آن فولن وایدر درباره سلامت قلب، سلامت از راه دور و موارد دیگر صحبت می کند



فوریه است ماه قلب آمریکا.

در سال 2016، مادر آن فولن وایدر بر اثر حمله قلبی درگذشت.

فولن وایدر می‌دانست که خانواده مادرش سابقه مشکلات قلبی دارند – عمویش در سن 40 سالگی دچار حمله قلبی کشنده شد – اما سلامت قلب مادرش از 20 سالگی تحت نظر بود. مادرش برای فشار خون بالا دارو مصرف می‌کرد و به نظر می‌رسید از سلامت کامل برخوردار بود. فولن وایدر گفت: «بنابراین حمله قلبی ناگهانی او شوک بزرگی بود.

از دست دادن مادرش باعث شد فولن وایدر با دقت بیشتری به سلامت قلب خود و سلامت کلی زنان نگاه کند. او اخیرا یکی از بنیانگذاران آلیاژ زنان سلامت است، یک شرکت بهداشت از راه دور که بر درمان های شخصی یائسگی تمرکز دارد.

از زمان مرگ مادرم آموخته‌ام که بیماری‌های قلبی عروقی قاتل شماره 1 زنان است، سکته‌های قلبی زنان مانند مردان نیست و از طریق آلیاژ، فواید پیشگیرانه بزرگ هورمون‌درمانی یائسگی را یاد گرفتم. و به طور خاص استروژن روی قلب وجود دارد.

بخوانید: علائم سکته قلبی در زنان >>

با سردبیر سابق این نشریه صحبت کردیم ماری کلر مجله و حامی سلامت زنان برای صحبت بیشتر در مورد سلامت قلب، شرکت جدید او و توصیه های بهداشتی بروک شیلدز.

این مصاحبه برای وضوح و طولانی بودن کمی ویرایش شده است.

زنان سالم: حمله قلبی مادرتان چه تأثیری بر دیدگاه شما از سلامت قلب خود داشت؟

آن فولن وایدر: غم و اندوه و شوک را کنار بگذاریم، این لحظه مهمتر از همه به من آموخت که هیچ کس روز دیگری را در این سیاره تضمین نمی کند. اولین کاری که انجام دادم این بود که برای معاینه کامل قلبم مستقیماً نزد یک متخصص قلب رفتم. من همچنین بسیار سخت کار می کردم، با استرس زیاد و سفرهای کاری دور از خانواده ام، و واقعاً باعث شد به این فکر کنم که می خواهم بقیه عمرم را چگونه زندگی کنم. و این زمانی بود که تصمیم گرفتم تغییری ایجاد کنم و واقعاً کاری انجام دهم که بر سلامت زنان و زندگی آنها تأثیر بگذارد.

چندی بعد، با هم بنیانگذارم، مونیکا مولنار، که در مأموریتی مشابه بود آشنا شدم و با هم Health Women’s Health را ایجاد کردیم.

زنان سالم: امروز چگونه از سلامت قلب خود مراقبت می کنید؟

آن فولن وایدر: سعی می کنم سالم غذا بخورم، به طور منظم ورزش کنم، 10 دقیقه در روز مدیتیشن کنم و به اندازه کافی بخوابم. من در هیچ یک از اینها کامل نیستم، اما اکنون در مورد آنها بسیار هوشیارتر هستم. با افزایش سن، مصرف الکل و کافئین را نیز کاهش داده ام. و سالانه قلبم را توسط متخصص قلب چک می کنم.

بخوانید: رژیم غذایی سالم برای قلب چیست؟ >>

زنان سالم: گفتی که مرگ مادرت به تو انگیزه داد که بخواهی روی سلامت زنان تاثیر بگذاری. آیا شرکت شما آلیاژ محصول این الهام است؟

آن فولن وایدر: آره! در آن زمان که مادرم فوت کرد، دخترم نیز با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می کرد. او اکنون خوب است، اما تجربه سیستم مراقبت های بهداشتی از هر دو طرف طیف سنی واقعاً باعث شد در مورد نحوه مراقبت از بدن زنان در این کشور مکث کنم. من قبلاً به عنوان ویراستار در دنیای مد و زیبایی به این موضوع فکر کرده بودم ماری کلرو مرگ مادرم باعث شد متوجه شوم که واقعاً می‌خواهم تفاوتی ایجاد کنم و از درون به زنان کمک کنم.

زنان سالم: یکی از مهمترین چیزهایی را که در مورد گزینه های درمانی یائسگی آموخته اید به ما بگویید.

آن فولن وایدر: نکته شماره 1 که من آموخته ام این است که ترس و اطلاعات نادرست به قیمت جان انسان ها تمام می شود. 20 سال پیش یک مطالعه غول پیکر انجام شد که به روشی بسیار هیجان انگیز این ایده را منتشر کرد که استروژن باعث سرطان سینه می شود و میلیون ها زن را از درمان ایمن و موثر برای علائم یائسگی ترساند.

این درمان – هورمون درمانی یائسگی – اکنون به عنوان درمان خط اول برای علائم یائسگی و پیشگیری از پوکی استخوان توصیه می شود.

نتایج این مطالعه و پوشش خبری پر سر و صدا برای سلامت زنان فاجعه بار بود. میلیون‌ها زن از آن زمان به بعد نه تنها از علائم تضعیف‌کننده یائسگی رنج می‌برند، بلکه اثرات پیشگیرانه احتمالی هورمون‌درمانی در برابر سرطان روده بزرگ، دیابت، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی – به عبارت دیگر، آفت‌های پیری را نیز از دست داده‌اند.

زنان سالم: اگر خیلی شخصی نباشد، چه علائمی از دوران پیش از یائسگی را تجربه می‌کردید که باعث شد گزینه‌های درمانی را بررسی کنید و چه درمان‌هایی برای شما مؤثر بوده است؟

آن فولن وایدر: همه ما در مورد علائم خود بسیار باز هستیم! عادی سازی مکالمه بخش بزرگی از ماموریت ما است و این که زنان بدانند تنها نیستند در واقع بخش بزرگی از شفا است.

من دچار نوسانات خلقی، خشم و اضطراب شدیدی بودم. همچنین هر روز صبح ساعت 4 صبح از خواب بیدار می شدم و نمی توانستم دوباره بخوابم. خوابم نمیبرد و وزنم بالا میرفت. وقتی شرکت را راه اندازی کردم، حتی نمی دانستم دوران یائسگی چیست، و قطعا نمی دانستم که هیچ یک از این علائم مربوط به بالا و پایین شدن هورمونی است که می تواند در هر زمانی در 10 سال منتهی به آخرین قاعدگی شما شروع شود.

من یک قرص ضدبارداری با دوز کم مصرف کردم و از اینکه متوجه شدم خلق و خوی من بهتر شده، بهتر می خوابم، انرژی بیشتری داشتم و در کل احساس بهتری داشتم، شگفت زده شدم. سپس توانستم تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنم که به سلامتی من کمک کرد: مصرف الکل و کافئین را به حداقل رساندم و شروع به ورزش منظم‌تر و خوردن آگاهانه‌تر کردم.

بخوانید: چرا کنترل هورمونی بارداری برای مراقبت های بهداشتی زنان بسیار مهم است >>

زنان سالم: شما در رسانه های اجتماعی در مورد نیاز به آموزش بیشتر در مورد یائسگی فعال هستید و پانل های مربوط به سلامت زنان را تعدیل می کنید. در این گفتگوها چه می شنوید که همچنان به شما الهام می بخشد در مورد پیشرفت در سلامت زنان؟

آن فولن وایدر: چیزی که من بیشتر الهام بخش می دانم شنیدن از زنانی است که زندگی آنها با دریافت درمان مناسب یائسگی تغییر کرده است. با وجود اینکه فکر می‌کردم این مکالمه آنقدر ضروری است که کارم را ترک کردم تا آن را شروع کنم، اما واقعاً نمی‌دانستم که مقیاس این رنج چقدر زیاد است.

من بسیار تشویق شده‌ام که ببینم زنان در حال حاضر خودشان این گفتگوها را شروع می‌کنند و از پزشکان خود در مورد هورمون‌ها می‌پرسند و من هیجان‌زده هستم که دامنه گفتگو در پنج سال گذشته به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. من معتقدم همه چیز در حال تغییر است.

اما این سیستم هنوز خراب است، انگیزه ها نادرست هستند و پزشکان بیش از حد کار می کنند و زمانی برای شروع تغییرات فرهنگی ندارند. این واقعاً بر عهده خود زنان خواهد بود که مراقبتی را که ما نیاز داریم بخواهیم. و من بسیار الهام گرفته ام که ببینم قدرت این تقاضا شروع به تحقق می کند.

زنان سالم: شما در طول حرفه خود با زنان شگفت انگیز زیادی مصاحبه کرده اید. چه کسی شگفت‌انگیزترین یا بهترین توصیه بهداشتی را به شما داد؟

آن فولن وایدر: کاش بیشتر در مورد سلامتی سوال می پرسیدم! من می گویم که وقتی بروک شیلدز شروع به بحث درباره افسردگی پس از زایمان خود در صحنه ملی کرد، زندگی من را تغییر داد و فکر می کنم در سال های اخیر تعداد افرادی با پلتفرم های بزرگ که شروع به پرداختن به مسائل مربوط به سلامت شخصی کرده اند بسیار مفید است.

این به زنان کمک می کند بدانند که تنها نیستند، و شروع به حذف لایه های شرم و ننگ پیرامون این موضوعات حساس اما حیاتی می کند. صحبت علنی در مورد این چیزها واقعاً زندگی را نجات می دهد.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب



Source link