برنامه Samsung Health ردیابی دارو و خلاصه‌های بیشتر را ارائه می‌کند



ردیابی داروها به صورت زنده در Samsung Health

Samsung Electronics شروع به ارائه یک ویژگی جدید ردیابی داروها در برنامه Samsung Health کرده است تا به کاربران کمک کند داروهای خود را مدیریت کنند و پایبندی را بهبود بخشند.

این ویژگی به کاربران کمک می کند تا داروهای تجویزی و بدون نسخه خود را پیگیری کنند. همچنین اطلاعات دقیقی در مورد داروهای خود، از جمله عوارض جانبی احتمالی و واکنش های نامطلوب، که از Elsevier مجوز دارد، در اختیار کاربران قرار می دهد.

کاربران می توانند جزئیاتی مانند رنگ و شکل داروهای خود و همچنین دوز و زمان مصرف را وارد کنند. آنها همچنین می توانند هشدارهایی را برای مصرف و پر کردن مجدد داروها تنظیم کنند. این ویژگی می تواند یادآورها را بسته به اهمیت و فوریت آنها اولویت بندی کند. علاوه بر این، این ویژگی همچنین می‌تواند یادآورهایی را از طریق گلکسی واچ ارسال کند.


محققان هندی هوش مصنوعی ایجاد کردند که سندرم تونل کارپال را تشخیص می‌دهد

یک تیم تحقیقاتی از مؤسسه علوم هند (IISc)، همراه با بیمارستان Aster CMI، ابزار هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند که عصب میانی را در ویدیوهای اولتراسوند برای تشخیص سندرم تونل کارپال (CTS)، یک اختلال شایع مرتبط با اعصاب، شناسایی می‌کند.

آنها یک مدل یادگیری ماشینی را کالیبره کردند، که در ابتدا برای شناسایی همزمان ده‌ها شیء در ویدیوهای یوتیوب توسعه داده شد تا فقط عصب میانی را تشخیص دهد. این با استفاده از فیلم‌های اولتراسوند جمع‌آوری‌شده از بیماران Aster CMI مبتلا به CTS و کسانی که این بیماری را ندارند آموزش داده شد.

مدل هوش مصنوعی می‌تواند عصب مدیان را در فریم‌های جداگانه یک فیلم اولتراسوند تقسیم‌بندی کند، همچنین به‌طور خودکار سطح مقطع عصب را اندازه‌گیری می‌کند، که معمولاً توسط سونوگرافیست انجام می‌شود. به صورت دستی.

محققان اکنون در حال آموزش مدل هوش مصنوعی خود هستند تا تمام اعصاب اندام فوقانی و تحتانی را تشخیص دهد. همچنین برای آزمایش آزمایشی در Aster CMI مستقر شده است.


CU Medicine هوش مصنوعی را برای آموزش آندوسکوپی دو برابر می کند

دانشکده پزشکی دانشگاه چینی هنگ کنگ (CU Medicine) اخیراً مطالعه ای را برای تأیید استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان کولورکتال انجام داده است.

این مطالعه سیستم آندوسکوپی با کمک هوش مصنوعی خود را که برای اولین بار در اوایل سال 2021 معرفی شد، آزمایش کرد. نشان داده شد که فناوری هوش مصنوعی، که به عنوان راهنما توسط 22 متخصص آندوسکوپی شرکت کننده در دوره آموزشی استفاده می شود، تشخیص آدنوم را تا 40 درصد بهبود می بخشد.

در همین حال، CU Medicine اخیراً AI-Endo را معرفی کرده است، یک پلت فرم کمک جراحی با قابلیت هوش مصنوعی برای روش‌های پیچیده تشریح زیرمخاطی آندوسکوپی که بافت‌های سرطانی دستگاه گوارش در مراحل اولیه را حذف می‌کند.

به گفته دکتر Yip Hon-chi، دانشیار بخش جراحی CU Medicine، این پلتفرم به اندوسکوپیست ها اجازه داده است تا زمان آموزش را کوتاه کنند و ثابت کرده است که یک ابزار “قابل اعتماد” برای کمک به این روش است.



Source link