زندگی شما چقدر فرآوری شده است؟


غذاهای فوق فرآوری شده چیست؟ آیا مکمل ها نیز می توانند فرآوری شوند؟ Healthista با کارشناسان صحبت می کند

یک نظرسنجی جدید از بیش از 2000 نفر توسط برند اخلاقی Viridian Nutrition نشان می‌دهد که زندگی فوق‌العاده فرآوری‌شده شیوه جدیدی از زندگی در بریتانیا است که از هر 10 نفر 8 نفر می‌گویند رژیم غذایی آنها از غذاهای فوق‌فرآوری‌شده (UPFs) تشکیل شده است.

UPF ها محصولاتی هستند که با دقت توسط صنایع غذایی برای حداکثر راحتی ساخته شده اند. به اقلام روزمره مانند غلات صبحانه، نان تجاری، تنقلات و روندهای جدیدتر مانند غذاهای وگان فکر کنید.

این غذاها سهولت را در اولویت قرار می‌دهند – آنها سریع می‌خرند، می‌پزند یا مصرف می‌کنند. آنها ممکن است در سینی های پلاستیکی، وان ها، کیسه ها، بسته ها یا جعبه های مقوایی عرضه شوند.

نگران کننده است که 3 از 5 نمی توانند یک UPF را از روی برچسب آن تشخیص دهند

این تحقیق همچنین این واقعیت را برجسته کرد که سه چهارم مردم فکر می‌کنند کمتر از خودشان مصرف می‌کنند و به طرز نگران‌کننده‌ای ۳ نفر از ۵ نفر نمی‌توانند UPF را از روی برچسب آن تشخیص دهند.

بر اساس گزارشی در مجله پزشکی بریتانیا، بیش از نیمی از رژیم غذایی بریتانیا از UPF ها تشکیل شده است. دامن زدن به این یک شکاف بزرگ در دانش است.

در واقع، بیش از نیمی از 2000 نفری که توسط Viridian Nutrition مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار داشتند که نمی‌دانند غذاهای روزمره مانند ژامبون، نان، نوشیدنی‌های میوه‌ای و سس‌های سالاد همگی فوق‌العاده فرآوری شده هستند.

در مورد غذاهایی که به عنوان “سالم” در نظر گرفته می شوند، سردرگمی بیشتری وجود دارد – 75 درصد از پاسخ دهندگان UPF هایی مانند ماست های با طعم میوه و بسیاری از گزینه های ناهار بسیار فرآوری شده را به عنوان فوق فرآوری شده درک نمی کردند.

فوق العاده-فرآوری شده-مکمل-و-غذا.jpg فوق العاده-فرآوری شده-مکمل-و-غذا.jpg

آیا مکمل ها نیز فوق پردازش می شوند؟

علاوه بر نامشخص بودن مواد تشکیل دهنده غذا، سردرگمی بیشتری در مورد آنچه در مکمل های ما وجود دارد، وجود دارد.

در واقع، 20 میلیون نفر در بریتانیا روزانه مکمل‌ها را مصرف می‌کنند و می‌توانند به حمایت از شکاف‌های تغذیه‌ای در رژیم‌های غذایی فوق‌العاده فرآوری‌شده افراد کمک کنند.

با این حال، به طرز شگفت‌آوری، اکثر مکمل‌های تجاری ساخته شده حاوی مواد نگهدارنده، چسب، چسب، پرکننده‌ها و سایر موادی هستند که برای بدن مفید نیستند – به عنوان مواد کمکی شناخته می‌شوند. اینها به مصرف فوق العاده فرآوری شده افراد می افزاید و بیش از نیمی از افراد مورد بررسی گفتند که هیچ ایده ای از مواد تشکیل دهنده مکمل هایشان ندارند.

به همین دلیل است که Viridian Nutrition یک «کمپین بدون آشغال» در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است که همراه با گزارش متخصصان Viridian Dejunk Your Life Report 2024 است که حاوی توصیه‌های دقیق از کارشناسان واجد شرایط است تا به خوانندگان کمک کند تا این سردرگمی را درک کنند.

20 میلیون نفر در بریتانیا روزانه مکمل مصرف می کنند

وقتی در مورد افزودنی‌های کلیدی سؤال می‌شود، از هر 10 نفر، 7 نفر مواد خاصی را نمی‌شناسند یا نمی‌دانند که خوب یا بد هستند. Viridian Dejunk your Life Report حاوی جزئیات 25 ماده جانبی رایج موجود در مکمل ها است.

دکتر کارول گرنجر، متخصص تغذیه و میکروبیولوژیست ثبت شده، می گوید: «همه مکمل ها یکسان ایجاد نمی شوند».

به برچسب‌های بیشتر مکمل‌ها نگاه کنید و فهرستی از موادی که انتظار ندارید، از مواد افزودنی گرفته تا چسب‌ها، روان‌کننده‌ها و چسب‌ها (بله، چسب‌ها!) را خواهید یافت.

بسیار مهم است که بدانید دقیقاً چه چیزی در مکمل‌های شما وجود دارد، زیرا بسیاری از این مواد هیچ فایده‌ای برای بدن ندارند، اما تولید را آسان‌تر می‌کنند، بنابراین تولید انبوه سریع‌تر، ارزان‌تر و آسان‌تر است.

شکل مکمل شما نیز مهم است، چه قرص، کپسول یا پودر باشد، بر نحوه جذب بدن شما تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، تعداد کمی از مردم می دانند که جذب مواد موجود در قرص ها برای بدن بسیار سخت تر از کپسول ها است.

«قرص‌ها همچنین به تولید بیشتر و مواد بیشتری برای پایدار کردن آنها نیاز دارند. فرآیند تولید آنها به این معنی است که آنها معمولاً به مواد شیمیایی، رنگ‌ها و سایر مواد مصنوعی نیاز دارند.

به برچسب اکثر مکمل ها نگاه کنید و لیستی از موادی که انتظارش را ندارید پیدا خواهید کرد

یکی از این مواد کمکی دی اکسید تیتانیوم است، یک ترکیب معمول استخراج شده که به قرص ها و کپسول ها رنگ یکنواخت می دهد. در رنگ سفید نیز استفاده می شود. دی اکسید تیتانیوم توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک سرطان زا طبقه بندی شده است و در ژانویه 2022، اتحادیه اروپا آن را به عنوان یک افزودنی غذایی ممنوع کرد. با این حال، در بریتانیا، هنوز در داروها، مکمل ها و بسیاری از مواد غذایی یافت می شود.

فوق پردازش-.jpg فوق پردازش-.jpg

Aimee Benbow متخصص تغذیه می گوید: مقامات اروپایی دیگر دی اکسید تیتانیوم را به دلیل اثر ژنوتوکسیک آن یک افزودنی غذایی ایمن نمی دانند، بنابراین از خود بپرسید که چرا این در مکمل های سالم شما وجود دارد.

«به برچسب‌های پشت مکمل‌های خود نگاه کنید و اگر این یا هر یک از مواد را در اینجا مشاهده کردید، قبل از انتخاب آن دو بار فکر کنید.»

خواندن برچسب بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی مصرف می‌کنید و چقدر سالم است – چه یک غذا باشد چه مکمل، مواد زیادی برای تغییر بافت، رنگ و طعم و همچنین حفظ آن استفاده می‌شود. طولانی تر

عمیق‌تر کن و هر چیزی را که نمی‌فهمی زیر سوال ببر. فروشگاه‌های بهداشتی مستقل مکان‌های خوبی برای خرید محصولات بهداشتی و مشاوره هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد No Junk یا دانلود Dejunk Your Life Report به این آدرس مراجعه کنید: viridian-nutrition.com/pages/no-junk

این مقاله را دوست دارید؟ در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا مقالات بیشتری مانند این را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید.





Source link