اثرات تغییر آب و هوا بر سلامتی: تهدید سلامتی ناشی از بیماری های منتقله از طریق ناقل


دو پشه، روی دیوار هچر سفید.

بیماری های منتقله از طریق ناقلین – بیماری هایی که می توانند توسط سایر موجودات زنده مانند پشه و کنه به انسان منتقل شوند – بیش از 17 درصد از کل بیماری های عفونی را تشکیل می دهند و سالانه باعث بیش از 700000 مرگ و میر در سطح جهان می شوند. آنها شامل ویروس نیل غربی، مالاریا، تب دنگی و تب زرد هستند.

همانطور که در گزارش اثرات تغییرات آب و هوایی (HECC) ما ذکر شد، خطرات سلامتی ناشی از پشه‌ها و کنه‌ها در بریتانیا، چه از گونه‌های تثبیت‌شده یا مهاجم، مستقیماً تحت تأثیر تغییرات آب و هوا و گرم شدن دما قرار دارند.

در UKHSA، تیم‌های اختصاصی ما از حشره‌شناسان پزشکی، هجوم گونه‌ها و بیماری‌های جدیدی را که می‌توانند به سلامت انسان آسیب برسانند، نظارت و ارزیابی می‌کنند و نقشی حیاتی در هماهنگی تلاش‌ها برای به حداقل رساندن تهدیدات ناقل در حال ظهور دارند.

در این پست وبلاگ، نگاهی به وضعیت فعلی بیماری‌های منتقله از طریق ناقل در بریتانیا، و همچنین کارهای حیاتی که توسط تیم متخصص حشره‌شناسی ما برای ارزیابی، درک و رسیدگی به تهدیدات سلامتی پشه‌ها و کنه‌ها انجام می‌شود، می‌اندازیم. .

ناقلین بیماری چیست؟

ناقل ها مانند کنه ها و پشه ها موجودات زنده ای هستند که می توانند پاتوژن های عفونی را بین انسان یا از حیوانات به انسان منتقل کنند. در انگلستان، به دلیل عواملی مانند رشد سفر و تجارت جهانی، تغییر کاربری زمین و تغییرات آب و هوایی، تهدید بیماری های منتقله از طریق ناقل در حال افزایش است.

پشه‌هایی که پتانسیل انتقال بیماری‌های عفونی را دارند می‌توانند از راه‌های مختلفی به سواحل ما راه یابند، مانند سوار شدن به ماشین‌ها و کامیون‌ها، عبور از مرز به بریتانیا. آنها همچنین ممکن است از طریق کانال های تجاری از طریق کالاهایی مانند تایرها که به صورت بین المللی حمل می شوند، حمل شوند.

به طور مشابه، کنه‌هایی که معمولاً در بریتانیا یافت نمی‌شوند، می‌توانند خود را به پرندگان مهاجر خانگی و گردشگران در جستجوی غذای خون بچسبانند و به بریتانیا وارد شوند.

با گرم شدن دما، گونه‌های کنه و پشه که در حال حاضر بومی بریتانیا نیستند، آب و هوای بریتانیا را قابل تحمل‌تر می‌دانند و بقا، تولیدمثل و ایجاد جمعیت محلی را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

UKHSA در مورد بیماری منتقله از طریق ناقل چه می کند؟

تیم حشره شناسی پزشکی و محیط زیست زئونوز ما (MEZE) خطر ظهور کنه ها، پشه ها و سایر بندپایان را که می توانند باکتری ها، ویروس ها و انگل ها را حمل و انتقال دهند، ارزیابی می کنند. بخش مهمی از وظایف آنها مشاوره به دولت در مورد خطر ابتلا به سلامت عمومی ناشی از بیماری های ناقل در بریتانیا است.

حشره شناسان ما همچنین با مقامات محلی برای نظارت و مدیریت خطرات، و ایجاد استراتژی هایی برای به حداقل رساندن فرصت برای گونه های مهاجم در شهرها و حومه ما همکاری می کنند.

دانشمندی که در زیر میکروسکوپ به کنه ها نگاه می کند.

پشه ها: کجا در بریتانیا یافت می شوند؟

مکان های زیر دارای جمعیت پشه فعال هستند:

باتلاق های ساحلی جنوب شرقی انگلستان

باتلاق‌های کنت شمالی که با تالاب‌ها، حجم‌های آبی و زیستگاه‌های باتلاقی مشخص می‌شوند، یک مکان ایده‌آل برای پرورش پشه‌ها هستند و دهه‌ها، اگر نگوییم قرن‌ها، بوده‌اند.

در این مرداب‌ها و در سایت‌های مشابه در سراسر کشور، تیم‌های ما در دهه گذشته با استفاده از طیف وسیعی از تله‌های پشه و غوطه‌ور شدن لاروها در منابع آبی، نظارت انجام داده‌اند تا حضور یا عدم حضور یک گونه به صورت محلی، فصلی بودن آن‌ها و جمع‌آوری را ارزیابی کنند. نمونه برای تجزیه و تحلیل ویروسی

دانشمندی در حال بررسی آب مرداب برای لارو پشه است.

اطمینان از آگاهی و آمادگی ما برای بیماری هایی مانند خطر ویروس نیل غربی (WNV) مستلزم انجام این نوع نظارت برای پشه ها در بخش های کلیدی سال برای شناسایی حضور گونه های کلیدی پشه به عنوان ناقل خطر بیماری در آینده است.

یک پشه متواضعگونه‌ای از پشه و ناقل اولیه WNV در کشورهایی که این بیماری شایع است، شناخته شده است که در باتلاق‌های کنت شمالی و سایر باتلاق‌های ساحلی در جنوب شرقی انگلستان در آینده می‌توانند یکی از این خطرات بیماری باشند. در حال حاضر WNV هنوز در این مناطق جای پای خود را باز نکرده است، اما در سال های اخیر مناطقی از اروپا، از جمله فرانسه، چندین بار شیوع بیماری را در ماه های تابستان و اوایل پاییز تجربه کرده اند.

حشره شناسان برای یافتن لارو پشه غوطه ور می شوند.

ایستگاه های خدمات بزرگراه

مراکز حمل و نقل، مانند ایستگاه‌های خدمات بزرگراه‌ها و ایستگاه‌های کامیون، مکان‌هایی ایده‌آل هستند که در آن‌ها می‌توان داده‌های عمیقی در مورد شناسایی گونه‌های پشه مهاجم وارد کشور در کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه جمع‌آوری کرد.

اگر کالاهای وارداتی یا وسایل نقلیه حامل پشه به بریتانیا برسند، می توانند جمعیت محلی ایجاد کنند. ایستگاه‌های خدمات بزرگراه‌ها، که شواهدی از تخم‌ها یا لاروها را نشان می‌دهند، می‌توانند اولین نشانه جمعیت بالقوه مستقر در بریتانیا باشند.

بنابراین نظارت بر اینکه آیا وسایل نقلیه پشه‌های مهاجم را به این نوع از مراکز حمل و نقل وارد می‌کنند یا خیر، مهم است، زیرا می‌توانیم آنها را قبل از انتشار گسترده‌تر شناسایی و ریشه‌کن کنیم.

رایج ترین گونه پشه که در بریتانیا یافت می شود، کولکس پیپینس، در بقا در مناطق شهری و برون شهری – پرورش در انواع منابع آب از جمله ظروف مصنوعی و آب راکد مهارت دارد.

با همکاری مقامات محلی، تله‌های پشه که گونه‌های مهاجم را هدف قرار می‌دهند، در مکان‌های پرخطر در سراسر انگلستان اجرا می‌شوند. عدم کنترل عواقب عدم کنترل این گونه ها می تواند منجر به ایجاد این ناقل مهاجم و در نتیجه پتانسیل ابتلا به بیماری های جدیدی شود که در بریتانیا ندیده ایم.

با هماهنگی تیم‌های ما، مقامات محلی و جوامع تشویق می‌شوند تا در این موارد وارد عمل شوند و منابع آب راکد و راکد مانند ناودان‌ها و زهکش‌های مسدود شده را پاکسازی کنند و از وجود آب باران در زباله، برزنت، سطل‌های باز، سطل‌ها و اقلام دور ریخته شده اطمینان حاصل کنند. پاک می شوند یا به گونه ای چیده می شوند که تخلیه شوند.

هنگامی که سیستم‌های نظارتی یک گونه مهاجم را شناسایی می‌کنند، مداخلات تهاجمی برای ریشه‌کن کردن هرگونه تهدید سلامتی انجام می‌شود. این تلاش‌ها برای کنترل پشه‌ها ممکن است شامل کاهش مکان‌های تولید مثل پشه، استفاده از حشره‌کش‌ها، و ترویج اقدامات محافظتی شخصی مانند پوشیدن لباس‌های آستین بلند، استفاده از مواد دافع پشه برای عموم مردم و هشدار دادن به مراکز بهداشتی محلی در مورد علائم بیماری باشد.

کنه ها

کنه ها در بسیاری از محیط های بیرونی مختلف زندگی می کنند، اما آنها به ویژه در مناطق چمنزار و جنگلی رایج هستند. برای درک بهتر تهدیدی که آنها برای سلامت عمومی ایجاد می کنند، تیم ما در حال مطالعه جمعیت کنه ها در چندین مکان است، از جمله:

سایت های جنگلی

بریتانیا بیش از 20 گونه کنه ثبت شده دارد و تیم های ما نمونه برداری کنه را در تعدادی از سایت ها در سراسر کشور انجام می دهند تا تنوع گونه های محلی، الگوهای توزیع، ترجیحات میزبان، عوامل تعیین کننده فراوانی جمعیت و وجود پاتوژن های منتقله از ناقل را بررسی کنند. در جمعیت های محلی

کسب اطلاعات بیشتر درباره جمعیت کنه‌های محلی ما به تیم‌های ما و مقامات محلی کمک می‌کند تا استراتژی‌هایی را برای کاهش خطرات مرتبط با بیماری‌های منتقله از کنه، درک مشخصات بیماری کنه‌های محلی و مدیریت احتمالی مواجهه انسان با جمعیت کنه‌ها ایجاد کنند.

بقای گونه‌های فعلی ما و گونه‌هایی که به طور بالقوه مهاجم به بریتانیا هستند، توسط ریزاقلیم، زیستگاه و میزبان‌های موجود تعیین می‌شود که همگی می‌توانند تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گیرند. این عوامل همچنین می‌توانند موارد بیماری‌هایی مانند آنسفالیت منتقله از کنه و بابزیوز را که در انسان‌ها در بریتانیا نادر هستند، اما در سایر نقاط اروپا رایج هستند، افزایش دهند.

از طریق فرآیندی به نام پرچم‌گذاری، که در آن یک ورقه پارچه از میان کنه‌های علف‌گیر که در جستجوی خون هستند کشیده می‌شود، تیم‌های ما نمونه‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند تا برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه برگردانند.

از طریق کسب اطلاعات بیشتر در مورد توزیع و فراوانی کنه ها در این مناطق، می توانیم با مقامات محلی همکاری کنیم تا اقدامات کنترلی و آگاهی از کنه ها را بهتر انجام دهیم که خطر ابتلا به بیماری های منتقله از طریق کنه را کاهش می دهد.

نظارت تیک

ارزیابی خطر کنه‌ها برای سلامت عمومی بریتانیا از طریق طرح‌های نظارت ملی در توانایی تیم برای هماهنگ کردن تحقیقاتی که به محرک‌های بوم‌شناختی پاتوژن‌هایی که باعث گسترش بیماری‌هایی مانند بیماری لایم یا آنسفالیت منتقله از کنه می‌شوند، می‌پردازد. از طریق نظارت پیشرفته، آزمایشگاه پاتوژن‌های نادر و وارداتی ما (RIPL) داده‌هایی را در مورد موارد مثبت اخیر لایم جمع‌آوری می‌کند و به بررسی مکان و زمان ابتلای فرد به عفونت می‌پردازد.

در ماه های آوریل، مه و ژوئن، تیم MEZE موارد ارسالی را برای طرح نظارت بر کنه دریافت می کند و هزاران نمونه را از مردم، دامپزشکان، جراحی های عمومی و موسسات خیریه حیات وحش دریافت می کند. این ارسال‌ها داده‌های ارزشمندی در مورد توزیع و فعالیت کنه‌ها در سراسر کشور ارائه می‌دهند.

این ارسال‌ها در ژوئن به اوج خود می‌رسند، در اوج فصل کنه، زمانی که آب‌وهوا مطلوب‌تر است و به تیم احساس واقعی در مورد تغییرات فصلی می‌دهد – توانایی ما را برای شناسایی هر گونه مهاجم، به‌روزرسانی ارزیابی‌های خطر در مورد شیوع، و آماده‌سازی پاسخ‌هایی مانند مدیریت زیستگاه یا نظارت هدفمند انسان یا حیوان.

کنه در یک لوله پلاستیکی،

پورتون داون

در آزمایشگاه پورتون ما، تیم با کنه‌ها و پشه‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند، یا کنه‌هایی که از طریق طرح‌های نظارتی ارسال شده‌اند، زیر میکروسکوپ از نزدیک و شخصی آشنا می‌شوند.

در اینجا تیم این گونه را تایید می کند، جایی که آنها از نظر مراحل مختلف چرخه زندگی خود در آن قرار دارند و به دنبال گونه هایی می گردند که بومی بریتانیا نیستند.

مجموعه داده‌های ترکیبی برای کنه‌ها از سال 2005 جمع‌آوری شده‌اند و بهترین ارزیابی را از جایی که کنه‌ها باعث گاز گرفتن انسان و حیوان در بریتانیا می‌شوند را ارائه می‌دهند. این اطلاعات به ما این امکان را داده است که تغییرات را در طول نزدیک به دو دهه ترسیم کنیم.

از طریق مطالعه چرخه زندگی و رشد کنه‌ها و پشه‌ها در رابطه با آب و هوا و آب و هوا، تیم MEZE می‌تواند با مدل‌سازان برای ایجاد پیش‌بینی سناریوهایی برای تغییرات فصلی احتمالی در جمعیت کنه‌ها و پشه‌ها همکاری کند. این مطالعات به درک اینکه چه زمانی ممکن است تغییر در الگوهای اصلاح نژاد و تغذیه رخ دهد، افزایش احتمالی بروز بیماری‌هایی مانند بیماری لایم و تخمین تغییرات در توزیع جغرافیایی کمک می‌کند.

دانشمندی در آزمایشگاهی که در زیر میکروسکوپ به نمونه‌های کنه نگاه می‌کند.

تاثیر تغییرات آب و هوایی

گزارش HECC شواهد قابل توجه و رو به رشدی از اثرات تغییرات آب و هوا بر سلامت در بریتانیا را نشان می دهد.

تأثیری که تغییر اقلیم می تواند بر بیماری های ناقل و جامعه ما داشته باشد، اگر اقدام قاطعانه انجام ندهیم، می تواند تأثیرات عمده ای بر سلامت جسمی و روانی داشته باشد.

در نظر گرفتن و نظارت بر تأثیر آب و هوا و سایر تغییرات محیطی در رابطه با بیماری‌های ناقل از طریق سیستم‌های نظارتی ما برای توانایی کشورهای ما برای محافظت از نسل‌های آینده در برابر تهدید فزاینده بیماری‌هایی مانند آنسفالیت منتقله از کنه یا چیکونگونیا از پشه‌های مهاجم حیاتی است. .



Source link