چگونه می توانید در مورد سلامتی خود فعال تر باشید


استفاده بهینه از هر روز مهم است. برای اطمینان از اینکه می توانید این کار را انجام دهید، باید در مورد سلامتی خود فعال باشید. وقتی فعال باشید، می توانید گام های درست و اقدام قاطعانه ای برای بهبود سلامت و رفاه خود بردارید. ایجاد تغییرات (حتی کوچکترها) ممکن است زمان ببرد. هر چه زودتر در مورد سلامتی خود آگاه تر و فعال تر شوید، احساس بهتری خواهید داشت.

در اینجا 5 راه وجود دارد که می توانید در مورد سلامتی خود فعال تر باشید

یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید

آنچه به بدن خود وارد می کنید مهم است. به راحتی می توانید بدن خود را با غذاهای ناسالم یا غذاهای بسیار فرآوری شده پر کنید که مصرف آن راحت و آسان است. با این حال، اغلب اوقات، این انتخاب های غذایی ضعیف به این معنی است که بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. هنگامی که یک رژیم غذایی سالم و متعادل می خورید، به بدن خود مواد مغذی و مواد مغذی لازم برای بهترین عملکرد را می دهید. شروع به نظارت بر آنچه می خورید کنید و حتی آن را یادداشت کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید که در کجا می توان تغییرات و بهبودها را ایجاد کرد.

هیدراته بمانید

بدن شما باید هیدراته بماند، زیرا در غیر این صورت، برای جبران کمبود خود، باید اضافه کار کند. هنگامی که هیدراتاسیون یک مسئله است، می توانید متوجه شوید که سایر مشکلات سلامت زمینه ای این شانس را دارند که بدن و سلامت کلی شما را تحت تأثیر قرار دهند. متعهد شدن به نوشیدن مقدار مشخصی آب در هر روز مهم است. اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است بخواهید یک بطری آبدار در دست داشته باشید که به شما کمک می کند مصرف خود را در طول روز حفظ و نظارت کنید.

چکاپ های منظم داشته باشید

شما می توانید با شرکت در معاینات منظم با پزشک یا سایر متخصصان پزشکی در مورد سلامت خود فعال باشید. معاینات منظم به شما این امکان را می دهد که مشکلات را در اسرع وقت شناسایی و شناسایی کنید. بررسی ها همچنین به شما این امکان را می دهد که در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید، قاطع تر و فعال تر باشید. به عنوان مثال، اگر مرد هستید، ممکن است متوجه شوید که یک بررسی منظم سلامت و تندرستی به شما امکان می دهد علائم اولیه زوال عقل را در مردان تشخیص دهید. یا ممکن است به شما اجازه دهد ضربان قلب خود را بررسی کنید. در هر صورت، معاینات منظم به شما این فرصت را می دهد تا آنچه را که در بدن شما اتفاق می افتد نظارت کنید و مسائل را قبل از اینکه جدی تر شوند، کشف کنید.

خواب و استراحت منظم داشته باشید

اگر خواب و استراحت منظم (یا کافی) نداشته باشید، متوجه خواهید شد که بدن شما سخت تر از آنچه نیاز دارد کار می کند. زمانی که مقدار منظمی استراحت و خواب داشته باشید، بدن شما بهتر می تواند خود را ترمیم کند و ممکن است سیستم ایمنی شما قوی تر شود. اگر مقدار منظمی نخوابید، متوجه خواهید شد که مستعد ابتلا به بیماری‌ها می‌شوید، ناگفته نماند که به احتمال زیاد به سراغ انتخاب‌های غذایی ضعیف و کافئین بیشتری برای کمک به عملکرد شما در طول روز خواهید رفت.

تاریخچه سلامت خانواده خود را بدانید

شما می توانید با آگاهی از سلامت خانواده خود چیزهای زیادی در مورد سلامت شخصی خود بیاموزید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید. هنگامی که از هر گونه شرایط یا بیماری از قبل موجود در خانواده خود آگاه هستید، سپس می توانید یک برنامه اقدام هدفمند برای نظارت و بهبود سلامت خود ایجاد کنید، و همچنین مراقب علائم بیماری باشید که به طور بالقوه ممکن است ایجاد شود. ارثی