برخی از مشکلات یخچال که می توان بدون نیاز به تماس با متخصصان حل کرد


گاهی اوقات ممکن است یخچال شما آنطور که انتظار دارید محیط را خنک نکند، یا فریزر شما به درستی کار نکند، در این مواقع باید هر چه سریع تر به این مشکلات رسیدگی کنید.

اگر چه عیب‌ یابی یخچال گاهی اوقات می‌تواند کمی سخت به نظر برسد، اما اغلب اوقات، بدون نیاز به تماس با افراد حرفه‌ای می‌توان این مشکلات را حل کرد.  در ادامه با پنج مورد از رایج ترین مشکلات یخچال ها آشنا می شوید.

برخی از مشکلات یخچال که می توان بدون نیاز به تماس با متخصصان حل کرد
برخی از مشکلات یخچال که می توان بدون نیاز به تماس با متخصصان حل کرد

یخچال خنک نمی شود

اگر کمپرسور یخچال شما کار می کند اما داخل آن خنک نمی شود، احتمالاً مشکل از کویل های اواپراتور یخچال باشد . اگر آن ها را به طور منظم تمیز نکنید، می توانند یخ را روی هم جمع کنند و در نتیجه یک توده یخی ایجاد کنند . گرفتگی کویل ها می تواند در خنک ماندن یخچال اختلال ایجاد کند. اگر کویل ها یخ زده باشند، باید آنها را یخ زدایی کنید تا یخچال شما بتواند دوباره کار کند.

کویل های اواپراتور معمولاً در پشت یخچال قرار دارند. بسته به مدل یخچال خود، ممکن است لازم باشد قبل از جدا کردن پنل آن را باز کنید یا گیره های آن را جدا کنید .

پس از برداشتن پنل، باید بتوانید تشخیص دهید که کویل ها با یخ پوشانده شده اند یا خیر.

برای یخ زدایی آنها، یخچال را از برق بکشید و تعدادی حوله در اطراف آن قرار دهید . اجازه دهید یخچال تا حدود 24 ساعت خاموش بماند . سپس، کویل ها را بررسی کنید. اگر به نظر می رسد یخ ها آب شده اند، پنل را دوباره وصل کرده و یخچال را راه اندازی کنید.

نشت آب از یخچال

یکی دیگر از مشکلات رایج یخچال ها نشتی آب است. در حالی که نشتی  یخچال می‌تواند برای افرادی که در آشپزخانه حضور دارند خطرناک باشد، می‌تواند به کف آشپزخانه شما نیز آسیب برساند.

خوشبختانه، برای برطرف کردن نشتی یخچال معمولاً راه حل های سریع و آسانی وجود دارد و نیازی نیست با متخصص تماس بگیرید.

علت اصلی نشتی یخچال، گرفتگی مجاری یخ زدایی است. اگرچه بسته به نوع و مدل یخچال شما متفاوت است، تخلیه یخ زدایی تقریبا همیشه در زیر کویل های اواپراتور در پشت یخچال قرار دارد. غذا، کثیفی و سایر زباله‌ها می‌توانند خروجی مسیر یخ‌زدایی را مسدود کنند که منجر به تجمع یخ و آب می‌شود که در نهایت  باعث ایجاد نشتی می شوند.

برای رفع گرفتگی مجاری مذکور، سعی کنید آن را با آب گرم و صابون بشویید و سپس از یک ابزار بلند یا پاک کننده لوله برای رفع گرفتگی استفاده کنید. اگر این کار جوابگو نبود، ممکن است مجبور شوید شلنگ تخلیه پشت یخچال را که به لوله تخلیه متصل است جدا کنید تا منبع گرفتگی را پیدا کنید.

آب از آبسردکن یخچال خارج نمی شود

توانایی ارسال مستقیم آب سرد و فیلتر شده به لیوان مورد نظر شما یکی از امکانات بزرگ یخچال های مدرن است.

اگر آب سردکن از کار افتاده است، احتمالا مشکل از لوله تامین آب است. اگر یخچال شما طوری تنظیم شده است که فضا را خیلی سرد کند، ممکن است باعث یخ زدن لوله ای شود که منبع آب شما را به در وصل می کند.

برای رفع آن، یخچال خود را خاموش کنید تا یخ روی لوله کاملاً آب شود. همچنین  محتویات آن را به یک جای خنک منتقل کنید. قبل از روشن کردن مجدد ، اجازه دهید یخ ها کاملاً آب شوند. پس از ذوب شدن یخ ها، به سادگی یخچال خود را دوباره بارگیری کنید و آن را روشن کنید، مطمئن شوید که دمای ان بین 0 تا 10 درجه فارنهایت ( 17- و 12- درجه سانتیگراد) تنظیم شده است.

از کار افتادن یخ ساز

وقتی که یخ‌ساز یخچال از کار می‌افتد، معمولاً یک راه حل بسیار ساده برای آن وجود دارد.  یخ سازها اغلب ساختار های پیچیده ای ندارند و ممکن است بتوانید قبل از تماس با متخصصان، خودتان آن را تعمیر کنید.

مسدود شدن مسیر یخ اولین دلیلی است که باعث از کار افتادن یخ ساز می شود  . اگر دستگاه یخ‌ ساز صدا ایجاد می‌کند، اما یخ بیرون نمی‌آید، احتمالاً یکی از کانال های آن مسدود شده است.

کانال یخ را بررسی کنید . یک قاشق چوبی بردارید و هر انباشته یخی بزرگی که  می بینید را بشکنید. سپس، یک لیوان یا پارچ بزرگ را با آب گرم پر کنید و در داخل آن بریزید، سپس آن را با یک حوله تمیز کنید.

صداهای بلندی که از یخچال شما ایجاد می شوند می توانند نگران کننده باشد، اما چگونه می توان متوجه شد که آنها نشان دهنده یک مشکل جدی هستند؟ ما در مورد صدای ثابت کمپرسور یخچال در هنگام کار کردن صحبت نمی کنیم , این موضوع کاملاً طبیعی و قابل انتظار است.

اگر صدای جیرجیر را در پایین یخچال خود می شنوید، ممکن است این صدا نشان دهنده مشکلی در فن یخچال شما باشد. در صورت عدم بررسی، این امر در نهایت می تواند باعث از کار افتادن کامل فریزر شما شود.

می توانید با باز کردن پنل داخلی در پشت فریزر به فن دسترسی پیدا کنید، ممکن است بسته به نوع و مدل یخچال شما به پیچ گوشتی نیز احتیاج داشته باشید. پس از باز کردن ان، تیغه را بررسی کنید.

اگر حرکت ان روان نیست، یا نشانه هایی از خوردگی یا آسیب دیدگی  وجود دارد، ممکن است لازم باشد فن را به طور کامل تعویض کنید.

اگر صدای تق تق بلندی را می شنوید , ممکن است نشان دهنده مشکل در فن کندانسور باشد. با گذشت زمان، فن‌های کندانسور ممکن است با پرز، گرد و غبار و سایر زباله‌ها مسدود شوند و جریان هوا را محدود کرده و صدای تق تق بلندی را ایجاد کنند.

یخچال را از منبع برق جدا کرده و پنل نازک پشت دستگاه را بردارید. از یک برس یا پارچه برای تمیز کردن فن استفاده کنید، سپس پوشش ان را دوباره روی آن قرار دهید.

نشانه های مشکلات جدی تر

اغلب، مشکلات یخچال را می توان بدون نیاز به تماس با متخصصان حل کرد. با این حال، چند موقعیت وجود دارد که نشان دهنده مسائل جدی تری است.

یخچال کار نمی کند، اما فریزر کار می کند

اگر یخچال شما خنک نمی شود، اما فریزر شما سرد می ماند، ممکن است فن اواپراتور خراب شده باشد. این فن است که هوای سرد را از کویل ها به یخچال می رساند. در صورت وجود چنین مشکلی فن اواپراتور باید توسط تکنسین لوازم خانگی تعویض شود.

فریزر کار نمی کند، اما یخچال کار می کند

این مشکل معمولاً به دلیل کمبود مایع خنک کننده (فریون) ایجاد می شود، بنابراین به فریزر اجازه نمی دهد هوای سرد کافی برای تامین هوای یخ زده ایجاد کند.

اگرچه فریون یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد است، اما استنشاق آن برای بدن مضر است. بنابراین، اگر نیاز به افزودن فریون یا خنک کننده دیگری به یخچال خود دارید، برای این کار به یک متخصص نیاز دارید.

عیب‌یابی خرابی‌های یخچال ممکن است دشوار به نظر برسد، اما حقیقت این است که اغلب اوقات یک فرآیند کاملاً ساده است. با شانس (و کمی دانش)، یخچال شما باید در کوتاه ترین زمان به کار بازگردد.

سامان سرویس ، تعمیرگاه تخصصی لوازم خانگی در مشهد

گران بودن لوازم خانگی ، دلیل کافی برای استفاده صحیح و مراقبت از آنهاست. با اینحال به مرور ، این وسایل دچار فرسایش و خرابی می شوند و سپردن تعمیر آنها به تعمیرگاه مجرب و مجاز ، موجب صرفه جویی در هزینه نگهداری و افزایش طول عمرشان می شود.

نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در مشهد ، نمایندگی تعمیر یخچال بوش در مشهد ، نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در مشهد و تعمیر انواع یخچال های ایرانی و خارجی از خدمات سامان سرویس است .

این مرکز بیش از 3 دهه در زمینه تعمیر یخچال فعالیت داشته و در زمانی کوتاه نسبت به  سرویس و تعمیر یخچال در منزل اقدام می کند.
۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com