که برای بسیاری از نشریات به اعتیاد و سلامت روان پرداخته است.