درک نقش روابط عمومی مراقبت های بهداشتی


مردم اغلب بازاریابی و روابط عمومی (PR) را با هم اشتباه می گیرند، اما مترادف نیستند. با این حال، آنها بهترین کار را با هم دارند.

در واقع، ما اغلب خدمات روابط عمومی مراقبت های بهداشتی را در برنامه های بازاریابی خود به همراه سایر استراتژی های کلیدی، از جمله برندسازی، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات سنتی، بازاریابی داخلی و ایجاد ارجاع حرفه ای در نظر می گیریم.

بنابراین، روابط عمومی دقیقاً چیست؟

روابط عمومی یک فرآیند استراتژیک است که روابط سودمند متقابلی را بین مشاغل، سازمان ها، تأثیرگذاران و مخاطبان هدف آنها ایجاد می کند. اغلب، این روابط توسط متخصصان آموزش دیده مدیریت می شود. روابط عمومی مسئول ایجاد و حفظ شهرت مثبت برند و تصویر عمومی است.

هدف روابط عمومی تأثیر مثبت بر ادراک عمومی با استفاده از ابزارهای بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات است.

کارکردهای اصلی روابط عمومی بهداشت و درمان شامل

  • روابط خارجی / رسانه ای – ایجاد روابط رسانه ای و کسب پوشش رسانه ای برای ایجاد آگاهی و حسن نیت (در ادامه در مورد این موضوع بیشتر)
  • مدیریت بحران – مدیریت برند و شهرت شرکت قبل، حین و بعد از بحران
  • رویدادهای جامعه – ایجاد حسن نیت و مشارکت در سطح مردمی
  • امور عمومی – دفاع از یک هدف و ایجاد ائتلاف بین رهبران مدنی
  • رهبری فکر – ایجاد تخصص برای ایجاد پوشش رسانه ای و ایجاد فرصت های تولید پیشرو
  • ارتباطات شرکتی و داخلی – درگیر کردن کارمندان، شرکا، تامین کنندگان و سایر ذینفعان کلیدی در مورد شرکت (به عنوان مثال، گزارش های سالانه)
  • رسانه های اجتماعی ارگانیک – پرورش روابط آنلاین (اغلب یک عملکرد مشترک بین بخش های بازاریابی و روابط عمومی)

چگونه روابط عمومی در بین استراتژی های بازاریابی منحصر به فرد است؟

بازاریابی و روابط عمومی هر دو بر فروش یا تبلیغ یک محصول، خدمات یا نام تجاری تمرکز دارند، اما رویکردهای آنها متفاوت است.

در حالی که بیشتر استراتژی های بازاریابی مستقیم هستند و برای به دست آوردن نتایج در کوتاه مدت طراحی شده اند، روابط عمومی غیرمستقیم است و باید به عنوان یک استراتژی بلند مدت در نظر گرفته شود.

اگر برای هر دلار بازاریابی که خرج می کنید به بازگشت سرمایه فوری و قطعی نیاز دارید، روابط عمومی استراتژی مناسبی برای شما نیست.

در عوض، روابط عمومی در مراقبت های بهداشتی را به عنوان مدیریت استراتژیک ارتباطات داخلی و خارجی در نظر بگیرید. بر ایجاد روابط بین سازمان و ذینفعان آن (به عنوان مثال، بیماران، خانواده ها، متخصصان مراقبت های بهداشتی، کارکنان، رسانه ها و مردم) تمرکز دارد.

روابط عمومی مراقبت های بهداشتی بستری را ایجاد می کند که اعتماد، اعتبار، رهبری فکری و شهرت را افزایش می دهد.

در سال های اخیر، خطوط بین روابط عمومی و سایر استراتژی های بازاریابی محو شده است.

مگی حبیب، بنیانگذار mPR، یک آژانس روابط عمومی مراقبت های بهداشتی، می گوید: “از آنجایی که چشم انداز رسانه ها تغییر کرده است، ما فقط رسانه های کسب شده را نمی بینیم. در عوض، ما شاهد یک رویکرد بسیار یکپارچه هستیم که در آن رسانه های اجتماعی، نظرات بیماران، و ارتباطات مارک دار در حال جمع شدن هستند تا بخش بزرگتر و مهم تری از آمیخته روابط عمومی و بازاریابی باشند.”

تبلیغات چیست؟

تبلیغات زیرمجموعه مهمی از روابط عمومی مراقبت های بهداشتی است که بر این تمرکز دارد که مطبوعات به طور مطلوب در مورد ما صحبت کنند یا بنویسند – تأثیر بگذارند.

اما شما چهطور این را انجام میدهید؟ قلاب هایی که می تواند توجه یک خبرنگار شکاک را جلب کند چیست؟ و، چگونه یک شرکت روابط عمومی مراقبت های بهداشتی می تواند کمک کند؟

در اینجا فقط برخی از استراتژی‌های مورد علاقه ما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد محتوای با ارزشی که رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند استفاده کنید

  • داستان های علاقه انسان که احساسات را برمی انگیزد
  • یک دیدگاه (به عنوان مثال، نظراتی که یک مشکل را ارائه می دهند و راه حل پیشنهادی شما)
  • داده ها (به عنوان مثال، یک نظرسنجی ملی، داده های محلی، داده های گروه حمایت و غیره)
  • اخبار سخت (به عنوان مثال، یک محصول جدید، خدمات، مدیر عامل، پیشنهاد و غیره)

تکامل رسانه های کسب شده

به لطف رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان اغلب «مطبوعات» را به‌عنوان «رسانه‌های کسب‌شده» در نظر می‌گیرند که هم رسانه‌های خبری سنتی و هم محتوای تولید شده توسط کاربر در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های معتبر را شامل می‌شود. این ارز دیجیتال ترکیبی باعث ایجاد اعتبار برای بیماران و مراقبان و افزایش دید آنلاین می شود.

در اینجا چهار راه وجود دارد که می توانید با آژانس روابط عمومی خود برای مراقبت های بهداشتی شریک شوید تا حضور کسب شده خود را در رسانه ها ایجاد کنید.

  1. بیماران خود را راضی نگه دارید
    طراحی یک ماژول مراقبت پیرامون تجربه بیمار، رضایت بیماران و مراقبین را افزایش می دهد و رشد کسب و کار شما را بهبود می بخشد. محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق می‌کند، مانند بررسی‌های آنلاین مثبت و توصیه‌ها – به غیر از توصیه‌های دهان به دهان.
  2. در جامعه خود درگیر شوید
    ارتباط با جامعه خود با حمایت مالی از یک رویداد محلی، آگاهی از برند را ایجاد می کند و به شما کمک می کند با سرمایه گذاران، بیماران و مراقبان بالقوه ارتباط برقرار کنید. همچنین باعث ایجاد اعتبار، اعتماد و احترام به برند شما می شود.
  3. در مواجهه با مطبوعات بد پاسخگو باشید و مثبت بمانید
    همه شما این ضرب المثل را شنیده اید که “چیزی به نام مطبوعات بد وجود ندارد”، اما این کاملاً اشتباه است. تعامل با سرمایه گذاران، ذینفعان، پزشکان، کارکنان پزشکی، بیماران یا مراقبان – هر کجا که ماجرا باشد – بسیار مهم است. مدیریت بحران شامل پاسخگو بودن و مثبت بودن و واقعی ماندن است. وقتی به درستی انجام شود، روابط عمومی مراقبت های بهداشتی می تواند کمک کند
    1. روایت را تغییر دهید.
    2. رد اطلاعات غلط
    3. داده های ارزشمند، آمار و اثبات اجتماعی را به اشتراک بگذارید.
  4. اخبار خوب را تبلیغ کنید
    به اشتراک گذاشتن اخبار خوب در مورد کسب و کار خود (به عنوان مثال، استخدام های جدید، محصولات جدید، خدمات جدید، رویدادهای اجتماعی، و غیره) باعث ایجاد یک شهرت آنلاین مثبت می شود و به کاهش مطبوعات منفی بالقوه کمک می کند. در صورت لزوم، می توانید اخبار منفی را با داستان های مثبت در مورد تجارت خود متعادل کنید. در این مواقع، تماس با خبرنگاران برای تصحیح هر گونه اشتباه، نادرستی، یا حذفی در داستان های آنها مهم است.

چرا کسب و کار شما به استراتژی روابط عمومی مراقبت های بهداشتی نیاز دارد؟

مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی امروزی به طور فزاینده ای از مسائل بهداشت عمومی، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، بدهی های پزشکی و دسترسی به مراقبت آگاه هستند.

شما باید دسترسی آسان به مراقبت‌های بهداشتی راحت، شفاف و مقرون به صرفه را برای جذب تعداد بیشتری از نسل‌های جوان (مانند Millenials و Gen Z) ارائه دهید.

و باید دید آنلاین خود را از طریق بازاریابی دیجیتال مراقبت های بهداشتی و استراتژی های روابط عمومی که یکدیگر و محصولات و خدمات سازمان شما را تقویت می کنند، افزایش دهید.

یک شرکت روابط عمومی مراقبت های بهداشتی همچنین می تواند از استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) با ایجاد و تقویت محتوای خبرساز (به عنوان مثال، تخصص، دستاوردها و ابتکارات) برای مخاطبان هدف شما پشتیبانی کند.

مگی اظهار داشت: “مراقبت های بهداشتی در حال گذراندن یک لحظه پس از همه گیری است و همه می خواهند یک شرکت مراقبت های بهداشتی باشند. داستانی معنادار برای گفتن در مورد پیامدهای مراقبت های بهداشتی، هزینه ها یا دسترسی.

تأثیر، در سطح محلی و ملی. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به عرضه مداوم داستان‌ها، داده‌ها و دیدگاه‌های مناسب نیاز دارند تا تأثیری پایدار در بازار خود داشته باشند.

پیشنهادی را درخواست کنید تا بیاموزید چگونه یک آژانس روابط عمومی مراقبت های بهداشتی می تواند به برند شما کمک کند اعتماد، اعتبار و رهبری فکری ایجاد کند و حجم بیماران شما را افزایش دهد.



Source link