لوبیا دم کن!


هرچه بیشتر غذا بخورید، خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهید.

حبوبات نسبت به هر سبزی دیگری فیبر بیشتری دارند. یک وعده تنها 20 درصد فیبر توصیه شده روزانه را به شما می دهد.

محققان ژاپنی یک مطالعه هفت ساله انجام دادند. آنها بیش از 43000 نفر را بین سنین 40 تا 79 سال مورد مطالعه قرار دادند که میزان سرطان بالایی داشتند و فیبر کمی می خوردند. هرچه فیبر بیشتری از لوبیا دریافت کنند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ به ویژه در مردان کاهش می یابد. این فیبر لوبیا بود که بیش از هر منبع فیبر دیگری بر آمار سرطان روده بزرگ تأثیر گذاشت.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که فیبر موجود در لوبیا مانند گاربانزو در واقع بدن شما را از جذب مواد سرطان زا محافظت می کند. وقتی مواد سرطان زا کمتری مصرف می کنید، آسیب کمتری به سلول ها، بافت ها و سایر اندام های شما وارد می شود. آسیب کمتر برابر است با کاهش خطر سرطان در دراز مدت. خیلی بد است که نمی توان همین را برای خوردن غذاهای گوشتی گفت.

لوبیا حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به طور طبیعی با سرطان و رادیکال های آزاد که سلول ها و بافت های شما را از طریق اکسیداسیون تخریب می کنند، مبارزه می کند. فیتوکمیکال ها رادیکال های آزاد را قبل از آسیب رساندن خنثی می کنند.

محققان یونانی عصاره 11 حبوبات مختلف (لوبیا حبوبات هستند) را آزمایش کردند و دریافتند که همه آنها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. نه تنها این، بلکه بیشتر آنها از DNA در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند، که کم و بیش کلید پتانسیل ضد سرطانی لوبیا را توضیح می دهد.

در مورد لوبیا که به زنان در جلوگیری از سرطان سینه کمک می کند چه می گویید؟ در مطالعه‌ای بر روی 90000 پرستار جوان، کسانی که حداقل دو بار در هفته لوبیا یا عدس مصرف می‌کردند کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند.

متخصصان فرض کردند که فلاونول‌ها، دوباره فیتوکمیکال‌ها، رادیکال‌های آزاد را مسدود می‌کنند، از آسیب اکسیداتیو به سلول‌ها جلوگیری می‌کنند و سلول‌های سرطانی را تشویق به مرگ می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حداقل دو وعده لوبیا و عدس را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید.

همه ما می دانیم که در مورد کاهش کربوهیدرات ها یک مد کاملاً وجود دارد. اگر اصلاً نگران سرطان روده بزرگ هستید، fagetaboutit.

کربوهیدرات موجود در لوبیا نوعی منحصر به فرد است که بدن قادر به هضم آن نیست. به این ترتیب، به لطف باکتری هایی که در روده شما زندگی می کنند، در روده بزرگ تخمیر می شوند. این تخمیر ترکیبی به نام بوتیرات تولید می کند که اساساً التهاب و رشد غیرطبیعی سلولی را که می تواند منجر به سرطان شود، از بین می برد. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم به لوبیاها با شاخص گلیسمی پایین کمک می‌کنند، به این معنی که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می‌یابد. این مزیت فوق العاده خوردن غذاهای با شاخص گلیسمی پایین است.

نظریه منجر به ذهنیت می شود. محققان تصمیم گرفتند که نظریه های خود را عملی کنند. آنها افرادی را که قبلا پولیپ های روده بزرگ برداشته بودند، گرفتند، رژیم غذایی خود را به گونه ای تغییر دادند که لوبیای پخته و خشک بیشتری داشته باشد و پس از چهار سال، افرادی که بیشترین لوبیا را خورده بودند، 65 درصد کمتر احتمال بازگشت پولیپ خود را داشتند.

همه لوبیاها، خواه پخته، چیتی، کلیوی، دریایی، سفید، سیاه، گاربانزو، انسان (فقط شوخی) یا لیما کار می کنند – همه اینها خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهند. هر چه مردان حبوبات بیشتری بخورند احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آنها کمتر می شود. سه مطالعه بزرگ نشان داد که خوردن مقدار زیادی حبوبات، از جمله لوبیا، عدس، و نخود فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را بین 29 تا 38 درصد کاهش می دهد. اگر غذاهای گوشتی به طور کلی حذف شوند، این درصدها به طرز باورنکردنی افزایش می یابد.

یکی دیگر از سلاح‌های ضد سرطان فولات موجود در ویتامین‌های B است که لوبیا منبع بسیار خوبی از آن است. خوردن غذاهای حاوی فولات خطر ابتلا به سرطان پانکراس و روده بزرگ را کاهش می دهد. علاوه بر این، فولات به ساخت و ترمیم DNA کمک می کند. خیلی کم منجر به آسیب DNA می شود و مکمل ها محافظتی را که غذاهای غنی از فولات انجام می دهند، ارائه نمی کنند.

الها!

منابع:

www.verywellhealth.com

www.medicalnewstoday.com/articals/320192#benefits

پست Gimmie dem beans! اولین بار در NaturalNewsBlogs ظاهر شد.



Source link