داخل مجموعه قارچ کشنده بریتانیا


تصویری میکروسکوپی از قارچ Cunninghamella bertholletiae

مجموعه ملی قارچ های بیماری زا (NCPF) UKHSA که در نزدیکی بریستول قرار دارد، خانه بیش از 4500 جدا شده از قارچ های بالقوه کشنده است که در قرن گذشته جمع آوری شده اند.

این مجموعه به عنوان یک تصویر قابل توجه از چگونگی اهمیت تلاش های علمی از دوران جنگ جهانی دوم در امروز است. علاوه بر این، نگاهی اجمالی به آینده حفاظت از سلامت ارائه می دهد و اهمیت حفظ و مطالعه این نمونه ها را برجسته می کند.

در این پست وبلاگ، تاریخچه NCPF را پوشش خواهیم داد: چرا این NCPF راه اندازی شد، چه چیزی در آن قرار دارد و چگونه همچنان نقش مهمی در محافظت از سلامت ما ایفا می کند.

100 سال قارچ کشنده

مجموعه ملی فرهنگ‌های نوع (NCTC) که در سال 1920 تأسیس شد، طولانی‌ترین مجموعه در نوع خود در سراسر جهان است. همچنین به عنوان مرکز منابع میکروبی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) (MIRCEN) عمل می کند.

این مجموعه در ابتدا در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM) نگهداری می شد. سویه‌های قارچی NCTC با مجموعه‌ای از قارچ‌ها که توسط اولین متصدی NCPF، دکتر جیمز تی. دانکن جمع‌آوری شده بود، ترکیب شدند، که در دهه 1940 بررسی بیماری قارچی را در بریتانیای کبیر انجام داده بود.

امروزه، این مجموعه در بریستول مستقر است و همچنان بخشی جدایی ناپذیر از آزمایشگاه مرجع قارچ شناسی است.

چرا قارچ ها را جمع آوری می کنیم؟

قارچ ها (کپک ها و مخمرها) ممکن است مانند مواد تشکیل دهنده برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما به نظر برسند، اما همچنین می توانند پاتوژن های مهمی برای انسان و سایر حیوانات باشند. عفونت‌های ناشی از قارچ‌ها از عفونت‌های سطحی و نسبتاً خفیف ناخن و پوست گرفته تا عفونت‌های بسیار تهاجمی که می‌توانند بافت عضلانی، استخوان‌ها، اندام‌ها را از بین ببرند و در برخی موارد منجر به مرگ می‌شوند، متغیر است.

NCPF از زمان آغاز به کار آن در سال 1946 بخشی جدایی ناپذیر از آزمایشگاه مرجع قارچ شناسی بوده است و اکنون در بریستول مستقر است، به این معنی که این تخصص در محل در دسترس است تا به پزشکان کمک کند تا فشاری که ممکن است بیمارشان داشته باشد را شناسایی کنند.

همکاران NCPF ما خدمات مربوط به این گونه های قارچی را ارائه می دهند، مانند:

  • استفاده از تکنیک های مولکولی برای تمایز بین و شناسایی سویه های خاص.
  • بررسی طبقه‌بندی و طبقه‌بندی این قارچ‌ها با استفاده از روش‌های مولکولی کلاسیک و مدرن.
  • آزمایش داروهای ضدقارچ آزمایشی جدید برای یافتن اینکه در برابر کدام قارچ ها موثر هستند.

فایل های قارچ: آنچه در مجموعه است

در حال حاضر، این مجموعه دارای بیش از 4500 سویه جدایه کپک و مخمر با اهمیت بالینی از آبسیدیا خاردار به Zygowilliopsis californica، و شامل نمونه هایی از انسان، یک فیل، یک شتر، یک دلفین، چندین جوجه تیغی، دو بز و حتی یک خرس کوالا و غیره است.

مجموعه ما شامل:

نام: Curvularia lunate (به دلیل هاگ های هلالی شکل آن نامگذاری شده است)

هدف: چشم، استخوان، قلب، سیستم عصبی مرکزی.

در موارد شدید فئوهیفومیکوزیس، این ارگانیسم می تواند باعث عفونت های عمیق چشم، استخوان، قلب یا سیستم عصبی مرکزی شود..

نام: آسپرژیلوس فومیگاتوس

هدف: ریه ها

در درجه اول باعث ایجاد عفونت تهاجمی در ریه می شود، A. fumigatus عامل اصلی بیماری و مرگ در افراد سرکوب شده سیستم ایمنی و همچنین بالقوه ایجاد انواع عوارض آلرژیک در افراد دارای سیستم ایمنی است. در سال های اخیر نگرانی هایی در مورد مقاومت دارویی در حال ظهور در این گونه وجود داشته است.

نام: Cunninghamella bertholletiae

هدف: بافت بدن انسان

Cunninghamella bertholletiae اغلب از طریق زخم های پوستی یا در بیماران با سوختگی شدید وارد بدن می شود، می تواند طیف گسترده ای از ساختارهای بافتی را آلوده کرده و از بین ببرد.

نام: Pseudallescheria boydii

هدف: سیستم عصبی مرکزی، ریه ها، مفاصل، استخوان ها.

علاوه بر یک بیماری مزمن زیر جلدی (یومیستوما) به دنبال تلقیح تصادفی ضربه ای، این ارگانیسم و ​​بستگان نزدیک آن می توانند باعث عفونت گوش، گلوله های قارچی در ریه ها، عفونت های مفصلی و استخوانی و عفونت سیستم عصبی مرکزی در بیماران مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی و افراد مبتلا شوند. پنومونی قارچی پس از غرق شدن نزدیک

نام: Lichtheimia corymbifera

هدف: ریه ها و سینوس ها.

در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تنفس اسپورهای این قارچ و اعضای مرتبط Mucormycota می‌تواند باعث عفونت در ریه‌ها یا سینوس‌ها شود. عوامل خطر اضافی عبارتند از دیابت و مصرف استروئید. این قارچ ها مسئول بیش از 45000 مورد “بیماری قارچ سیاه” در بیماران مبتلا به عفونت شدید COVID در هند در سال های 2020-2021 بودند.

درماتوفیت‌ها و قارچ‌های مرتبط که باعث عفونت‌های پوستی می‌شوند، از بریتانیا و کشورهای دیگر تهیه می‌شوند. بسیاری از اینها سویه های مرجع اصلی هستند که می توانند برای شناسایی استفاده شوند. شامل سویه های از Trichophyton indotineaeیکی از علل اخیر عفونت های کشاله ران مقاوم به درمان است که در دهه گذشته در سراسر جهان گسترش یافته است.

سویه های کپک که می توانند باعث عفونت بافت عمیق و اندام های داخلی در انسان و حیوانات شوند.

مخمرهایی که به عنوان عامل عفونت شناخته شده اند، از جمله بسیاری از جدایه های آن گوش های سفید، یک گونه مخمر نسبتاً جدید است که باعث شیوع بیماری های بیمارستانی در سراسر جهان شده است.

قارچ‌هایی که می‌توانند بین یک کپک و مخمر (قارچ‌های Dimorphic) انتقال پیدا کنند و به آن‌ها اجازه ایجاد انواع مختلف عفونت‌ها را می‌دهند. اینها پاتوژن های با مهار بالا (سطح مهار 3) هستند و شامل هیستوپلاسما، کوکسیدیوئید، بلاستومایسس. معروف است، خواننده باب دیلن در سال 1997 به دلیل هیستوپلاسموز مجبور شد تور اروپایی Leg of بریتانیا را لغو کند و آهنگ جانی کش “Beans for Breakfast” دقیقاً ارتباط بین گوانو پرنده و ابتلا به هیستوپلاسموز را ایجاد کرد.

چرا قارچ برای آینده ما مهم است؟

با تخمینی 2 تا 4 میلیون گونه (فقط تقریباً 150000 گونه از آنها به طور رسمی توصیف شده است)، اعضای Kingdom Fungi با پراکندگی در سراسر جهان در همه جا حضور دارند و برای سکونت در محیط های شدید از بیابان گرفته تا محیط های عمیق دریاها و حتی چرنوبیل سازگار شده اند. منطقه محرومیت هسته ای

اگرچه بیشتر قارچ‌ها عمدتاً تجزیه‌کننده مواد آلی مرده هستند، حدود 600 گونه با عفونت‌های انسانی مرتبط بوده‌اند که 200 مورد از آن‌ها به‌عنوان عامل بیماری‌های انسانی به طور منظم گزارش شده‌اند.

هر سال حدود 1500 گونه جدید توصیف می شود که هر ماه یک پاتوژن قارچی جدید یا در حال ظهور از انسان یا حیوانات توصیف می شود.

در دهه‌های اخیر، ظهور تعدادی از عوامل بیماری‌زای مهم جدید همراه با افزایش مقاومت ضد قارچی در جمعیت‌های پاتوژن شناخته‌شده، در بسیاری از موارد به‌طور مستقیم توسط فعالیت‌های انسانی (استفاده بی‌رویه از داروهای ضد قارچ در بیماران یا محیط، افزایش سفرهای خارجی و گردشگری، صادرات حیوانات عجیب و غریب، تغییرات دمای سیاره).

اینها شامل پاتوژن های جدید انسانی است گوش های سفید و Trichophyton indotineae، Pseudogymnoacus destructans (عامل سندرم بینی سفید در خفاش ها که بیش از 90 درصد از جمعیت ایالات متحده برخی از گونه های خفاش را از بین برده است) و باتراکوشیتریوم دندروباتیدیس (که جمعیت دوزیستان را در سراسر جهان از بین برده است) همراه با افزایش جهانی در شیوع مقاومت به داروهای ضد قارچ آزول در پاتوژن انسانی آسپرژیلوس فومیگاتوس. همچنین گزارش هایی از گونه های جدید و حتی یک جنس جدید از پاتوژن های قارچی خطر گروه 3 گزارش شده است که به دلیل تمایل به ایجاد بیماری در افراد سالم، باید در یک مرکز نگهداری ویژه در آزمایشگاه نگهداری شوند.

برخی از نقش های اصلی آزمایشگاه مرجع قارچ شناسی (که NCPF را در خود جای داده و نگهداری می کند) شامل شناسایی، نظارت و ردیابی پاتوژن های قارچی جدید و نوظهور، تست حساسیت به داروهای ضد قارچی قارچ های فردی جدا شده از عفونت ها برای بهینه سازی درمان، مطالعات برای درک زیست شناسی پاتوژن های جدید و بهبود تشخیص و درمان عفونت های قارچی در انسان (و حیوانات) و حفظ ارگانیسم های مهم در NCPF به طوری که در دسترس سایر محققان قرار گیرد.



Source link