بازگشت به مدرسه – 5 کاری که برای کمک به مدیریت بیماری زمستانی باید انجام دهید


گروهی از بچه‌های مدرسه‌ای که در خیابانی خیس راه می‌روند، کت‌های زمستانی و کوله‌پشتی به تن دارند.

هنگامی که دانش آموزان شروع به بازگشت به مدرسه می کنند، مهم است که از بیماری های زمستانی که در حال حاضر در حال شیوع هستند و بهترین راه ها برای محافظت از فرزند خود و دیگران آگاه باشید. در این وبلاگ، ما برخی از اقدامات ساده ای را که والدین کودکان در سن مدرسه می توانند برای محافظت از خانواده و اطرافیان خود انجام دهند، بیان می کنیم.

وضعیت فعلی چگونه است؟

ما شاهد سطوح بالایی از آنفولانزا و COVID-19 هستیم که احتمالاً در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت. ما همچنان شاهد تعداد بالایی از مخملک هستیم که توسط باکتری استرپتوکوک گروه A ایجاد می شود. اطلاعات بیشتر در مورد استرپ A را می توانید در اینجا بخوانید. در مورد علائم مخملک اینجا بیشتر بخوانید.

کارهایی وجود دارد که همه ما می توانیم برای جلوگیری از گسترش عفونت ها انجام دهیم. آموزش انجام این کارها به جوانان به آنها کمک می کند تا خوب بمانند و از دیگران محافظت کنند.

1- در هنگام ناخوشی در خانه بمانید

دانستن اینکه چه زمانی کودک شما باید از مدرسه یا مهد کودک در خانه بماند در صورتی که وضعیت ضعیفی دارد می تواند به کاهش سرعت شیوع بسیاری از بیماری های زمستانی کمک کند.

  • اگر کودک شما خوب نیست و تب دارد، باید از مدرسه یا مهد کودک در خانه بمانند تا زمانی که احساس بهتری پیدا کند و تب برطرف شود.
  • اگر کودک شما اسهال و/یا استفراغ دارد، باید حداقل 48 ساعت پس از برطرف شدن علائمش از مدرسه یا مهد کودک دور بماند.

بزرگسالان نیز باید در صورت ناخوشی در خانه بمانند.

کودکانی که دارای آبریزش بینی، گلودرد، یا سرفه خفیف هستند و در غیر این صورت خوب هستند و دمای بالایی ندارند، می‌توانند به آموزش یا مراقبت از کودک خود ادامه دهند.

2 – بهداشت دست

شستن دست ها یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از انتشار میکروب ها است.

شستن مرتب دست ها با آب گرم و صابون به مدت 20 ثانیه یا استفاده از ضدعفونی کننده دست در هنگام بیرون رفتن می تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا خوب بمانید و میکروب ها را منتقل نکنید.

3 – ابتلا به سرفه و عطسه

استفاده از دستمال کاغذی برای تشخیص سرفه و عطسه و سپس بستن آن قبل از شستن دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی‌کننده می‌تواند به جلوگیری از گسترش عفونت کمک کند.

آموزش این عادت به کودکان و تهیه دستمال کاغذی به آنها کمک می کند تا در هنگام ناخوشی، میکروب ها را منتقل نکنند. منابع باگ الکترونیکی ما برای سالهای اولیه می تواند به شما کمک کند تا به کودک خود توضیح دهید که عادات بهداشتی خوب چیست، چگونه می تواند آنها را تمرین کند و چرا اهمیت دارد.

4- واکسن بزنید

واکسن آنفولانزا هنوز برای همه گروه های سنی واجد شرایط موجود است و بهترین محافظت در برابر ویروس است.

ما شاهد جذب خوبی در گروه های سنی بزرگتر بوده ایم، اما واکسیناسیون در بین کودکان کم سن باقی مانده است. آنفولانزا می تواند بسیار ناخوشایند باشد و در برخی موارد می تواند منجر به بیماری جدی تری شود.

واکسینه کردن کودک شما از او و دیگرانی که با آنها در تماس هستند محافظت می کند. به کودکان واکسن اسپری بینی سریع و بدون درد ارائه می شود.

کودکان واجد شرایط عبارتند از:

  • کودکان 2 و 3 ساله در 31 اوت 2022
  • همه بچه های دبستانی
  • برخی از کودکان دبیرستانی
  • کودکان 2 تا 17 ساله با مشکلات سلامتی طولانی مدت

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد واکسیناسیون فرزندتان در برابر آنفولانزا بیابید.

برای بزرگسالان، هر دو واکسن آنفولانزا و کووید-19 همچنان در دسترس هستند. می توانید در وب سایت NHS UK در مورد افرادی که واجد شرایط هستند مطالعه کنید.

5- از منابع NHS برای اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های زمستانی استفاده کنید

اکثر بیماری های زمستانی را می توان در خانه مدیریت کرد و NHS انگلستان اطلاعات زیادی در اختیار والدین دارد:

منابع آموزشی برای جلوگیری از انتشار میکروب ها

برای معلمان و کسانی که در محیط های آموزشی کار می کنند، منبع E-Bug ما منابع رایگان زیادی برای آموزش کودکان در مورد جلوگیری از گسترش عفونت دارد. این شامل طرح های درسی در مورد موضوعاتی مانند بهداشت دست و چگونگی سرفه و عطسه باعث گسترش بیماری می شود.