بررسی اخیر رابطه بالقوه بین آلرژی غذایی و میکروبیوم روده را بررسی می کند


بر اساس تحقیقات اخیر، بروز پاتولوژی های مرتبط با پاسخ آلرژیک در حال افزایش است. شواهد نشان می دهد که ارتباط بالقوه ای بین یکپارچگی میکروبی روده و بیماری های آلرژیک وجود دارد. این ممکن است به دلیل نقش میکروبیوم دستگاه گوارش در توسعه و عملکرد سیستم ایمنی باشد. مقاله مروری اخیر توسط Chernikova و همکارانش ارتباط بین آلرژی غذایی و میکروبیوم روده را بررسی کرده است.

پاسخ بدن به آلرژن ها فرآیند پیچیده ای است که شامل مسیرهای ایمنی و التهابی است. اغلب به صورت شرایطی مانند رینیت آلرژیک، درماتیت آتوپیک و آلرژی غذایی ظاهر می شود و تخمین زده می شود که بیش از 20٪ از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار دهد. شواهد نشان می دهد که میکروبیوم روده ممکن است برای تعدیل آلرژی غذایی حیاتی باشد.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که موش‌های بدون میکروب به تحمل آلرژن غذایی دست پیدا نکردند. این نشان می دهد که میکروبیوتای روده نقش کلیدی در پاسخ ایمنی بدن به آلرژن های غذایی ایفا می کند. Chernikova و همکارانش فرض می کنند که این ممکن است به دلیل تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAs)، مانند بوتیرات و القای سلول های T تنظیمی و تولید اینترلوکین (IL)-22 باشد. افزایش تولید IL-22 ممکن است به بهبود نفوذپذیری اپیتلیال کمک کند.

پروپیونات SCFAs به گیرنده GPR41 جفت شده با پروتئین G متصل می شود که به حمایت از پیش سازهای سلولی ارائه دهنده آنتی ژن در اپیتلیوم کولون کمک می کند. یکی دیگر از گیرنده های اتصال SCFA، GPR43، در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که به تمایز سلول های T تنظیمی کمک می کند. در مدل‌های حذفی GPR32، محققان سطوح بالاتری از حساسیت غذایی را مشاهده کردند. مطالعات بالینی همچنین بروز علائم آلرژیک را با سطوح پایین SCFAs در دوران کودکی مرتبط کرده است.

آزمایش‌های بالینی پتانسیل درمان‌های میکروبیوم را برای حمایت از پاسخ بدن به واکنش‌های آلرژیک بررسی کرده‌اند. برخی از مطالعات نشان می دهد که وجود بیفیدوباکتریوم لانگوم و قطعی Prevotella گونه ها در دوران بارداری با پیشگیری بالقوه از ویژگی های خاص مرتبط با ایجاد آلرژی های غذایی در دوران کودکی مرتبط هستند. تجویز پروبیوتیک ها مانند لاکتوباسیلوس راموسوسدر برخی از مطالعات نوزادان، با سطح بالاتری از تحمل آلرژی زا به شیر گاو غیر ایمونوگلوبولین E مرتبط است. بهبودی در کولیک و علائم مربوط به آلرژی های پوستی یا غذایی در کودکان پس از تجویز مشاهده شد لاکتوباسیلوس رویتر. در جمعیت های بالغ، کاهش شدت اگزما پس از تجویز برخی از سویه های پروبیوتیک مشاهده شده است.

تحقیقات بیشتری، به ویژه در محیط بالینی، با جمعیت های درمانی بزرگتر و ملاحظات میکروبیوم متنوع تر مورد نیاز است. با این حال، تحقیقات ارتباط بین سلامت میکروبی روده و پاسخ سالم به برخی آلرژن ها را نشان می دهد. شواهد همچنین نشان می دهد که برخی از درمان های میکروبیومی ممکن است به حمایت از جنبه های سلامت ایمنی کمک کند.

توسط Colleen Ambrose، ND، MAT