ربات های RPA چیست؟ استفاده از RPA برای افزایش سودآوری


ربات های RPA چیست؟ استفاده از RPA برای افزایش سودآوری

عکس پروفایل برایان کافرتی
برایان کافرتی

توسط برایان کافرتی، معاون توسعه RPA، تبرا.

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) یک فناوری نرم افزاری است که از “ربات ها” برای جایگزینی وظایف و فرآیندهای تکراری مبتنی بر قانون استفاده می کند. در زندگی روزمره، افراد هر زمان که به تکمیل خودکار فرم ها، پرداخت های کارت اعتباری، منوهای مرکز تماس یا اتوماسیون بانکی تکیه می کنند، از فناوری RPA استفاده می کنند.

در حالی که روند هایپر اتوماسیون در بیشتر صنایع ریشه دوانده است، ربات ها تازه شروع به جذب در شیوه های پزشکی کرده اند. تمرین متوسط ​​بسیاری از وظایف اداری زمان‌بر و تکراری را انجام می‌دهد که نیاز به حجم زیادی از داده‌ها برای جمع‌آوری، طبقه‌بندی، خلاصه‌سازی و گزارش دارد. با این حال، این وظایف به دانش تخصصی نیاز ندارند. RPA می‌تواند اتوماسیون وظایف را در سراسر سازمان، از وظایف دفتر جلو گرفته تا فرآیندهای عملیاتی تا تعامل با بیمار و پرداخت صورت‌حساب، ارائه دهد. علاوه بر این، به حداقل رساندن فرآیندهای دستی می تواند نرخ خطا را کاهش دهد که باعث هزینه و زمان می شود.

مشتریان ما و پذیرندگان اولیه RPA گزارش می دهند که طی سه تا شش ماه اول اجرا، شاهد بهبود 50 درصدی در کارایی عملیاتی، 200 درصدی در سرعت پردازش ادعاها، 30 درصدی درآمد در هر برخورد بالینی، 95 درصدی ادعاهای پاک و فقط بوده اند. 2-3٪ نرخ انکار ادعا می کنند.

خودکارسازی گردش کار ضروری

پذیرش بیماران جدید فرآیندی است که می‌توانید همزمان با بهبود تجربه بیمار، آن را خودکار کنید. به عنوان مثال، یک ربات می تواند یک اتصال داده یکپارچه بین پرونده سلامت الکترونیکی شما (EHR) و پلت فرم صورتحساب فراهم کند. هنگامی که بیماران فرم های دریافت و بیمه را تکمیل می کنند، این اطلاعات به طور خودکار در پلت فرم صورتحساب شما وارد می شود.

از آنجایی که بیماران بیشتری خواستار نقاط لمسی دیجیتالی راحت هستند، ربات‌ها می‌توانند با زمان‌بندی قرار ملاقات، کارایی دفتر پشتی را به حداکثر برسانند. ربات‌ها می‌توانند درخواست‌های قرار ملاقات بیمار را با ارائه بازه‌های زمانی موجود و افزودن قرارهای منتخب به پایگاه‌داده مطب پردازش کنند. علاوه بر این، ابزارهای RPA می‌توانند به بررسی بیمار، اعتبار بخشیدن به پوشش طرح سلامت، و ترتیب دادن مجوزهای اولیه برای رویه‌ها و درمان‌های برنامه‌ریزی‌شده کمک کنند. برای مشاغل کوچکتر یا افرادی که دارای کارکنان اداری ناب هستند، این اتوماسیون ها می توانند زمان صرف شده برای کارهای غیر درآمدزا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

برای روش‌هایی که نیاز به انتقال داده‌های EHR بیمار هنگام انتقال از یک نرم‌افزار مدیریت تمرین به نرم‌افزار دیگر دارند، ربات‌ها می‌توانند برای ایجاد یک یادداشت بالینی برای هر مواجهه با بیمار، با زدن کلید شروع کنند تا اطمینان حاصل شود که تاریخچه پزشکی کامل بیمار به طور دقیق ثبت شده است.

با کاهش وظایف اداری که به دانش تخصصی یا نقطه تماس انسانی نیاز ندارند، کارکنان مطب شما می توانند بر ارائه مراقبت بهتر برای بهبود نتایج بیمار و رشد عمل شما تمرکز کنند.

تغییر مدیریت چرخه درآمد

مدیریت چرخه درآمد، ستون فقرات تمرین شما است. RPA برای از بین بردن ناکارآمدی ها و ساده کردن فرآیندهای شما برای تغییر صورتحساب مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است. پس از اجرا، ربات‌ها مسئولیت پرخطاترین بخش صورت‌حساب را بر عهده خواهند گرفت تا خطاهای ناشی از خستگی انسان، عدم تمرکز و اشتباهات ساده را از بین ببرند و به طور قابل‌توجهی رد ادعا و هزینه‌های مربوط به آن‌ها را کاهش دهند.

در مورد صورتحساب پزشکی، بیمه‌گران مختلف به اطلاعات در قالب‌های مختلف نیاز دارند، اما داده‌ها بسته به EHR شما در یک پیکربندی خاص سیستم می‌رسند. ربات‌ها می‌توانند داده‌ها را برای بارگیری اطلاعات یکپارچه و دقیق استاندارد کنند و اطمینان حاصل کنند که هر بیمه‌گر داده‌های مورد نیاز را در قالب صحیح برای پردازش سریع دریافت می‌کند. علاوه بر این، با تغییر مکرر الزامات انطباق، ربات ها به راحتی برنامه ریزی مجدد می شوند تا با چشم انداز دائما در حال تغییر سازگار شوند.

همانطور که شما یک مشاوره حواله الکترونیکی (ERA) همراه با پرداخت دریافت می کنید، ربات ها می توانند پرداخت ها را در فرآیند ادعاها بررسی و اعمال کنند. از آنجا، پرداخت های بیمار را اعمال می کند و برای باقی مانده فاکتور ایجاد می کند. این اتوماسیون خطاهای پرهزینه صورت‌حساب را حذف می‌کند و وقت کارکنان را برای تمرکز روی کارهای مهم‌تر آزاد می‌کند. علاوه بر این، اطمینان حاصل می کند که بیماران اظهارنامه های دقیق و یادآوری پرداخت دریافت می کنند تا تعهدات پرداخت خود را بهتر درک کنند، بنابراین چرخه جمع آوری را بهبود می بخشد.

بیشترین تاثیر

مراکز مراقبت های بهداشتی بزرگ به طور منظم از RPA برای افزایش کارایی و سودآوری استفاده می کنند، اما اقدامات پزشکی کوچک تا متوسط ​​عقب مانده است. برای رقابتی ماندن شیوه ها، RPA برای اطمینان از دقیق و کارآمد بودن گردش کار بسیار مهم است. هنگامی که خطاها حذف می شوند، ادعاها سریعتر از بین می روند و در نتیجه جریان نقدی و درآمد بهبود می یابد. علاوه بر این، متخصصان بسیار ماهر از کارهای پیش پا افتاده و کاغذبازی خلاص می شوند. در نتیجه می توانند بیماران بیشتری را درمان کنند که منجر به رضایت شغلی بهتر و در نهایت تجربه بهتر بیماران می شود.

مشاغل در مراقبت های بهداشتی

توسط اسکات روپ برایان کافرتی، مدیریت چرخه درآمد، ربات‌های RPA، تبرا