بیماران سرطانی با تأخیر وحشتناکی در تاییدیه های درمان مواجه می شوند


ران وینترز کهنه سرباز تفنگداران دریایی به وضوح ارزیابی هوشیارانه پزشکش از تشخیص سرطان مثانه خود را در آگوست 2022 به یاد می آورد.

دورانت 66 ساله، ساکن اوکلاهاما، گفت: “این بد است.” زمستان برای مبارزه زندگی خود آماده شد.

با این حال، او پیش‌بینی نمی‌کرد که فقط علیه سرطان نبرد کند. او همچنین در مقابل وزارت امور کهنه سربازان بود، که وینترز آن را به کشیدن پاهایش و ایجاد موانعی که معالجه او را به تأخیر انداخته است، مقصر می داند.

وینترز تحت درمان سرطان در یک مرکز VA قرار نگرفت. در عوض، او از طریق برنامه مراقبت اجتماعی اداره سلامت کهنه سربازان، که در سال 2018 برای افزایش انتخاب جانبازان و کاهش زمان انتظار آنها ایجاد شد، از یک متخصص مراقبت کرد. اما او گفت که پروسه مجوز قبلی یک کابوس طولانی مدت بود.

وینترز گفت: “برای آنها هفته ها – تا ماه ها – برای ارائه مجوز مضحک است.” “مهم نیست سرطان باشد یا نه.”

وینترز گفت که پس از تشخیص اولیه، چهار هفته منتظر ماند تا VA روشی را تأیید کند که به انکولوژیست اورولوژیک او در مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در دالاس اجازه می‌دهد بخشی از سرطان را حذف کند. سپس، هنگامی که شیمی درمانی را در ماه مارس به پایان رساند، مجبور شد یک ماه دیگر صبر کند تا VA در نظر بگیرد که جراحی را برای برداشتن مثانه او تایید کند. حتی اسکن‌های تصویربرداری معمولی که Winters هر 90 روز یک بار برای ردیابی پیشرفت به آن نیاز دارد، نیاز به تایید قبلی دارد.

در یک پاسخ کتبی، ترنس هیز، سخنگوی VA اذعان کرد که “تأخیر در مراقبت هرگز قابل قبول نیست.” پس از پرس و جوی KFF Health News در مورد پرونده وینترز، VA شروع به کار با او کرد تا مراقبت مداوم او را مجوز بگیرد.

هیز به KFF Health News گفت: «ما همچنین فوراً این موضوع را بررسی خواهیم کرد و اقداماتی را برای اطمینان از عدم تکرار مجدد آن انجام خواهیم داد.

مجوز قبلی منحصر به VA نیست. اکثر برنامه‌های بیمه درمانی خصوصی و فدرال بیماران را ملزم می‌کنند که برای درمان‌ها، آزمایش‌ها یا داروهای تجویزی خاص، پیش تأییدیه‌ها را تضمین کنند. هدف از این فرآیند کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از مراقبت‌های غیرضروری، بی‌اثر یا تکراری است، اگرچه میزان تعیین این قوانین توسط شرکت‌ها و آژانس‌ها متفاوت است.

بیمه‌گران استدلال می‌کنند که مجوز قبلی سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده را با کاهش ضایعات کارآمدتر می‌کند – از لحاظ نظری یک پیروزی برای بیمارانی است که ممکن است از درمان بیش از حد یا بیهوده آسیب ببینند. اما منتقدان می گویند مجوز قبلی به ابزاری تبدیل شده است که بیمه گذاران از آن برای محدود کردن یا به تاخیر انداختن مراقبت های گران قیمت استفاده می کنند. این یک مسئله هشدار دهنده به ویژه برای افرادی است که سرطان تشخیص داده شده است، که درمان سریع می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.

فومیکو چینو، یکی از اعضای گروه کاری مقرون به صرفه برای مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering، گفت: “من به ارزش و مقرون به صرفه بودن علاقه مند هستم.” او گفت، اما نحوه استفاده از مجوز قبلی اکنون به بیمه‌گران این امکان را می‌دهد که «انکار با تأخیر» را اجرا کنند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرطان یکی از گران ترین دسته بیماری ها برای درمان در ایالات متحده است. طبق گزارش موسسه ملی سرطان، در سال 2019، بیماران بیش از 16 میلیارد دلار از جیب خود برای درمان سرطان خود هزینه کردند.

بر اساس تحقیقاتی که چینو و همکارانش در JAMA در ماه اکتبر منتشر کردند، بدتر از همه، بسیاری از بیماران سرطانی به دلیل محدودیت‌های مجوز قبلی، مراقبت‌های سرطانی را به تعویق انداخته‌اند و برخی با تأخیر بیش از دو هفته مواجه شده‌اند. مطالعه اخیر دیگری نشان داد که بیمه‌گران عمده در پاسخ به درخواست‌های تصویربرداری، ردهای اولیه «غیرضروری» صادر می‌کنند، که اغلب در موارد سرطان غدد درون ریز و دستگاه گوارش است.

دولت فدرال در حال بررسی قوانین جدیدی است که برای بهبود مجوز قبلی برای میلیون ها نفر از افرادی که تحت پوشش برنامه های Medicare، Medicaid و بازار فدرال طراحی شده اند، طراحی شده است. این اصلاحات، در صورت اجرا، مدت زمانی را که بیمه‌گران مجاز به بررسی درخواست‌های مجوز قبلی هستند کوتاه می‌کند و همچنین شرکت‌ها را ملزم می‌کند که اطلاعات بیشتری را هنگام صدور رد ارائه کنند.

در این بین، بیماران – که بسیاری از آنها با بدترین تشخیص زندگی خود روبرو هستند – باید سیستمی را دنبال کنند که با موانع جاده‌ای، تشریفات اداری و درخواست تجدیدنظر مشخص شده است.

چینو، انکولوژیست رادیواکتیو، گفت: «این بی‌رحمانه و غیرعادی است. او گفت که تأخیر دو هفته‌ای می‌تواند کشنده باشد و این که همچنان اتفاق می‌افتد «بی وجدان» است.

تحقیقات چینو همچنین نشان داده است که مجوز قبلی به طور مستقیم با افزایش اضطراب در میان بیماران سرطانی، کاهش اعتماد آنها به سیستم مراقبت های بهداشتی و اتلاف وقت ارائه دهنده و بیمار مرتبط است.

لزلی فیسک، 62 ساله، اهل نیوسمیرنا بیچ، فلوریدا، در سال 2021 به سرطان ریه و مغز مبتلا شد. پس از هفت دور شیمی‌درمانی در سال گذشته، شرکت بیمه او درمان پرتو درمانی را که توسط پزشکانش توصیه شده بود رد کرد و آن را از نظر پزشکی غیر ضروری تشخیص داد.

“من به یاد دارم که عقلم را از دست دادم. فیسک گفت من به این اشعه برای ریه هایم نیاز دارم. فیسک گفت، پس از مبارزه با انکار “دندان و ناخن” برنامه های مراقبت بهداشتی فلوریدا، شرکت بیمه تسلیم شد. بیمه گر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیسک کل این فرآیند را “به طرز وحشتناکی آسیب زا” نامید.

او گفت: “شما باید در پیچیده ترین سیستم روی کره زمین حرکت کنید.” “اگر شما فقط در آنجا نشسته اید تا آنها از شما مراقبت کنند، آنها این کار را نمی کنند.”

گزارش جدید KFF نشان می‌دهد که بیمارانی که تحت پوشش Medicaid هستند، بدون توجه به نگرانی‌های سلامتی‌شان، به‌طور خاص تحت تأثیر مجوز قبلی قرار دارند. حدود 1 نفر از هر 5 بزرگسال در Medicaid گزارش دادند که بیمه‌گر آنها تایید قبلی را برای درمان، خدمات، ویزیت یا دارو رد کرده یا به تعویق انداخته است – دو برابر میزان بزرگسالان با Medicare.

این گزارش خاطرنشان کرد: «مصرف‌کنندگانی که مشکلات مجوز قبلی دارند، با مشکلات بیمه دیگری مانند مشکل در یافتن ارائه‌دهنده درون شبکه یا رسیدن به حد مجاز خدمات تحت پوشش مواجه می‌شوند.» آنها همچنین “در مقایسه با افرادی که مشکلاتشان مستلزم مجوز قبلی نبوده است، به احتمال زیاد عواقب جدی سلامتی و مالی را تجربه خواهند کرد.”

در برخی موارد، بیماران به عقب رانده می شوند.

ران و ترزا وینترز در خانه‌شان با هم می‌نشینند.
ران و ترزا وینترز در خانه خود در دورانت، اوکلاهاما. وینترز اداره امور کهنه سربازان را به ایجاد موانعی که درمان سرطان مثانه او را به تاخیر انداخته است، مقصر می داند.(Desiree Rios برای KFF Health News)

در ماه نوامبر، USA Today گزارش داد که سیگنا به اشتباه خود اعتراف کرد که یک زن 47 ساله تنسی را در حالی که برای درمان سرطان ریه آماده انجام پیوند ریه دوگانه می‌شد، رد کرد. در میشیگان، یکی از مدیران سابق بیمه سلامت به ProPublica گفت که این شرکت در انکار درمان برای مردی که مبتلا به لنفوم بود، «از خط عبور» کرده است. و بلو کراس و سپر آبی لوئیزیانا زمانی که شرکت درمان سرطان یک وکیل محاکمه ای در تگزاس را رد کرد، پروپوبلیکا در نوامبر گزارش داد.

افراد بی‌شماری به رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند تا شرکت‌های بیمه سلامت خود را برای تأیید درخواست‌های مجوز قبلی شرمنده کنند. حداقل در 30 ایالت – از کالیفرنیا تا کارولینای شمالی – برای رسیدگی به این مشکل، قانون وضع شده است.

در اوکلاهاما، ران وینترز هنوز در حال مبارزه است. به گفته همسرش، ترزا، جراح گفت اگر رون می توانست زودتر تحت عمل جراحی قرار گیرد، ممکن بود از برداشتن مثانه او اجتناب کنند.

از بسیاری جهات، داستان او بازتاب رسوایی ملی VA از نزدیک به یک دهه پیش است، که در آن سربازان کهنه سرباز در سراسر کشور در حالی که منتظر مراقبت بودند، در حال از بین رفتن بودند – برخی حتی می مردند.

برای مثال، در سال 2014، سی‌ان‌ان در مورد توماس برین کهنه‌کار، که ماه‌ها منتظر بود تا توسط یک پزشک در VA در فینیکس ویزیت شود، گزارش داد. او قبل از تعیین وقت ملاقات بر اثر سرطان مثانه مرحله 4 درگذشت.

سرطان وینترز به ریه هایش سرایت کرده است. تشخیص او تا مرحله 4 پیش رفته است.

ترزا وینترز گفت: «واقعا، هیچ چیز تغییر نکرده است. فرآیندهای VA هنوز شکسته است.

آیا تجربه ای در مورد مجوز قبلی دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید؟ اینجا کلیک کنید تا داستانت را بگویم

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





Source link